I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad gör ni för att rädda planeten?

Övrigt - Blandat

2007-03-04 21:30

Vad gör ni för att rädda planeten?

Otroligt inspirerad av dokumentären "An inconvenient truth" och eftersom jag lever ut alla mina tankar på Whoa så undrar jag, vad gör ni för att värna om miljön?

Jag bytte nyligen ut alla lampor i lägenheten till lågenergi.

Åker alltid kollektivt.

Återvinner.

Kolla hemsidan: www.climatecrisis.net

Se gärna filmen om ni inte gjort det innan, och berätta om era stordåd ;)

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2007-03-04 21:33
Återvinner, köper ekologiskt om det inte är supermycket dyrare, promenerar och åker kollektivt, flyger inte korta sträckor utan åker istället tåg, sparar energi genom att inte ha maskiner och apparater på stand by.
shake it!

2007-03-04 21:33
haha det känns lite skrämmande när jag funderar på det, men det enda konkreta exemplet jag kan komma på är att jag alltid sorterar mitt skräp när jag är på mcdonalds, max och liknande ställen

(och t o m där är ju frågan om det är till någon nytta eftersom jag alltid misstänker att ändå slänger ihop allt skräp hursomhelst)

2007-03-04 21:35
Demento: Det är många som säger att det faktiskt är så, att det bara är for show... att allt slängs i samma låda ändå sen.

Jag gör ingenting längre nästan. Återvinner halvt, men ofta hamnar papper bland brännbart då det kunde gå till återvinning, och ibland hamnar batterier i brännbart. Kollektivt åker jag alltid, men sen åker jag ju en massa onödiga rundor som tar onödig energi egentligen.

Så. Jag är en miljöbov. Såg 'den obekväma sanningen', men jag har gett upp hoppet.
Delam tange barat

återvinner papper och kartong + miljöfarliga prylar, pantar mina burkar, lågenergilampor (finns billigt på ikea), ser till att ha runt 18-19 grader i lägenheten istället för 22, åker kollektivt eller går + försöker ta tåget på kortare sträckor. och jag drar ur alla laddare när jag inte använder dem, de drar ström  även om mobilen inte ligger på laddning!

tyvärr flyger jag runt en hel del så det drar ner det hela väldigt mycket. men så blir det med föräldrar i utlandet och man älskar älskar älskar att resa..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

Ajusste, ekologiskt köper jag iaf. Men annars dödar jag naturen och fimpar för övrigt överallt.
Delam tange barat

2007-03-04 21:36
skiter i toaletten istället...
um dois...

2007-03-04 21:46
hur gör man om man vill se filmen då, kan man ladda ner den ?

2007-03-04 21:56
Heter "En obekväm sanning" på svenska och finns att hyra hos din närmsta videobutik.

2007-03-04 21:56
Evelina: Om du laddat ner filmer tidigare så vet du säkert hur man gör :)

2007-03-04 21:57
jag skriver inte ner saker i skolan som läraren säger att man ska skriva ner.. på det sparar jag 5 papper varje vecka

2007-03-04 22:02
LE lampor, cyklar, återvinner
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2007-03-04 22:21
Jag skaffar inte körkort, och åker buss istället.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-03-04 22:27
Jag gör inte jack shit.

2007-03-04 22:29
the planet is fine, the humans are fuckt!
~~~War, Hate & Confusion~~~

2007-03-04 22:30
~~~War, Hate & Confusion~~~

2007-03-04 22:37
Försöker köpa så mycket mat som möjligt från lokala producenter, och minska på färdigfabrikat (d.v.s, jag gör mina bönbiffar själv).

Reser kollektivt, försöker gå för det mesta.

2007-03-04 22:38
Sopsorterar, åker kollektivt, handlar ekologiskt.

och sen det som jag tror spar mest för det gör jag oftast. Jag tar alltid trappen de tre trappor jag bor på och jag klickar aldrig på öppnadörrenknappen om jag inte har verkligen fullt i händerna.
Gerdaman

2007-03-04 22:43
Jag försöker att låta bli att ge mina medmänniskor hjärtattacker genom att inte göra så mycket onödiga trådar.
Signatur får rum här

2007-03-04 22:53
Tycker det är oerhört patetiskt överhuvudtaget att som privatperson påstå att man gör saker för att "rädda planeten".
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

-Jag har inte fler lampor tända än nödvändigt. Jag är inte helt främmande för tanken att köpa lågenergilampor när nån lampa pajar, jag måste ju kompensera för den megafeta energislukande TV:n jag tjackade och som just nu står och visar nån halvtaskig westernrulle.

-Jag kör inte en större bil än nödvändigt (hade jag råd så skulle jag iofs rulla runt i en Jeep grand cherokee srt-8!) och kör inte så mycket onödigt. Det blir mest i tjänsten.

-När jag handlar köper jag gärna ett ekologiskt alternativ om det finns.

-Jag har heller inte onödigt varmt i lägenheten, jag brukar ratta lite på elementen ibland men det är fortfarande kyligt. Väntar på våren.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

vadå behöva åka bil? Vem "behöver" åka bil överhuvudtaget i Sveriges större städer?

För övrigt, "många bäckar små..." din jäkla pessimist.

2007-03-04 22:55
Jag har slutat röka och åker komunalt överallt.

Dock så har detta ingenting med att jag "vill rädda världen" utan det passade bara in i tråden :)

2007-03-04 22:57
Emil_Brikha P28
Många är beroende av bilen i jobbet, även i större städer. Jag är en av dom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

Demento - "sopsorteringen" på snabbmatsrestauranger slängs ihop i samma påsar, man har bara olika fack för att man ska slänga ut isen ur drickan så det inte blir söligt. Har inget med miljön att göra tyvärr.

