banta med nutrilett ?
har en längre tid undrat om det där egentligen fungerar. och är det nån som vet som har provat ? man ska tydligen dricka runt 6 stycken per dag och inte äta något annat, i två veckor.. men hur blir det sen när man slutar då? kan någon som vet förklara lite närmare.. ungefär hur mycket går man ner ? och ska man sluta med dom trappvis eller ska man sluta efter två veckor och börja äta mat igen? hur ska man äta, och håller man sig alltså nere om man äter rätt och tränar? eller går man upp igen och hela tramset bara e lurendrejeri ? kan man annars byta och äta en måltid om dagen, t.ex frukost, och sen dricka 3-4 nutrilett ? funkar det? vill tillägga att jag tränar också, men e lite nyfiken på det där...
jag levde för kicken , precis som du
man bantar väl som vanligt, äter mindre och byter ut maten mot nutrilett för att få all näring, min pappa drack det det funkar bra man går ner dom första sega kilona o sen om ma ntränar går det av bara farten
när du slutar och börjar äta samma gamla vanliga skräp går du upp exakt samma vikt igen. Om inte mer, eftersom du får äta riktig mat och har levt på pulver i flera veckor. Lägg om kosten och ät vettigt jämt istället.. räcker med att köpa en bra bok om näringslära och en kokbokl.. det enda som garanterat funkar, blir billigare och dessutom är bra för kroppen
när du slutar och börjar äta samma gamla vanliga skräp går du upp exakt samma vikt igen det är klart men om man tränar och äter rätt då borde man hålla sig nere tänker man ju ? jag skulle vilja gå ner några kg, och sen hålla mig där, därför tänkte jag nutrilett skulle va en bra idé .
bättre att lägga om maten från början, alltså du kommer ju ändå behöva göra det sen. vill du så gärna gå ner, ta helt enkelt mindre portioner mat regelbundna tider eller byt 1/3 av tallriken mot grönsaker.. man går ju ner genom att ligga på kaloriunderskott, oavsett om det är med ett pulver eller riktig mat.
det är så mkt lättare att göra det genom att dra ner på "vanliga" kalorier istället. man tröttnar på nutrilett efter ungefär en kvart.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
jag har inte tålamod, det som är problemet, vill bara av ren nyfikenhet prova och se om det funkar, av att dra ner på "vanliga" kalorier går man inte lika fort ner på.
jodå, det handlar bara om hur mkt du drar ner..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
börja rör på dig, finns ingen magiskt sitta stilla å gå ner.
Don't Give Props To The Devil
upp och hoppa nu.. tränar man blir det lättare att äta rätt, tycker jag
Äh fan sånt där är bara humbug. Jag drog ner mitt energiintag till ungefär 1500 kcal om dagen genom att äta två findus färdigmaträtter och en massa bananer och äpplen o skit. Runt 8 kilo på 8 veckor gick jag ner. Funderar på om man ska satsa på typ fem till sådär lagom till beachen 2007.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
hannich lägg av du behöver inte banta. Jag vet , jag har sett dig änna :P
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Har du inte tålamod så finns det ju ett stort utbud piller och pulver (som du inte ens behöver blanda ut i vatten!) som trollar bort aptiten och hjälper till att klara av den aktiva livsstil det innebär att träna mycket. Nej, det finns inga vettiga genvägar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Varför banta med nutrilett när du kan äta riktig mat? Ät ordentlig och nyttig mat och gör det till en livsstil istället för en diet.
Skåne!
fimp - ja du har ju det ;) jag har läst en kurs näringslära, men jag har också glömt allt, har inte böckerna kvar heller.. men skulle jag få ett tränings och matschema dagligen, så skulle jag nog palla med sånt där. men jag både jobbar och pluggar, försöker träna 3 -4 gånger i veckan, men jag äter så sjukt dåligt, som idag, har jag inte fått i mig mer än ett glas vatten.. så jo, jag skulle klara mig med att dricka nutrilett för resten av mitt liv om de vore så.. nåt måste jag ju få i mig.
Ska man banta så ska man gå ut och gå. Och äta rätt.
vill påminna alla om att det är en tråd om just nutrilett. jag vet att man går ner med att äta rätt och träna, det vet väl alla?
nutrilett har andra fördelar än att man går ner i vikt . jag som är usel på att laga mat , och dessutom tycker att det är sjukt tråkigt , får genom att dricka nutrilett i mig allt man behöver och känner mig mätt ! perfekt jag dricker väl 3 nutrilett om dagen o käkar något mål riktig mat . bra för slackers som inte orkar laga mat och träna haha <-- jag
mjao!
