Svensk Polis
Förra vintern så snea brorsan ur på en spritfylla. Han var aggresiv och helt utom kontroll, när han får tag i en kökskniv så är jag passiv, för att inte komma ivägen om han gör utfall, men han skär sig då över sin egen hals. Jag ringer 112 förklarar lugnt hur det gått till, han är fortfarande aggresiv osv, hon frågar om det är lugnt att dom skickar en polispatrull med ambulansen för att trygga ambulanspersonalens säkerhet javisst sa jag(som hatar snutar) allt för att det skulle fortare. Nu kommer det sjuka, först kommer en Radiobil och två konstaplar ringer på dörren jag öppnar och ber dom komma in, när brorsan ser dom så blir han först arg och mumlar snutjävlar dra åt helvete varpå jag försöker lugna han, genom att säga sitt ner och va tyst dom är inte här för att jävlas, sen ger ena konstapeln klartecken i komradion och ambulanspersonal kliver in och bedömer skadan osv. Då ropar en kamrat till mig att det kommer fler polisbilar och jag går in vardagsrummet och kollar ut genom fönstret mycket rikitigt och till min förvåning så kommer 3 radiobilar och en piketbuss inrullandes utan för porten, och helt plötsligt står det 12-15 snutar i trappuppgången. Jag säger till en av dom nyss anlända poliserna bra jobbat hela dalarnas poliskår för ett självmordsförsök, när ni inte ens finns ute på lördagkvällarna när det är i stort sett flera slagsmål utanför krogen och korvkiosken, då finns ni inte men nu jävlar kommer ni, dra åt helvete sa jag och spärrade ögonen i han och skakade sen på huvudet och gick in i vardagsrummet igen och skaka av adrenalin jag var nykter men jag var fan inte långt ifrån att gå till attack! Vad sägs om denna massutryckning när dom annars klagar på resurs/personalbrist!?? Historien är tyvärr sann!
The New World Order IS Here
Redaktionen
2007-03-06 00:15
Sorgligt, på olika sätt. =/
namaste
kan ju var någon form av misskomuniation, men visst de är för jävligt att dom aldrig är på rätt ställen
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Graffare
2007-03-06 00:15
Beklagar storyn, men det var nog inte den som skulle fram egentligen."Jag säger till en av dom nyss anlända poliserna bra jobbat hela dalarnas poliskår för ett självmordsförsök, när ni inte ens finns ute på lördagkvällarna när det är i stort sett flera slagsmål utanför krogen och korvkiosken" Jag är mäkta imponerad, finns det över huvudtaget så mycket poliser i dalarna? Var i dalarna bor du? Men varför är dem inte där man behöver dem? Jag menar två poliser skulle väll räckt för brorsan din, även om det säkert kändes rätt skönt att så många kom trotts allt.
frågan är varför du berättar detta nu. legat i ide? :) nej, men jag vet hur det där är. bråk i min kommun jämnt o ständigt. sen när dem väl gör något så blir det för överdrivet. Blir lätt hänt så på små orter, för dem måste göra något för att få lön. :)
De har väl förmodligen fått lite felaktiga uppgifter, förmodligen? Kanske trodde att det var stor fight på nån fest, och nån blivit knivskuren. Därmed, så kanske de blir tvugna att ta in fler än en person.. Även om 3 bilar+1 piket är liite väl att ta i.. Men ja.. Helt stört bisarr situation.. Och kan hålla med om att de prioriterar helt fel saker ibland.. ta hand om riktiga brott som misshandel- rån och (framförallt) våldtäktsfall istället, tack
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
haha.. mycket formodligen där jag är kanske lite för trött för att skriva inlägg ikväll...förmodligen
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
fattiga snutar.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
inte så många, det är ju typ lika många som används i en rånarjakt?!