Jag pissar utomhus ibland.. Hjälper det?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-03-04 23:10
jag är nog den värste här :/

2007-03-04 23:14
Förstör den ännu mer fan,palla bry sig längre det är påväg utför fan
Wa wa wee wa!

2007-03-04 23:21
Jag återvinner. Har inga planer på att skaffa körkort heller så jag bidrar inte med koldioxidutsläpp.

2007-03-04 23:24
Jag torkar mig med handen när jag bajsar, för att spara papper.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2007-03-04 23:49
Min moppe av guld är väldigt energi snål, andvänder den nästan varje gång jag åker någonstans.
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."

2007-03-05 01:16
Jag har en separat soptunna för alla tyska opantbara ölburkar, det e jäävligt bra tycker jag.
b0b0b0b0

2007-03-05 01:22
Irie F18
ja fast nu syftade ju jag iofs på dom ställen där man förväntas sortera mer än bara drickan och det övriga, så tyvärr har det fortfarande något med miljön att göra (även om det bara är för syns skull)

2007-03-05 01:31
eco-driving
Ja, det är sant! Det är sant!

2007-03-05 01:55
super ner mig så ofta jag kan, då kan jag inte köra bil på hela kvällen+dagen efter  :)
Men lika glad är jag för det!

2007-03-05 02:05
Tur att katalysator finns. Det finns folk som fasktist behöver sin bil i sin tjänst tex.

Jag är en dålig människa, jag erkänner, jag kör ju bil, dock på hög växel ;) jag kör inga långa sträckor. Åker tåg ist. Återvinner, käkar inte kött :p , släcker efter mig, stänger av allt så att det inte står på stand-by, flyger säääääällan, har det kallare i lägenheten än vanligt, diskar inte med rinnande vatten utan diskar i diskmaskin osv.

Man gör så gott man kan.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Hangaround

2007-03-05 02:58
  1. Återvinner/Sorterar
  2. Ekologiskt (även om jag inte borde ha råd)
  3. Åker bara kollektiv
  4. Slänger mitt skräp i papperskorga
Sen ska jag väll byta ut mina lampor också. Men inte denna månad.

2007-03-05 04:40

-Cyklar till jobbet varje dag, oavsett väder!

-Pissar ofta utomhus (japp, det är bra).

- Använder inga skönhetsprodukter, och högst schampoo och balsam en gång i veckan.

Men, jag gör det inte för naturen, utan jag cyklar till jobbet för att jag inte har något annat val, och de andra för att jag känner för det. Så inget som jag gör ger mig självtillfredställelse, tyvärr.

Inga poäng till mig!

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2007-03-05 05:31
Vem fan bryr sig? Vi kommer iaf snart dö.. För eller senare. Sen tänker man tillbaka och kommer på att våra barn ska förmodligen leva här.

Så jag snusar bara lös snus för det har pappers dossa som man säkert kan återanvända.. Eller?

2007-03-05 12:51
De som vill få tag i filmen kan skicka ett meddelande åt mig.

2007-03-05 13:13
du åker väl kollektivt för att du inte har råd med en SUV?

själv kör jag en tahoe och den drar så äckligt mycket soppa så jag skrattar åt miljöpartiet
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2007-03-05 13:22
Jag är ändå död när allting går åt helvete
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-03-05 13:32

http://www.hogdalen.biz/ - Veckans välfärdssjukdom

Producent

2007-03-05 13:52
alltsa nu känner jag mig dum, men var är skillnaden för naturen, när man käkar ekologiskt och ickeekologiskt?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-03-05 14:04
Skön kolumn! Det finns inget personligt ansvar, allt är samhällets fel. Ansvar uppstår bara vid sammanslutningar av invidider, och då som ett kollektivt fenomen. Det får den ytterligare lustiga effekten att det aldrig går att ställa någon till svars för handlingar - var och en är ju fria från ansvar!
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-03-05 14:13
Haha länken som b0ris kom med fick mig att skratta lite. Jag kan till viss del hålla med om det om ekologiska varor, att många gör det för att få bättre samvete. Men i det stora hela så tycker jag att man borde försöka köpa det för att utöva sin konsumentmakt. Varför ska vi gå omkring som zombies och köpa allting utan att ifrågasätta? De säger att det inte är vårat fel. Det är samhällets fel Men vilka är samhället? Är det inte vi? Om det inte finns efterfrågan på icke-ekologiska varor så har producenterna inget annat val än att sluta producera det.

2007-03-05 14:15
gräver ner batterier, häller ut kvicksilver i handfatet o sånna där små grejjer
Dina onödiga handlingar gjorde mina handlingar onödiga. Det jag gjorde blev onödigt i onödan och det är inte mitt fel att det blev mitt fel till slut!

2007-03-05 14:33
gräver ner batterier, häller ut kvicksilver i handfatet o sånna där små grejjer

HAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA!!!!

Fan vad kul! En tråd om vad man gör för miljön, och så skriver en kille helt tvärtom!!!!
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-03-05 14:50
Jag duschar inte så läng.. eller nej.. Jag använder lågenergi.. eller nej.. Jag åker kollekt...eller nej... Jag tvättar mina kläder på låg.. eller nej..

Äh, min pappa tankar iallafall etanol.
My heart lives in my vagina.

2007-03-05 15:23
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic