I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

EDI-Aviserad paket?

Övrigt - Blandat

2007-03-15 10:34

EDI-Aviserad paket?

Hejsan,har  beställt lite kläder från zoo för några dagar sen. Och drog direkt betalning yada yada. sen fick jag mailet där det stog att ordern var fixat osv. men nu läste jag att med EDI så skulle man inte få hem ngn Avi,så min fråga är,hur vet jag då när mitt packet har kommit fram och hur hämtar jag ut det utan avi?.

Första ggn det blir EDI åt mig.alltid blivit Avi osv. Något som vet?

tack på förhand!

Krille

"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2007-03-15 10:40
Haha, har du ens någon aning om vad EDI är?

Det är en lösning för att integrera affärssystem med varandra för att automatisera kommunikationen, utan några mänskliga inslag.

Det är alltså främst för handel mellan företag.

2007-03-15 10:43
Eum vafan. Och varför blev det så då?  Låter ju wierd...
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2007-03-15 10:44
står ju liksom

Från :   Zoovillage       Utlämningsställe :     VIDEOCENTER,Min stad       Produkt  :   PRIVPAK 

Står ju liksom att det är ett privat paket

2007-03-15 10:45
Kan hända att dom använder begreppet i ett helt annat syfte, är inte helt ovanligt. Men det är fel :)

2007-03-15 10:47

"Koden "EDI-aviserad" i Schenker Privpaks "Track & Trace" innebär att avsändande företag har sänt vidare teknisk information om paketet till oss. Sedan inväntar vi paketet för sortering på våra terminaler. EDI-aviserat paket innebär INTE att en leveransavi är skickad till konsumenten och att paketet finns att hämta på utlämningsstället. Normal leveranstid efter att paketet sorterats är 1-2 dagar. Kontakta avsändande företag för mer information om ditt paket."

Så jag kan bara gå ner till mitt utlämmningställe å säga Holla har ni mitt paket?!

Eller vadå? låter ju lite wierd.

2007-03-15 10:48
Haha, har ingen aning, hade det funnits en integration mellan ditt "system" och avsändarens med en EDI lösning så hade det iaf funkat :)

2007-03-15 10:49
Då hade leveransavin kommit in automatiskt och elektroniskt i systemet

2007-03-15 10:50
Tänk att allt ska vara så jävla tekniskt idag :(.

Jag vill ju bara ha mina kläder NU!.

2007-03-15 10:52
Hehe förmodligen kommer paketet hem till med Schenker eller så ringer du bara och frågar hur det fungerar :)

2007-03-15 11:01
aaa lär glra det