Streetstylee = automatiskt looser?
Funderat kring detta. Snygga sneaks å baggy stylee e ju bara för nice. Musiken, the art, kulturen. Anyway. Men vad jag undrar är om det finns ngra ambitiösa människor bland dessa. Alla jag träffat på hitills verkar trampa runt i gamla pizzakartonger betalda med socpengar. Kan man inte både ha bra klädstil/musikstil/dylikt OCH vara ngrlunda civiliserad eller framgångsrik i dunno ?
Vomera på tre bokstäver. -kräk.
Jag sitter i kostym och slips på jobbet och arbetar på en anrik statlig institution med internationella finansfrågor men glider runt i baggisar (inte jättestora dock), sneakers och t-shirt på fritiden.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
Jag kanske borde tillägga att jag var lite rebellisk idag och lämnade slipsen hemma. Skjortan är inte heller perfekt struken, och jag har inte rakat mig på två dagar.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
Jag jobbar på ett kontor och är idag iklädd, loosefit slitna jeans, mörkgrön ziphoodie och vita sneakers. Tjänar helt ok och har en rätt så bra befattning med rätt mycket ansvar, visst personal ansvar... tror du bara träffat ambisöslösa slackers som inte orkat ta sig i kragen.
Slakta_Joppe F21 Anledningen varför många med "Streetstyle" är loosers, är för att de lägger 95% av sitt studiebidrag på ett par skor...
Konstigt att de inte kan klara av att hantera pengar sen...
Konstiga värderingar i min värld, ytligt! Kefft!
Lägg av, är det sant?
Kan man inte både ha bra klädstil/musikstil/dylikt OCH vara ngrlunda civiliserad eller framgångsrik i dunno... ? Men vad fan är detta... Nej det kan man inte, vad fan trodde du?
jag är ventilationare med blåkläder och hela det köret, sen bytar jag till värsta coola killen.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Vad är detta "Streestyle" för något?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag har slappast kläder i världen, pluggar till civilingenör.. tycker iofs inte att det gör mig till en ickelooser.. :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Det är fortfarande inte så mycket överklass som lyssnar och är så intresserade av hiphopkulturen. (vilket funkar om man generaliserar: rika > uppväxta annorlunda > föräldrar som uppmuntrar till utbildning (+ att de har kontakter) > satsar (och har bättre utgångspunkt) på studier > framgångsrika). Haha. Generaliseringar suger.
Det brukar ju bli så, om man inte jobbar på nåt jävligt ungdomligt och hippt ställe, att man börjar klä sig lite mer seriöst och representativt då man börjar göra minsta lilla "karriär". Dels är det svårare att bli befordrad så länge man klär sig som Marley Marl. Dels vill folk som kommit upp sig lite gärna signalera det med klädseln. SImple maths.
Jag tar nog åt mej lite att vara en slacker, tredje året i ettan nästa år :)
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Lo-pro. Haha jahdu.. kanske kan vara möjligt. Men man kan väl skaffa ett jobb ändå tycker jag. Stor del av min lön går till skor...PostmodernConsumr P26 Ohh sounds nice. Farligt med skippa slipsen. Wanna marry me? )Drogo_05 F0 generaliserinagar kan även vara riktigt kul. Få känna sig lite överlägset fördomsfull mot andra "grupper" än den man själv "tillhör". Sedan stämmer det ofta.. Din teori = Högst logisk och sann. Mvh P17 Tråkigt... önskar dig bättre lycka nästa år.Soul_Survivor_II P28 Men vilka nerds de är då! de som i sådana fall ändrar sin stil pga framgång. Man klär sig i det som e snyggt. Du har absolut rätt i att d e svårare att tas på allvar och exempelvis få befodran i mjukiskläder och dreads. Men alla vet vi ju skillnad på dresscode på arbetsintervju och fritid..
slakta joppeMen vilka nerds de är då! de som i sådana fall ändrar sin stil pga framgång. Man klär sig i det som e snyggt du har inte ett kontorsjobb förmodar jag?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det handlar om en del andra saker också. T.ex. vill jag inte lägga ut hur mycket stålar som helst på kläder, och då är det smart att kanske köpa en vinterjacka som man även kan ha på sig till en kostym, eller ett par skor man även kan ha på sig på jobbet etc.
Slaka Joppe: Ja, jag menar inte på fritiden alltså...
erorone P19 Det har du rätt i. Men skulle jag jobbat på kontor skulle jag verkligen varierat mig mer i klädstil. Jag klär migsom jag bör till jobbet. Inget kontor men strikt dresscode. Som jag ser ut på jobbet ser jag inte ut utanför. På min lediga tid har jag på mig det jag trivs i / tycker är snyggt. Har du själv ett kontorsjobb?
Jag har verkligen börjat tolka dresscoden fritt. Idag har jag på mig en skjorta och en stickad lamullströja, dock med kostymbyxor och tillhörande halvbögiga italienska skor. Om ingen tittar snett på mig under dagen tänker jag börja lämna kavajen hemma.