DaShiki F1 men har du gått ner i vikt med det då? isåfall hur mycket? och hur länge har du drickit sådär tre ggr om dagen? tränar du nåt? haha hundra frågor.. inte bara att jag tycker det är tråkigt, och att jag är usel på att laga mat, jag har heller inte tid, och jagär sjukt dålig på att äta överhuvudtaget.
Hannich jag har bara hållt på en vecka typ , så det märkt inte . mår bra av det dock , man känner sig lätt och får aldrig någon tung mättnadskänsla. går inte in för att just gå ner i vikt heller , utan ser det mer som en komplettering , är också sjukt dålig på att äta överhuvudtaget . men det är klart att man går ner i vikt av det , om man klarar av att hålla sig till att bara dricka nutrilett , eller hur man nu har lagt upp dieten . om du dricker 5 påsar om dagen får du i dig ca 500 kcal . normalt får man i sig ca 2000 kcal om dagen . med ett underskott på 1500 kcal om dagen bör du tappa ca 1 kg i veckan .
mjao!
drick, inte tugga? tappa tänder... ...men man får ju färre kilon... Clap.
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
med ett underskott på 1500 kcal om dagen bör du tappa ca 1 kg i veckan . det låter inte vettigt att man bara går ner ett kg i veckan med 5 påsar.. med tanke på att man inte ska dricka det (när man bara dricker det) i mer än två veckor. eller e jag helt ute o cyklar? jag hade inte tänkt mig dricka nutrilett och paff så e kilorna iväg, utan tränar som sagt också, men när jag tränar och inte äter så går jag nästintill plus minus noll , för när jag väl äter tar kroppen åt sig mkt mer fett i tron att jag svälter
Hannich är du ens tjock? Jag som målat upp en bild av att du ska vara slank och het! Fan.. ;P
CAMPIONI!
Rizmo P22 hahaha ne fet e jag ju inte ! :D men inte nöjd iaf
Ligger du på 1500kcal om dagen går du väl ner upp till 1.5 kg i veckan. Räkna med 50/50 muskler/fett-förlust. Nutrilett och liknande diet har tagits fram för grovt överviktiga personer som behöver gå ner fort pga av att deras vikt utgör en stor hälsorisk spec om de ska genomföra operationer eller dyl.
Forumssignatur...<br>
Jag har tappat 2 kg sen i onsdags tack vare nutrilett. Brukar annars köra på 1-2 drickyoghurts om dagen. Som tur är har jag aldrig några hungerkänslor och har inte nån större aptit
Har tappat 12 kg sedan december på det :) Nu när våren kommer ska jag ut och gå 2 h om dagen också. Men jag kör rätt hårt med att inte äta eller dricka nått annat förutom vatten.
bristsjukdomar here i come mellanöl :)
Forumssignatur...<br>
alkor P23 Har inga hudbristningar om det var det du syfta på. Ska bara ner till 58-59 sen ligga stadigt där.
nej jag menar att du lär inte få i dig tillräckligt med vitaminer och mineraler. det kommer visa sig tillslut. hoppas du når din vikt snart och att du börjar äta igen :S knappt 60kg är väldigt lite. hur lång är du?
Forumssignatur...<br>
175 är jag. Men jag gick upp till 79 på bara 4 månader. Mådde sjukt dåligt efter det. Nu är första gången man börjar må bra igen.
jag brukar dricka nutrilette när jag inte orkar göra mat eller det inte finns nån mat. Då får man ju i sig allt man skulle fått av en måltid. Problemet är väl att jag är ofta lika hungrig efter som jag var innan.. Resultatet blir att jag äter massa frukt och skit och då går man ju ändå inte ner.
What we do in life echos in eternity.
"Då får man ju i sig allt man skulle fått av en måltid. Problemet är väl att jag är ofta lika hungrig efter som jag var innan.." Nu är det så att vad Nutrilett än påstår så ersätter inte deras pulver en måltid. Det är därför du är lika hungring efter som innan =).
när man dricker nutrilett , kan man inte ens äta frukt då?
