Vad betyder Thug ?

Övrigt - Blandat

Vad betyder Thug ?

ja har aldrig tänkt på det ordet... :S  lr inte bryt mej om va de betyder , men en kompis sa att de va typ ett annat ord för gangster... men stämmer det ;)??

Östergötlands Finest :P hehehe
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
två trådar ?

Men Men... thug, vad jag har förstått kan man väl sammanfatta som en Gangsta helt enkelt
If the world didn´t suck, we would all fall off ...
Producent

2007-01-16 22:23
The Highest Under God.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Thug o ganster e inte samma sak...
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
betaform 

Then tell me the diffrent
http://en.wikipedia.org/wiki/Thug_%28hip_hop_slang%29

"persons who are ruthless and who will do whatever it takes to get what they want"

Så skriver dom på wikipedia o min syn på thugs är liknande. Det är snorungar. Ine maffia över dem.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
Översättning av: thug
Svenskt uppslagsord gangster gangstern gangstrar (el. gangsters) subst. yrkesbrottsling
varför skulle dom skriva fel i ett lexikon ??
Tror du att du vet bättre än dom som har skrivit det eller ?

Översättning av: thug
Svenskt uppslagsord gangster gangstern gangstrar (el. gangsters) subst. yrkesbrottsling
ligist

Ligist

thug = buse

ex:
thugs mansion = bushuset
thug life = busliv

:)
..
Skulle just säga hundra spänn till den som tatuerar in BUSLIV på magen
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Hangaround

2007-01-16 23:42
Ligist är väl typ den allmänna översättningen när det gäller i tv eller så? det är iaf den översättning jag sett överallt.
you killed the part of me that cares.
Hangaround

2007-01-16 23:48
Jag tycker det är sött med alla dessa nyreggade tonåringar som frågar om hiphopen är död eller vad en Thug är=)

Fint på något sätt.
dom skriver faktiskt ofta fel i ordböcker... kolla bara på  en svensk ordbok från 30 talet... Neger = ap liknande männsika som spelar på trummor när han är glad och gillar att klättra i träd...

svenskar visste nog inte mycket på den tiden asså...
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"
GROOV-E

Det där är väl den korrekta definitionen av en neger?
Rätta mig om jag har fel..
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
som n¨gon sa är thug ett ord eller en förkortning på ett indiskgäng som härjade i indeien på 18oo-taet
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet
inte målaren tillståndet
GrooV-E: Det där är en myt och inte sant... Koms det fram i nån annan forumtråd..

ligist it is.
SKU - SKU - SKULASON!
haha fan va cp, testa och skriv thug här:

http://lexin2.nada.kth.se/sve-eng.html

haha gangster, thug och hood ska tydligen vara samma sak...
 Haters gon' hate...
som någon skrev så kommer ordet från början från indien.. thugerna var nån slags yrkesmördar kult där om jag inte minns fel.. ungefär som med ordet hasch och hashasinerna (stavning?) som också var yrkesmördare som använde sig av cannabis för att lugna sina nerver och enligt vad jag läst sina samvetskval.. britterna har helt enkelt tagit ordet och numera betyder det kriminell i princip kan vara vilken sorts kriminell som helst, egentligen är det väl nedlåtande "h's nothing but a common thug" men i hip hopen är det ju något postivt laddat.. hur som helst så betyder det ju olika saker i olika sammanhang även om det alltid har med kriminella att göra....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

PrinsMio P21

D e visst sant. Kanske inte EXAKT den definitionen. Men vi har en ordbok från nån gång för längesen där det står som förklaring av neger.

det betyder väl typ tjuv?... eller typ att man är kriminell...

dessutom så utalar man det "thugg" på "riktigt" inte "thöööög" som thugsen säger
Get Random!
joel, du tänker på assasinerna.

både indiska sektthugger och moderna thugs tillber kali... :P
.:stöd din lokala Folkarmé:.
Joel413 P23 - Det där om ursprunget till ordet hasch är en myt. Kolla upp.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
Thugs mansion = botanisk trädgård
Trodde du ja!
Bone thugs n harmony= Revbensspjäll Tony Hawk UnderGround och en kväll utan flickvän.
FREE Ayatolla.
I vissa ordböcker står det visst att Neger är en apliknande varelse osv ..... men thug om man inte syftar på Tony Hawk UnderGround som någon nämnde tidigare är vi alla verens om någon som har med brotslighet att göra ......
semantix: ait kanske är så.. men thugg grejen stämmer iallafall..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Joel413 P23 - mycket möjligt ^_^.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
både indiska sektthugger och moderna thugs tillber kali... :P

hahahhahaha xD klockren!
Get Random!
det nån som om hasch och assasiner komer från haschish eller något sånt tror dte va drakar och demoner. fast det är ju som sagt skönlittratur och inte en faktabok så behöver ju inte stämma
inte målaren tillståndet
Kaos

The term 'Assassin' is thought to be derived from its connections to the Hashshashin, a militant religious sect of Ismaili Muslims, thought to be active in the Middle East in the 8th to 14th centuries. This mystic secret society killed members of the Abbasid elite for political or religious motivations.

It was said that they were drugged during their murders, often with materials such as hashish. The name assassin is derived from either hasishin for the supposed influence of the drugs, and disregard for their own lives in the process, or hassansin for their leader, Hassan-i-Sabah. The above however relies heavily on second-hand information from crusader-authored histories which have been traditionally very unreliable for information about native cultures.

Wikipedia.

Kul att drakar & demoner håller koll :P

jag sökte på ett online uppslagsverk o fick svaret : Råskinn, hur man nu ska tolka det :P
norlin
roughneck?
jojo jag förstår ju såsätt, men tycker ordet "råskinn" är så jävla fult, låter bara ironiskt hehe
råskinn e fan underskattat!
låter ju hur coolt som helst, jag är hellre ett råskinn än en thug.
thug låter så jävla nördigt medans råskinn låter hårt o macho om fan.
hahah:D vi har alla olika smak ;)
tror fortfarande inte på det där med neger...

Fråga pac...
UK

har sett "thug" översättas till "buse" i nån film.

We call them winerbrods.
har svårt och tro det med men sett folk som skrivit det på internet förut men behöver inte va sant för det får väl kolla i ett uppslagsverk från den tiden.

inte målaren tillståndet
thug = bandit :D
Sound Savants

tack för faktan  era thug korvar

Östergötlands Finest :P hehehe
fan klart det är råskinn, hade tänkt skriva det direkt, så är det nån som slagit upp det. Jävla råskinn.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
It was said that they were drugged during their murders, often with materials such as hashish.

ofta man pallar döda folk när man är stukad...
Mabuhay!
hahaha "Thugs Mansion = Bushuset"

det var fan dagens =)
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

Fantomen säger i en tidning att thug betyder mördare.

Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen