|
|
|
|
|
Måla om!
Yeah, jag är väl inte så typ..händig precis :) Men tänkte att det skulle vara kul att typ måla om lite i rummet..och jag har lite frågor som jag tänkte att ni smarta whoare kunde svara på ;)
Jag bor i lägenhet, måste man då fråga dom som äger husen om man får måla på gaderober och tapeter eller är det bara att sätta igång med att måla?
Sen så tänkte jag tapetsera en vägg med tapeter som det är New York City på...någon som vet vart man får tag på sånna här tapeter?
Kommer det se skit dumt ut om man har tapetserat en vägg och målat alla andra tre? :S
Ahh juste...gaderoberna är typ vita fula saker..dom glänser typ lite också...måste man slipa dom innan man målar?
Ursäkta för felstavningar och dumma frågor, men idag är jag trött och klarar inte av att tänka på egen hand =)
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
du måste fråga husvärden vad han tycker.. han vill att det ska vara diskreta färger oftast, så du kan nog glömma New York City på tapeterna.. tyvärr.. köp en plansch ist.. det ser nog dumt ut att ha en enfärgad tapetserad vägg och sedan målat resten.. men om du nu skulle få ha ett motiv så skulle jag tycka att det vore fräscht med resten målat.. om du om dom glänser så får du slipa ner den blänkande ytan för att det ska fästa ordentligt.. men det måste du göra med skarvar på tapeter osv också när du ska måla.. speciellt om tapeten har border.. (är inte heller klockren på stavning,, men nu har du ett svar iaf)
|
|
|
fondväggar brukar bli snyggt så det e inga problem.. angående garderoberna så ska dom glänsa.. men slipa av dom och grunda dom med grundfärg, färdigstryk dom med snickerifärg (70 glans brukar det vara)
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik
|
|
|
aah shit,, så jag skriver.. men du hajjar iaf..
|
|
|
Beror ju på om du bor i hyresrätt eller bostadsrätt.
|
|
|
aiight, tack för svar iaf :)
whitebuffalo; jag bor i bostadsrätt.
|
|
|
ä tvätta me målarsoda bara
Var lite kreativ för fan!<br>
|
|
|
är det bostadsrätt är det ju bara att måla på...
sen blir det nog sjukt snyggt med new york på bara en vägg, som en fondvägg. var man hittar sånna tapeter vet jag dock inte...
lycka till!
Delam tange barat
|
|
|
|
|
|
det är svårt att tapetsera med såna tapeter. välj nåt omönstrat istället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Ber om ursäkt ToTTen att jag snor din tråd en sväng, men känner att det är onödigt att göra en ny då det handlar om ungefär samma sak.
Jag håller på att renovera min bostadsrätt nu. En välbehövlig helrenovering, av alla rum förutom badrummet. Ska även göra en rätt stor väggmålning som ska gå över två väggar (inte hela väggarna då såklart) samt upp en bit i taket.
Så.. jag undrar. Har ni några idéer på vad jag kan måla? Har funderat på ett träd, men än är inget bestämt. Färgerna kommer bli olika bruna och beige nyanser, samt en del guld som highlights.
(Yes jag vet att det finns flera gamla trådar om väggmålning som jag också ska kolla. Men har ni nån idé så kan ni väl slänga upp den.)
ToTTen Jag hade en skitbra sida där dom sålde såna fototapeter med typ natur, djur, och stadsbilder på. Om det är sån fototapet du är ute efter (?) och inte vill måla själv så ska jag försöka leta på sidan åt dej. Dom var dock rätt dyra har jag för mej..
|
|
|
Tack alla för svaren, uppskattar verkligen det!