PostmodernConsumr P26 Yes indeed.. Säger sig självt tycker jag.
jag jobbar som hästtränare på en kungsgård och har skjortor och pärlörhängen och sånt fult på arbetstid,tjänar hyfsat och lever bra. på fritiden har jag baggys, slappa tröjor och sneakers samt lyssnar på hiphop och så vidare. ja, det går att kombinera..
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Slakta_Joppe F21 ja jag jobbar på ett kontor å att klä sig bekvämt är inte riktigt så de funkar, även om de e ganska öppet. kommer en kund så skiter dom i hur rena sneakers man har om man går runt i kläder som inte ger ett spec seriöst intryck. man är ändå företagets ansikte utåt oavsett man vill eller inte.
LoRia F19 Ja visst går det. Jag vet det. Så tråkigt bara att så få verkar inse det.erorone P19 Fine. Men när du går ut en ledig lördagskväll?
då går jag ut privat på men lediga tid,right ?
slakta _joppe alla får väl göra som de vill?=)
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
^jag misstänker att någon här går kvar i plugget alt. aldrig har haft ett kontorsjobb.
på mitt kontor ser jag ut som den där sekreteraren alla vill ligga med (haha). Med tight kjol, skjorta, kavaj, pumps och hårknut typ. Men utanför jobbet klär jag mig som en "slacker" om man nu vill kalla d så.
Låter som ett suveränt kontor att jobba på. Sekreterarna på mitt kontor är alla 50+ och verkar som om de gett upp på livet för länge sedan.
"Streetstylee = automatiskt looser?" Ja, streetmodet är lite mer baggy än vanliga kläder.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Producent
2007-02-27 14:35
Jag slutade att ha baggy jeans och sneakers när jag blev 25. Nu har jag antingen ett par loosefit jeans eller ett par kalasbyxor och till det rockar jag clark´s. Förut var jag arbetslös & nu har jag heltidsjobb men å andra sidan får jag se ut som jag vill på jobbet.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Eccan: Haha! You're a regular Oscar Wilde!
på jobbet drar jag runt i baggys, t-shirt och förkläde.. på fritiden ser det likadant ut om man räknar bort förklädet haha. Är skitslapp("slacker") jag mår bra, är frisk och glad och tycker det funkar perfekt för mig.. vad är det för fel på oss som vill njuta av livet istället för att stressa runt hela arbetsdagen för att sedan komma hem och fortfarande tänka på jobbet? hellre att jag tjänar mindre och mår bättre än att håva in tonvis med cash men istället må skit D:
va?
det betyder väl inte att man stressar på jobbet för att man har strikta kläder. Jag njutar också av livet och gör precis d jag vill. Jobbar med d jag vill och tjänar jävligt bra. Bara för man tjänar bra, betyder d inte att d e ett tråkigt jobb som man mår skit av..?
Soul_Survivor_II P28 Haha.. Was that a gay-joke or just a gay joke?* Kan inte sluta leverera! ;) *Måste även påpeka att jag vet att det inte var det du menade. Så nu förstörde mitt ego mitt skämt :(
Shit, där hängde jag inte med riktigt. Det första var kul iaf och inte homosex-relaterat alls. Jag tänkte Oscar Wilde som i fyndig, witty guy inte Oscar Wilde som i ligger-med-killar.
fattar inte din vrickade syn, loser är man ju när man satsar på "karriär" och överger livet.
kanske ska leta nån annanstans än på gatan om du letar sugardaddy
innan jag nu börjat plugga på universitetet så har jag jobbat som säljare, bland annat fältsäljare sen jag slutade gymnasiet... Och när man går på möten/utbildningar/jobbintervjuer så har man inte sina baggys på sig. Jag älskar mina kläder och har rockat streetstyle sen jag var 13-14 år gammal liksom, men när man ska göra något lite mer "seriöst" så vill man ge ett "seriöst" och propert intryck så det håller inte att rocka meccajeansen och 3XL long-teen på arbetsintervjun ;)
http://www.kalvinhiphop.com
"Anyway. Men vad jag undrar är om det finns ngra ambitiösa människor bland dessa. Alla jag träffat på hitills verkar trampa runt i gamla pizzakartonger betalda med socpengar." Vad är det för fel med att betala sina kläder med soc pengar? klart som fan det finns ambitiösa människor. kolla på P-diddy Jay-Z o.s.v o.s.v det är trångsynta idioter som dig som får folk att tro att bara för man klär sig bagy o inte har lika mycke deg är man dömd att misslyckas. Öpnna ögonen!
Säg O a Antifa. Säg O a ANTIFA!!!
Soul_Survivor_II P28 Jag hänger inte med i vad du inte hängde med på :/ Jag spelade dum genom att anta att din Oscar Wilde-liknelse gick ut på att jag var bög. Vilket i sig är så homofobiskt (för att inte säga ointelligent) att det är bögigt. Min första kommentar kan faktiskt, enligt vissa, te sig rätt "bögig", om man nu använder det som skällsord. Nu då?
Haha, OK...eh...första skämtet var bäst ändå! ;-P
Soul_Survivor_II P28 Jag vet :(