I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ni som jobbar nattskift, hur sover ni?

Övrigt - Blandat

2007-03-15 08:53

Ni som jobbar nattskift, hur sover ni?

Jag, och säkert många andra här jobbar natt. Fördelarna är många, mer pengar, mer ledighet, mer allt, fast för min del MINDRE sömn.

Jag jobbar 23 till 08 och brukar gå och lägga mig direkt när jag kommer hem. Problemet är att jag vaknar igen vid 12-13 tiden, senast 14 hur pigg som helst, men så segar jag ner och måste sova igen från 19-21.

Nu testar jag en ny metod. Idag körde jag mitt första nattpass av 6 på raken och har precis kommit hem. Nu har jag tänkt vara vaken till 14-15 istället och sova fram tills jag ska upp till jobbet kl 21.

Min fråga är, hur sover ni och vilket funkar bäst för er? Använder ni några preparat? kaffe, sömntabletter?

Hit me.

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2007-03-15 09:04
Det är ju som jetlag. Ingen jämn tid av sömn

2007-03-15 09:19
jobbar 22-06 var tredje vecka, vissa veckor går skitfint, men ibland så somnar man vid 7 och vaknar runt 11 igen, då blir jag som du och segar ner mig rejält fast runt 17-18 tiden och sover nån timme till.

Men testa att skita i att sova igen på kvällen fast det tar emot som fan då blir det lättare att sova dagen efter iaf 5-6 timmar som räcker gott och väl.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-15 09:47
fetlyrik: Det är faktiskt min andra tanke, att just skita i kvällsluren. Men det är fan svårt hehe, man måste vara vass hela tiden när man hanterar feta cash. Ett misstag så råkar man debitera nån stackare på ett gäng tusentals kronor.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2007-03-15 09:56
Jag jobbar inte natt, jag har gjort det när jag gick i 3:e ring. Jobbade 2 nätter på helgerna och sen skulle man gå i skolan i veckorna vilket resulterade i fucked up dygnsrytm så jag slutade med det rätt snabbt. Men om man jobbar natt varje dag går det nog bättre. Har en kompis som jobbar natt, han brukar slagga mellan 8-16 ungefär..

Grejen e den att 1 timme sömn på dagen motsvarar inte en 1 timme sömn på natten. Hörde att det var 3 timmars sömn på dagen för att motsvara 1 på natten.
shimmy shimmy yo

2007-03-15 10:13
Jag jobbar mellan 21 - 07.15. Brukar somna runt halv nio, nio. Sover till två, tre. Om jag inte ska till skolan, då blir det mindre sömn beroende på när jag börjar.
Själv känner jag att det är hundra gånger bättre att somna direkt när man kommer hem, och inte vänta till eftermiddagen. Om man inte ska gå av sitt pass förstås.
Men det är ju värre nu när våren börjar komma. På vintern är det lättare att sova på dagarna.
Men man blir fucked up. Kroppen vet aldrig när det är dags att sova.
Take a Chill-Pill <br>

2007-03-15 10:55
Den enda fördelen med att jobba natt är att det är mer pengar men det väger inte upp alla nackdelar. Det är bara skit och onaturligt för kroppen. Kroppen ska sova inte jobba på natten. Nej jag tycker inte om det :)

Jag somnar vid 07 ca och har inga problem med att sova. Jag måste ställa klockan på 15 för att inte sova för länge. Men även om man kan sova så sliter det sjukt på kroppen iaf.
Forumssignatur...<br>

2007-03-15 12:31
Vad har ni för olika nattjobb?
Själv jobbade jag tidigare på ett tryckeri, jag jobbade mellan 18-05, men slutade för jag tyckte det var skitjobbigt, både för sömnens skull men också för att man tappade hela sitt sociala liv.

"At my house we call them Oh Oh´s..."

2007-03-15 13:01
Jag jobbar halva nätter. dvs jag jobbar till tre-fyra på natten. Kommer hem vid fem  o sover till 11-12.

Än så länge funkar det perfekt för mig,men jag märkte skillnaden från förut när jag var tvungen att gå upp sju till läkaren.

Jag tror faktiskt att det är bättre att sova när man tror at man får en jämn sömn snarare än att sova ett par timmar här o dr.
www.susei.blogg.se

2007-03-15 13:06
när jag jobbade natt jobbade jag mellan 21 och 07. kom hem vid 07.30, men kunde inte somna förrän vid kl 9. vaknade vid 14-15 tiden och aktiverade mig med nåt. sen vid kl 19 ungfär gick jag o vilade en timme eller så. det funkade rätt bra.
We call them winerbrods.

2007-03-15 13:09
Skift är det värsta som finns.  Vakna, gå til ljobbet, sluta, gå hem och somna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-15 13:35
Jag jobbar natt 20-07. Sover 4-5 timmar när jag kommer hem, sen universitet och lite annat för att sedan vila typ 2 timmar innan jobbet.

Det ska tilläggas att jag har väldigt kort bit att ta sig till jobbet så att det går att maximera tiden vila...
"Bara för att du är ful ska du inte tro att du slipper undan"