Jag kanske är dum i huvudet men jag förstår ärligt talat inte problemet. Det är ju knappast så att dem var på väg till ett rån eller en våldtäkt när dem fick höra att din brorsa hade skurit sig i halsen och gjorde en u-sväng. Om du säger att din brorsa har kniv och att han är aggressiv så är det såklart att det har väldigt hög prioritet och
Jag hade ju avväpnat honom, och det nämnde jag även för 112, så det inte skulle bli upphausat.
nu försöker alla få in i ditt huvud att snuten är god, tro dem inte =P
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Förbannade jävla snutar, hur vågar de svara på ett anrop. Du borde attackerat dem!
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Full person med kniv? Såklart hela kåren kommer, det är ju som upplagt för att få damma av tjänstevapnen! Skämt å sido så vet jag inte varför dom var så många. Dom kanske trodde att det skulle behövas för att tygla din bror, eller så kanske dom helt enkelt var på väg till en personalfest när dom fick anropet.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Svensak poliser har alltid varit kommer alltid vara snorungar i jämförelse med typ ALLA ANDRA LÄNDERS POLISKÅRER . Kraven i sverige är typ : 1 var född horunge , 2 föds helst inavlad 3 tro gärna att vita är bättre än alla andra. 4 va hora frän födelse till död. Det är typ det dom gör. förstår hur du känner fan varit med om att 5-0 stormar lägenheter med snitt 6-10 snutar, river haket för att hämta 1 person som följt med lugnt men dom kastat runt han o rivit allt som går samtidigt dagen efter sett folk få huvud inslaget på krogen utan att nån båvit dyker upp inom 2 timmar. Svensk polis är som svensk sportjournalistik ett fiasko från början till slut.
24/7 always keepin it.
Flumm_Simon: Dagen du hamnar i piketbussen ska jag ställa till med fest, jävla pack. Klassiskt sossebeteende, skyll på allt annat och alla andra för att det går åt helvete för en själv i olika situationer. Har du dåliga erfarenheter av polisen så betyder det inte att det är snorungar, visst de kan begå en del tjänstefel men att jämföra dem med resten av världens poliskårer.... cmon, 120% korruption -> Afrika (Check) Sydamerika (Check) Vissa delar av Inre Asien och sydost Asien (Check), 800% mer övervåld och maktmissbruk än i Sverige -> resten av Europa (Check) USA (Check) så kom fan inte och snacka skit om vår poliskår. Har varit med om en del sjuka saker själv men hatar inte polisen för det. Har tillochmed blivit gripen och ivägkörd i polisbil när jag själv gjort ett gripande på en camping tills de insett att det blivit ett missförstånd.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
håller med DjBrunte, orka hata polisen för sakens (eller hiphop-andans?) skull, se bara hur det är i andra länder, där kan man ha förståelse för folk som ogillar polisen. har också råkat ut för nerjobb med polisen, men hatar dom inte för det. förresten, vad var poängen med denna tråd? trodde det skulle komma nåt om att dom använde övervåld mot din bror, men nej, det trådskaparen tyckte var så hemskt var att dom skickade många poliser till platsen! oh my god! coolt iaf att spärra ögonen i snuten och be dom dra åt helvete.. hm, känns mer som att syftet var att det skulle komma fram on some 2pac thug life shit.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
Näe?! Kom verkligen polisen när du hade sagt att det var okej att polisen backade ambulanssjukvårdarna?! Shit va konstigt.. Sen är de väldigt konstigt när de kommer fler poliser till en plats där en psykstörd person har försökt skära halsen av sig själv med en kökskniv. De tyder ju på att personen är väldigt stabil rent psykiskt och att de absolut inte borde bli några problem för en patrull att ta hand om situationen.. Din jävla pajas, orka klaga när polisen gör sitt jobb.
konsekvensen av polisens överrepresentation blev en roligt möte med bostadsföretaget, då grannar hade klagat att dom var rädda för att det var så många poliser, och jag sa det har ju inte dom eller ni med att göra, då det var en tragisk och privat händelse, men ack fick en varning att om polis skulle dyka upp igen så skulle vi få flytta!
yayo431: Att döma av din press så får du nog inte behålla den heller.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Förbannade jävla snutar, hur vågar de svara på ett anrop. Haha