I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ang. fartkontroller.

Övrigt - Blandat

   

2007-03-28 22:29

ang. fartkontroller.

Har en fråga angående de fartkontroller som ställs upp längs vägen på olika ställen där det sitter en radarsensor* som mätar av hastigheten.
Det är så att jag körde förbi en sån för ett tag sen o märkte att den inte stämde överens med min mätare. Så jag körde tillbaks o vände för att testa närmare. Och när jag körde 50 km/h på min mätare så visade mätaren på skylten 46 km/h.
Är det så att MIN mätare faktiskt går 4 km/h fel eller är det den andra mätaren som är inställd att visa 3-4 km/h mindre eftersom man räknar bort ett visst antal km/h då mätare på bilen kan vara fel ställd ? eller reagerar den på att man kör för fort då man överstiger 53 km/h ?
Har funderat som fan på det .. för om det är min mätare som visar fel betyder det att jag kan köra typ 7 km/h fortare utan att åka på det.

Någon som kan ge mig ett svar på hur det egentligen är ?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.