Government F25 det är lungt :) hoppas din lägenhet blir som du tänkt iaf! Och det är asså tapter över NYC jag hade tänkt mig, kan inte måla det ju :)
|
|
|
Ptolemajo P20 tack för att du länka, ska ta och kolla in i morron!
ursäkta för dubbelinlägg =)
|
|
|
ToTTen Åh tack så mycket! Och detsamma! Nej det har du rätt i, blir kanske lite svårt att måla så exakt :P Ska försöka leta på sidan till dej. Kan ju va skoj och kolla runt bland flera liksom :)
|
|
|
låt en målare göra jobbet...
saaaru..
|
|
|
Government Du är riktigt generös ju! :) tack :) <3
men..målare..nja, kostar säkert massor? fast det kanske det är värt om det blir ett fint resultat :)
|
|
|
det jag mena, vill du ha bra resultat så anställ en målare då är det värt pengarna...
saaaru..
|
|
|
|
|
|
andrasidan P20 Bra resultat kan man ju få ändå utan att anställa en riktig målare. Bara man vet vad man gör.
|
|
|
jaa, men oftast så vet man inte vad man gör utan det vet målaren..
saaaru..
|
|
|
lacka till hoppas det blir bra, lät som en häftig ide att ha ett motiv på en vägg!
|
|
|
Haha, jag får se hur jag gör med målare..tänkte "anställa" nån graffare som kan kladda ner nåt vackert på mina gaderober iaf =)
Diffe: Jo, jag tycker också att det låter lite häftigt, hoppas resultatet blir som jag vill bara ;)
|
|
|
aa det blir nog bra... det vore sjysst med en bild med lite djup i så det ser ut som man står mitti bilden.
inte så grymm på att förklara men du kanska fattar...
|
|
|
ahh jag fattar, det var fan smart..det låter coolt!
|
|
|
på mitt jobb (målerifirma) så har dom en tapetserad vägg med skögsmotiv på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
Graffare
2007-02-20 14:15
|
inte läst innan, men får man inte typ göra vad man vill på väggarna, bara man ändrar tillbaks innan man flyttar?
They called me Mr. Glass
|
|
|
ehrgeiz P19 aiight, och hur ser det ut? är det fint?
Skithöna P18 Jo, det kanske man får :) Men jag pallar inte ändra tillbaks när jag flyttar lixom..palla det :)
|
|
|
a ellerhur, jag hadde tänkt och tapetsera om i min förra lägenhet. jag rev ner dom gamla tapeterna och sen komm jag inte längre, så jag bodde där i en bunt månader utan tapeter, sen var jag tvungen att flytta och var då tvungen att måla väggarna, målade dock bara ett lager med vit grundfärg. det såg förjävligt ut hahaha
|
|
|
New York tapeter går tom att köpa på färgtema i Vårgårda, som har en 2 min gångväg lång största gata! Så det ska nog inte bli några problem att hitta alls..
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
|
|
|
Slipa inte garderoberna vad du än gör.. Förmodligen är det bara spån med tunt, tunt laminat...
Det finns en speciel väv som tar bort alla ojämnheter t.ex. Tapetskarvar och den lämnar en slät yta utan skarvar som det bara är att måla på...
|
|
|
Pokerface:
klart man slipar av garderoberna för att få en jämnare yta och för att få färgen att fästa ordentligt.. tvätta av dom med amoniak eller målartvätt är en bra idee oxå
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik
|
|
|
någon som vet om/vart det finns affärer i sthml som säger sånahära fototapeter?
ett äpple, två äpplor
|
|
|
säljer*
ett äpple, två äpplor
|
|
|
brukar han vara hemma hos dig eller? om inte så är det ju bara att måla, och måla tillbaka när du flyttar. eller?
Vem vEt?
|
|
|
orkar inte läsa.. gör vad du vill, men snacka med hyresvärden såklart för artighetensskull..
du blir knappast vräkt för att du tapetserar upp nått hyresvärden inte gillar på väggen, kruxet e bara att om hyresvärden misstycker så är du skyldig att återställa lägenheten när du flyttar ut, eller såklart pynta kalaset..
således ere alltid bra att kolla av med hyresvärden först osv..
min gissning e således att du får klartecken för att slänga upp tapeten, men att du kommer vara skyldig att återställa lägenheten vid utflytt så att den anses vara godtagbar =)
cry me a river! --> thcrew
|
|
|
aha, du bodde i bostadsrätt också.. aja.. där fick jag :(
cry me a river! --> thcrew
|