I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

saker att köpa i Peru?

Övrigt - Blandat

2007-02-16 22:47

saker att köpa i Peru?

Tja.
Någon som kan tipsa om något som är värt att köpa i Peru som man kan sälja här och tjäna en slant på?
(ja kokain, haha hoho hehe... nej)

Alternativt ngt som är billigare där än här i sverige som man själv kan ha nytta av o spara en slant på.

eller är det kanske så att saker e lika dyra där?

/Mvh ran_hem

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-16 22:52
Peruker?
Signatur får rum här

2007-02-16 22:53
:D

jo, instrument varför tänkte jag inte på det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-16 23:17
åt mig själv kanske men det e väl lite svårt att sälja sånt i sverige, särskilt att uppskatta pris.

2007-02-16 23:31
Tja, ponchos i lamaull vore ju inte helt fel. Dock så brukar intrument vara ganska dyra där också vad jag vet (det är dom i chile iaf) och är ganska svåra att sälja, så det är ju inget jag skulle satsa på iaf..

Satsa på cocafrön! :D
Twang System fi de werl

2007-02-16 23:33
helst ngt som man inte hamnar i fängelse för. Man kanske kan argumentera att det är fågelmat lr något, men nej. onödig risk

2007-02-16 23:46

ran_hem: Frön får du nog inte så jävla mycket för ändå så det är en dum risk... Smycken är väl det du kan tjäna mest på kan jag tänka mig, kläder, väskor och dylikt tar ju en massa plats och det finns ju en gräns på hur mycket du får checka in.. Jag köpte iaf snygga örhängen om halsband till syrran för typ 5 kr st och sånt kan jag tänka mig att du kan få 15-20 av en affär som sedan säljer vidare för runt 40-50.. Så går du till en fabrik där kan du nog deala till dig 500 smycken för säg 3 kr st och sen sälja det i sverige för 18 kr st så blir det 7500 i vinst... Kanske inte alls funkar men det är nog inte så svårt..

2007-02-16 23:49
hm... det e nog ändå ganska mycket arbete att försöka sig på att sälja så stora mängder av något som inte kostar så mycket. Säljer det inte så sitter jag hemma med en massa örhängen :p.

Elektronik då, e det lika dyrt som i europa? 

2007-02-17 00:52
Det ser du väl när du kommer dit?
Skåne!
Groupie

2007-02-17 00:54
Köp en charango! Eller flera! Det kan du nog tjäna multum på, såvida du flyger hem direkt från Peru.

Om du t ex åker genom Chile först så finns det risk att dom tar det i tullen, särskilt om det är riktiga charangos.

Annars finns det ju sjukt mycket fina saker du kan köpa om du inte ska tjäna pengar, hantverket där är ju helt underbart och kostar i princip ingenting!

2007-02-17 01:04
tar de grejer i tullen?
Groupie

2007-02-17 01:15
I Chile kan dom mycket väl göra det, dom kan vara jävligt hårda om man kommer från Peru, men det beror ju på lite hur man ser ut också.

Du får helt enkelt höra dig för när du är där, jag ska inte säga för mycket heller men jag tyckte dom kunde vara rätt obehagliga i gränsen mellan Peru och Chile tills jag visade mitt svenska pass!

2007-02-17 01:22
har det med någon policy att göra eller är de bara tjuvar?
Groupie

2007-02-17 01:24
Policy skulle jag tro, eftersom allt är så mycket billigare i Peru så vill dom såklart motverka smugglig och stödja den inhemska marknaden.

Men som sagt, hör dig för så får du nog bättre information än vad jag kan ge dig!

2007-02-17 01:28
tackar riot_starter.

2007-02-17 02:11
köp kärringar
You already know, den e on lean!

2007-02-17 09:32
Soft Air Guns

Tjackade minst 5-6 st när jag var i Bolivia. Kostar typ 10 spänn, mycket coolare modeller än här också.

Min polare gjorde samma sak han var i Peru hahaaaa

(vi var 12)
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-02-17 09:47
Fan. åffer och trådskaparen hann före mig. Jag som skulle vara rolig och skriva Peruvian cocaine ala Immortal Technique

2007-02-17 10:58
köp cigg

2007-02-18 05:11

piñata

säg det igen o bli golvad!