Snart har vi Terminators
Läs och fascineras eller som jag bli orolig för framtiden. Visst är det bra för sådan som tvingats amputera sina lemmar, men vad får det för militära följder?! http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,990969,00.html
The New World Order IS Here
Ja. Man blir ju så orolig när människor som förlorat sina armar och ben får tillbaka dom... Handikappade kan ju nu göra uppror mot oss som förtrycker dom. =) Va får det för militära följder? Troligen inga alls. Idag förs de mesta krigen på avstånd. Och man har kärnvapen så man kan spränga upp halva jorden, förstår inte hur protesarmar kan göra någon skillnad?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!
tänk om typ en kille tappat sin arm i ett krig,sen får han en ny robo terminator x456lkro nånting arm. sen när han sover bara koppar den loss sig å sticker ner hela hans familj med en kniv å sätter tebax sig på hans arm så tar polisen han för morden. vore fett jobbigt å förklara för den snubben
hej
fast värst e ändå om man har en sån robo arm,så styr man med tankarna? så drömmer man att man hugger ihjäl sig själv,sen vaknar man upp med 199 knivhugg i ena örsnibben eller nått
hej
Samuraj-Sosar: hahaha ja det kan ju inte vara så bra.
Nästan så man vill hugga av sig armen för att få en såndär, då vill jag ha en bazoka i min!!
Alltså om ni är rädda för att vi får terminators. Då är det snarare AI forskningen ni ska hålla utkik på. Inte proteser.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag hade nöjt mig med en krok.
en minigun skulle sitta fint med intergrerat styrsystem med synen, fan va coolt....I want to be a WarMachine
Jag tror att vi snarare kan "tacka" militären för såna hära upptäkter.
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
När vi ändå är inne på Terminator kan vi väl ta Robocop också...Robo-Soldier Amerikanarna utvecklar just nu en dräkt med nanoteknologi, där materialet hårdnar när det utsätts för yttre påfrestning (t.ex. kulor). Dräkten har robotförstärkta leder, vilket tredubblar bärarens styrka. Dräktens hjälm och visir innehåller datoriserad kommunikationsutrustning med röststyrning och uppdaterar bäraren med bl.a. taktisk och strategisk information, samt förstärker de mänskliga sinnena (syn och hörsel). Hela dräktens system är datoriserat och kopplat direkt till bärarens kropp, vilket gör Robo-Soldier till en äkta cyborg. Dräkten är dessutom vattentät och brandsäker, samt ändrar färg för att kunna smälta in i omgivningen. Källa: Allt Om Vetenskap nr. 11 2006
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
JaeLee: Dom var mina orostankar fullt berättigade.
Då var.....ska det ju va, jisses vad man är seg pga influensan då...
Oops, jag glömde ju skriva release-datumet. En testversion beräknas vara klar till 2010 och den slutgiltiga Robo-Soldier-modellen ska släppas till 2020.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
Fan vad mesig den ser ut i jämförelse med armen i T2... och den filmen är ändå från '91 :(
wow, hjälmar med kommunikationsutrustning, där kan vi verkligen snacka Terminator! Hasta la vista, baby. Nanomaterial som reagerar på tryck lät däremot coolt, men jag har svårt att bli oroad av framsteg på skyddssidan.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
wow, hjälmar med kommunikationsutrustning, där kan vi verkligen snacka Terminator! Hasta la vista, baby. Hahaha... gtfo med din Terminator, det är Robocop som gäller, och han är minst dubbelt så cool.
Undrar hur det blir med den armen i sömnen, om hjärnan styr den automatiskt då också :\
^ Smart sagt.
Är det någon som tror att hjälmen kan se genom kläder? det skulle vara asfett :)
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
- Jag tänker bara på att röra min hand och armbåge så gör den det, säger hon. Hahaha! Tänk om hon tjafsar med någon och tänker "fan den där jäveln skulle ha en fet smäll"!!! :D
inga fingeravtryck om man har robocop fingrar ;)
vafan.. skit i de du!
Xunzi Haha vadå'rå? Det står ju så!
Whoa - missupfattningarnas högkvarter.
"Första gången som hon skulle skala en banan efter olyckan, grät Claudia. Hon hade bara en hand och var tvungen att använda sina fötter för att kunna skala bananen med högerhanden. Hon kände sig som en apa." Hahahaha! Jag är beredd på mothugg från diverse viktigpettrar.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!