Hannich F0 klart du kan.. men bara så du vet så smakar nutrilett skit
mellanöl: du har alltså gått ner 12 kg på 3 månader på nutrilettdiet? det kommer jag passera om nån vecka, och på en månad mindre i tid dessutom - genom att äta och träna rätt. nu säger jag inte detta för att trycka ner dig och din valda metod eller nåt, men det finns trots allt effektivare metoder än att äta diverse bantningspreparat och tro att det gör susen. sen så håller jag med alkor, många preparat ger inte en tillräckligt bred näringsbas. man missar en hel del roliga saker som en varierad kost för med sig, och som är nödvändigt/a för kroppen. jag vet inte hur du, och ni andra gör, men jag tränar iaf och äter rätt hellre än plågar mig själv med nutrilett och liknande. tro mig, jag har testat det också en gång i tiden. kroppen mår dessutom inte sämre av en bättre kondition och hey, lite muskler är inte fel. :)
Håller med priyan där, dock så ska inte alla gå och tro att dom kan gå ner sjukt mycket på så kort tid som honom. vissa har lättare att gå ner och vissa har svårare. jag drar igång med stenhård träning i slutet av veckan tänkte jag. med rätt mat och träning så blir det bra. dock kommer jag säkert att slänga in nån proteindryck här och där. jag tycker om smaken. Inte Nutrilett dock. smakar salt.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Dra ner på sockret, skippa pommes och ta en morgonpromenad på 45min i hyffsat tempo 4-5gånger i veckan, kilona är väck på två veckor utan att du lagt pengar på skit.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
men det är ju ingen som nämner dom här barerna....(hur fan stavr man det?!) barer, bars eller barerna..... hjälp nu blev jag knäpp iaf så är dom jättegoda tycker jag. Dom kanske innhåller lite mer kalorier än drinkarna men dom är sjukt mkt godare och mättar faktiskt förvånasvärt bra. Men om du käkar typ 5 såna om dagen istället för 5 drinkar så får du i dig ca 1000 kalorier beroende på vilken smak på baren du har...
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Priyan Våren börjar komma nu, vilket gör att jag kommer gå minst 2 mil om dagen med hunden när det är fint väder. Då kommer jag ändra på kosten för då kommer jag känna hunger igen förhoppningsvis. Var drickyoghurt jag levde på då och nu nutrilett.
Varit ute och jagat nytt nätaggregat i stan idag, vilket gjorde att jag blev hungrig så köpte en halv tonfisksub. Sen det med träningen kommer nog inte bli av. Har haft träningskort på diverse ställen, men tycker det är så tråkigt. Härligare att vara ute och gå med hunden när man ändå inte gör nått om dagarna.
jag har aldrig gillat överviktiga människor. dom är säkert sjyssta som personer o så, men dom är så .... feta!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ZYKO P18 Eller så är det väl svårt att få mättnadskänsla utan att ha nått i magen.. men jag vet inte. Jag tycker det är ganska gott och lite smart när man är för lat för att fixa käk :P
What we do in life echos in eternity.
jag var idag och träna och drack en chokladnutrilett efteråt, jag tyckte iaf att de va ganska gott och jag kände mig mätt efter redan halva ! får se hur de går nu
min mamma banta med nutrilett. hon gick ner huuuuur mycke som helst. fast sen pajja magen också och hon kunde inte äta nånting efter typ.
JMD, Jag Måste Dansa!
Shorty F21 men hur länge körde hon me nutrilett då? det är ju inte meningen att man ska dricka enbart det livet ut liksom..
Hannich F0 Jag vet inte riktigt. men några månader tror jag.
JMD, Jag Måste Dansa!
ojdå, drack hon bara sånt? typ två veckor kan man ju köra på bara de, men jag hade tänkt både dricka det, och att äta typ en gång om dagen. det borde funka :)
Utmärkt ide med måltidsersättare att sätta igång med.. tycker dock inte att du ska byta ut alla måltider med den! När du tränat ska du äta vanligt käk, men byt gärna ut frukosten om du vanligtvis slarvar med den eller skiter i den helt. Jag käkade själv ersättare för att komma igång.. så håll på en månad eller två, då har motivationen o rutinen kommit in :)
The sky always had little fluffy clouds..
btw så e nutrillett dyrt.. kolla på Starnutritions Diet Pro. mycket prisvärd!
The sky always had little fluffy clouds..
Hannich F0 ah asså hon drack bara sånt, träna inte eller nåt. sen när hon käka vanlig mat igen va de kört!
JMD, Jag Måste Dansa!
jag blir ju hungrig bara jag läser allt ni skriver 8)
Sariiiiiiiish