I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-02-02 19:00

Aristea?

Jag letar efter ett koncept jag tycker är lite interessant, greeker som slåss i krig kan ibland gå in i aristea, alltså att två ovanligt bra soldater slåss mot varandra och andra respekterar denna fight (går inte in, kanske står och kollar på etc), men jag vet inte om det heter aristea. Skulle gärna vilja veta om någon har koll på läget? Eller iaf fattar vad jag menar :)

"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-02-02 19:15
Oh, interresting.

2007-02-02 19:33
Alltså, inte greeker idag utan mer antika greeker :) Typ Trojanska kriget etc, det står om det här konceptet i Illiaden och Odyssen tror jag.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-02-02 19:34
flummigt.
manligt
inte direkt som nu där 14 pers hoppar på en gravid kvinna för små pengar

2007-02-02 20:07
Jag blir så chockerad över hur antika kina/japan såg på liknande situationer.

De hade så stor respekt för varandra att de fan frågade om lov innan de stack svärdet i ngn.

2007-02-02 21:30
penguin F19

De hade så stor respekt för varandra att de fan frågade om lov innan de stack svärdet i ngn.

Va? Var har du hört/läst det?
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2007-02-02 22:04
Men omg. vad folk ska ta saker bokstavligt.