I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nattens inneboendedrama...

Övrigt - Blandat

   

2007-02-02 02:15

Nattens inneboendedrama...

För 2 dagar sen flyttade jag in i ett rum i  ett radhus där det bor en kvinna som har sina barn varannan vecka. Igår var hon dyngrak av festande, ikväll är det samma sak.

Nu har hon suttit nere i köket och sjungit, skrikit, bankat och haft sig med sin mp3spelare på sig och så har hon hållt på sen en timme tillbaka.

Jag gick ner och sa till henne för en halvtimme sen, då sludrade hon bara osammanhängande och frågade om jag ville lyssna på hennes musik.

Nu gick jag ner igen, denna gången med mobilen som spelade in konversationen (man vet aldrig när det kan komma till hands) och sa till igen och hon var heeeeeeelt borta, svamlade, mumlade, sluddrade och undrade varför jag var så arg.

Jag förklarade för henne att klockan är 2, att jag försöker sova för att jag ska upp och jobba imorgon bitti, att jag trots allt betalar pengar för att bo där och att hon agerar orättvist.

Det blev tyst i ett par minuter, och nu är hon igång, om ändå lite lugnare. Just nu vill jag bara ta en taxi hem till mina päron, samtidigt vill jag inte skapa massa drama, för hon lär nog skämmas (om hon har nåt vett i kroppen) imorgon.

Så... sitter och bubblar av irritation nu och kände för att skicka ut lite av ilskan i etern.

Cheers.

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)