I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Journalister gillar att överdriva.

Övrigt - Blandat

   

2007-04-01 01:09

Journalister gillar att överdriva.

Detta hände där jag bor

Det är så roligt hur mycket journaliser överdriver.
Kanske är det för att de är från Borlänge och har inget bättre för dig, och just när det händer något så ska de ta i, men att de inte skriver om de viktiga sakern istället, det förstår jag inte.

För det första var det inte ens tre tjejer som skulle laga mat, det var en tjej som skulle fritera något, och hon hade glöm oljan på plattan, dock har vi en timer, men men otur otur.

Sen att det står att de fick evakuera humm, det stämmer inte ens, jag var i byggnaden fick inte höra någon om evakuering, larmet gick knappt, och det tyck rejag jue var skit dåligt, det var en massa i byggnaden som inte hade en aning om vad som hade hänt, de hade varken hört eller sett eller kännt nå lukt från något.

Den enda sanningen är väl att det var faktiskt de tre tjejer som ahde släkt elden själva, dock, fungerade inte ens vatten slangen som finns vid akut, tjejen som ringde hade inte känns nå lukt av rök, hon hade blivit till sagd av den ena tjejen att ringa brandkåren eftersom hon var utbytes student och försökte me allt, och hon hittade inte nr till polisen, inte förrän senare upptäckte hon nr, då var allting över, det jag konstaterade var att nr
var skrivet bland så mycket andra saker och med väldigt liten text, hur i helvete har man tid att läsa sånt vid akut seriöst.

Och det mest skrämmande var att slangen inte fungerade och att det inte fanns nå brand larm grej i köket,   ... så.. om de nu inte hade kunnat släckt och inte hunnit ringa så hade alltså alla människorna i byggnaden dött ....

VERRY trevligt.. och det skriver inte journalister om, utan.. överdriver gärna om onödiga saker.. what the FUCK..