I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur organiserad är du?

Övrigt - Blandat

2007-02-05 15:03

Hur organiserad är du?

Hur lever du ditt liv?

Har du fasta rutiner som du strikt följer? Eller tar du allt som det kommer?

Vad är för och nackdelarna med erat sätt att leva på?

Och hur ser framtiden ut?  Är den redan planerad, eller är allt bara ett stort svart hål?

Vad tror du har gjort att du lever ditt liv som du gör?

Lägg av, är det sant?

2007-02-05 15:07
Mitt liv beskrivs nog bäst som organiserad oordning.
Walking the street of dreams

2007-02-05 15:10
Jag jobbar lite oregelbundna arbetstider. Kan inte hålla reda på mina pengar. Festar för ofta. Tar allt som det kommer men har ångest över det.
Fördel: jag har ett ganska roligt liv
Nackdel: jag har inte alltid så mycket pengar i slutet av månaden plus att jag ganska ofta får ångest över att jag inte vet vad jag ska göra om tre månader.
Inga planer för framtiden. Är sugen på att börja plugga nåt men jag har ingen aning om vad. Svart hål med andra ord.

Jag tror att jag lever mitt liv som jag gör därför att jag är rätt lat och bekväm av mig.

2007-02-05 15:14
min rutin o planering i lvet ligger väl i en vardaglig tur till systemet (om penngar finns) sen går det där i från till vad som än händer.
ganska kasst men så är det  
inte mycket plats till riktig struktur och organisation.
ofta ren och fulländat kaos bara.

2007-02-05 15:17
Jag är enormt beroende av rutin. Blir galen annars.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-05 15:20

Lever jävligt oorganiserat och tar det mesta som det kommer, spontanitet är guld värt :)

Framtiden är lite som en dimma, har la en lös plan, men vetifan om den kommer uppnås :P

Fördelen med att leva såhär är att jag aldrig lär dö av stressrelaterade sjukdomar, nackdelen är att det är mycket möjligt att jag aldrig får ngt vettigt gjort, typ utbildning, jobb. mm
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer

2007-02-05 15:23

Det verkar som att de flesta lever i oorganisation, går inte det lite mot bilden av Sverige som ett land med organiserade människor?

Tror ni på organisering? Önskar ni att ni vore mer organiserade?

Lägg av, är det sant?

2007-02-05 15:32
Är väldigt organiserad men samtidigt otroligt impulsiv.

Framtiden är ljus. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-05 15:33
jag sover mellan 16 och 18 varje dag, sen blir det som det blir

2007-02-05 15:35
daviden P25:

Känns som att det är det jag kan relatera mest till hittills... Jag brukar "trycka på paus" från min organisering här i livet...

annibuss F18: Sover du bara två timmar om dagen?
Lägg av, är det sant?

2007-02-05 15:35
Jag jobbar lite oregelbundna arbetstider. Kan inte hålla reda på mina pengar. Festar för ofta. Tar allt som det kommer men har ångest över det.
Nackdel: jag har inte alltid så mycket pengar i slutet av månaden plus att jag ganska ofta får ångest över att jag inte vet vad jag ska göra om tre månader.
Inga planer för framtiden. Är sugen på att börja plugga nåt men jag har ingen aning om vad. Svart hål med andra ord.

Jag tror att jag lever mitt liv som jag gör därför att jag är rätt lat och bekväm av mig.

Stämmer ruskigt bra in på mig med..
Aldrig mer....

2007-02-05 15:36
lo-pro nej jag sover hela natten me nefter skolan sover jag 2 timmar ananrs blri jag aggresiv

2007-02-05 15:37
annibuss F18: Jaja, det var ju lite annorlunda... Men då tar du det mesta som det kommer med andra ord?
Lägg av, är det sant?

2007-02-05 15:43

Jag är väldigt organiserad med papper,  städning och att allt ska va på sin plats i lägenheten.

Men mitt liv är väldigt oorganiserat. Have no clue asså!

JMD, Jag Måste Dansa!

2007-02-05 15:45
Hur lever du ditt liv?
Inte särskilt sunt, jobbar för mycket och den lediga tid jag har spenderar jag packad eller sovande.

Jag har ett schema som jag aldrig kommer ifrån,  jobb minst fyra dagar i veckan, plus skola två dagar.

Jag behöver inte oroa mig för att jag ska vara pank en månad, och det är skönt med fasta rutiner, jag blir så slö annars.
Nackdelen är att jag har alldeles för lite tid att bara koppla av på.

Och hur ser framtiden ut?  Är den redan planerad, eller är allt bara ett stort svart hål?
Ska plugga två terminer till, fixa gymnasiebetygen på komvux, och sen fortsätta på siba ett par år till innan jag pluggar vidare, något inom entreprenörskap inom reklam, media eller pr är det som lockar mest nu.

Mina föräldrars uppfostran, min egen discplin att inte bara säcka ihop utan att ha ett mål med mitt liv.

2007-02-05 15:54
lo-pro ja det skulle man kunna säga, det handlar om att ligga på en lagom nivå, jag orkar inte planera min dag för att plugga så jag planerar en dag åt högskoleprovet och voila, inget mer plugg:P och man behöver inte vara organiserad och kan vara härligt spontan.

2007-02-05 16:01

Sverige tillhör nog bland de mest organiserade länderna i världen, men tror ni att detta beteende påverkar den allmänna blygheten i Sverige?

Det verkar som att de flesta vill ha spontanitet och spänning i sina liv, vilket jag själv håller med om...

Livet kan väl knappast handla om att sträva efter att vara organiserad, men en del saker och ting är nog viktiga att hålla ordning på?

Vilka saker tycker ni är viktiga att hålla ordning på, och vilka saker skulle ni helst vilja bara ta helt spontant?

Lägg av, är det sant?

2007-02-05 16:09

Jag har ett omväxlande jobb, vissa dagar är det både fasta tider och uppgifter, och ibland får jag nya uppgifter som jag får sköta när jag vill. Frihet under ansvar. Det har smittat av sig på mitt liv också. Det är lagom strukturerat:)

Fördelarna är att jag lärt mig ta ansvar, och att jag lärt mig disponera min tid vettigare. Nackdelar kommer jag inte direkt på.

Jag ska försöka hooka nåt lyxigt kontorsjobb på samma företag jag jobbar på nu. Funkar inte det så vet jag itne vad jag gör. Det skulle vara bra att plugga, men jag har ingen koll på vad jag skulle läsa i såna fall, plus att jag vet inte om jag pallar leva på studielån.

Det jag har varit med om, upplevt och gått igenom har format mig. Förut hade jag ett ostrukturerat liv där allt var oregelbundet. Mycket alkohol, sena nätter och olagliga grejer. Nu värdesätter jag att vakna vid en normal tid och inte vara bakis, sen dra och träna innan jag sticker och jobbar till exempel.

2007-02-05 16:18
är väldigt organiserad. behöver vara det eftersom jag har många bollar i luften samtidigt.

har en hel del fasta rutiner som jag följer, men kan lätt avika från dem om det behövs utan att det blir en katastrof för mig att komma tillbaka på banan.

jag ser inte speciellt många nackdelar med sättet jag lever mitt liv på. är impulsiv när jag behöver vara det och eftersom jag är så organiserad i övrigt blir det inga problem att hitta tillbaka.
har alltid kunnat ta snsvar och är bra på att göra det.

framtiden ser för mig väldigt ljus ut. har ett jobb jag trivs väldigt bra med som jag dessutom är bra på. och tydligen tycker mina chefer och kolelgor också jag är bra på det. så jag ser många chanser att utvecklas på det företaget jag är på nu. så lite planerad är den. jag vill göra karriär. och jag vill göra det där jag är nu. 

anledningen till att jag lever så organiserat och strukturerat som jag gör kan jag nog tacka min mamma för. hon är planerings-hitler. och jag fick väldigt tidigt lära mig att ta snsvar för mig själv och för mitt eget liv. vilket jag är väldigt glad över och har stor nytta av idag.   
syumoan akoinwe!

2007-02-05 19:32
Har du fasta rutiner som du strikt följer, eller tar du allt som det kommer?

Tyvärr är jag tvungen att leva efter samma rutin varje dag, även om jag kanske på ett sätt tycker att jag tar det mesta som det kommer.

Vad är för- och nackdelarna med erat sätt att leva på?
Känner sig rätt less efter en arbetsvecka, dock är jag glad igen efter helgen

Och hur ser framtiden ut?  Är den redan planerad, eller är allt bara ett stort svart hål? Det lutar åt rätt håll, definitivt.

Min skolgång, min chef och SL.
Signatur får rum här

2007-02-05 19:39
Intervaller.

Plågsamt stressigt ibland, fritt som en sommarjävla bris ibland.
Nackdelarna är avsaknaden av marginaler, inga stötdämpare när knaset kommer.
www.google.se

2007-02-05 19:47
conspicuous och åffer om ni ska använda fet text gör som hurt då annars blir det svårt att läsa.
Forumssignatur...<br>

2007-02-05 19:49
ag jobbar lite oregelbundna arbetstider. Kan inte hålla reda på mina pengar. Festar för ofta. Tar allt som det kommer men har ångest över det.

Samma här!

Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2007-02-05 19:54
En go blandning... När det kommer till det jag ska göra, då är jag oftast ganska välorganiserad och har planerat det mesta ... När det kommer till dem där tillfällena man har fritid, då blir det mest spontana saker, och jag är inte så noga med att styra upp särskilt spektakulära händelser, utan överlåter det till mina vänner... Vilket oftast brukar sluta bra. :)