Partner + musiksmak!
Det borde inte spela nån roll tycker man... Men det blir ruggit jobbit i längden om ens partner har en helt annan musiksmak.. Min fd fästmö Hade alltid lyssnat på Hiphop/Reggae som jag men sen fik hon nå hjärnsläpp och började lyssna på slagsmålsklubben och skräp som inte jag tål.. Sen blev hon sån här jäkla emo typ och jag blev nästan tookig! Droppa gärna erfarenheter!
tjejer lyssnar inte på musik. dom fattar liksom inte..
....eller?
det beror ju på om ens partner bara har en annan musiksmak eller en helt annan livsstil som hör till musiken hon/han lyssnar på. Jag skulle inte tycka det var särskilt jobbigt om min pojkvän lyssnade på något annat än det jag lyssnar på, men om hela hans liv kretsar runt att t ex. gå på kent-konserter, helgon-conventions och sminka sig mig kajal så kanske det skulle bli jobbigare, på samma sätt skulle väl han tycka att det var jobbigt att jag sprang runt o var hiphopig hela dagarna. Eller så skulle det funka skitbra, vem vet? Sen beror det ju på om man bor ihop eller inte, det kan ju vara jobbigt om snubben hatar hiphop och jag hatar hans musik, då får man ju skippa o lyssna på musik överhuvudtaget när båda är hemma. Jag har mest varit tillsammans med killar som har liknande musiksmak, så jag bara spekulerar liksom :)
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Jag tror inte att jag skulle klara att vara tillsammans med någon som hade helt olik musiksmak än vad jag har. Har man ett intresse för en speciell musikgenre kretsar ju en hel del runt den. Jag menar man väljer ju klubbar/krogar, konserter, festivaler, vad man lyssnar på hemma, vissa kultursammanhang osv efter den...Sen är väl vissa personer mer toleranta än andra när det gäller musik och kanske är allätare...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag förstår inte problemet. det är ju bara musik.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Klart det inte är någon avgörande faktor, men visst är det roligare om man har några gemensamma nämnare iaf. Givetvis ser jag hellre att hon gillar liknande musik än att hon gillar dansband, men det är inget avgörande som sagt.
Look with your own eyes - See with your own mind
Vart kom Atmosphere in i diskutionen?
tycker inte det är något fel att man utvecklar sin smak, många som är dåliga på det. oftast så går man ju till något bättre, eller iallafall något lite mera intressant.
Pokerface P22 tycker att du har hjärnsläpp som är så instängd. okej om du inte gillar musiken som hon lyssnar på nu för tiden, men du behöver ju inte dissa henne för det, säga att hon har hjärnsläpp ochsåvidare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ed banger är så jävla överskattade, eller hypade är ordet jag söker. bara kavinsky som håller i mina öron, palla resten av alla groupies
jag tycker de är intressant med annan musiksmak hos partnern sålänge partnern är lika tokig i musik som jag är och uppmuntrar min musik också. musik är rätt stor del av mitt liv och mitt första långa förhållande funkade inte och där spelade även musik en rätt stor roll i hur de tog slut. folk som ställer sig helt oförstående inför ett brinnande musikintressse har jag svårt för rent allmänt.
Inte avgörande såklart! Men det blir knepigt i långa loppet... Eller så lär man sig?
jo det så klart musiksmak är viktigt, men folk som aaaldrig utvecklar sin smak är ju inte direkt några nördar. känns snarare som att det är trådskaparen som är "snäppet efter" och inte hans flickvän, get it?
en sak bara, atmosphere är 2 personer. hursomhelst så är jag och min partner ganska lika när det gäller musik. vi har likadan musiksmak förrutom nån avvikelse eller så, jag kan t.ex lyssna på väldigt mycket psytrance och goa medans han inte tycker om det. men den gemensamma faktorn är hiphop/rap.
What I said, yo!
slug plus ant. (innan ngn ställer frågan)
Men det har såklart hänt att en tjej eller en kompis lyssnar på nån man inte tål.. Nått år efter älskar man artisten/gruppen.. Och då är det ju positivt =)
Lite musik vill man ha för sig själv, vore tråkigt om man lyssnade på allt för lika musik. Jag tycker det är skönt att man kan lyssna på vad man vill, och det samma gäller för henne. Sen möts vi på mitten i våran soul-reggae-dancehall-rap-rock-j-pop-orgie! Men sen så vill jag nog ha lite musik själv... Låt alla lyssna på vad dom vill.... Det är inte musiken som avgör ett förhållande...
vad en person gillar för musik är alltid bland det första jag försöker ta reda på om folk. i synnerhet tjejer. som tur är så kan jag lyssna på i stort sett vad som helst men det är klart, vissa skelett i garderoben/skivsamlingen är ju lite svårt att hantera. om alla hennes skivor heter "absolute..." "mega..." "smurf..." osv så är det ett problem.
"absolute..." "mega..." "smurf..." Hahah... Demento! Det var dagens! Hehehe..
Iom att jag är öppen för all musik så spelar det faktiskt inte så stor roll. Min tjej gillar vissa grejer jag inte tål, men mestadels är det lungt på den fronten. F.ö fan va tråkigt att vara insnöad på en eller 2 musikstilar enbart.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
jag har alltid föredragit soul/neosoul först och främst, men självklart gillar jag en massa annan musik med (detta har nog med att göra att min storebror brukade utpressa mig för att jag ens skulle få se på TV:n... han tvingade mig att se på gamla KIZZ videos och Marc Bolan (eller vilken artist det nu var han gillade för tillfället) jag träffar gärna någon som är väldigt musikintresserad och som delar med sig av sina godbitar i hiphop/reggae/pop/rock osv. genren (och självklart visar mig några "nya" soul och neosoulartister som jag inte upptäckt.)
jag skulle inte ha något emot om en partner lyssnade på något annat än jag...jag lyssnar själv inom de flesta genre. sen om det är någon musik jag respektive han inte gillar, så får vi i sådana fall respektera varandra och inte spela musiken 24-7. det som skulle vara farligare, vore om en partner hade någon typ av besatthet för någon viss artist eller något annat som komma att påverka vår egen tid tillsammans...
Delam tange barat
Rachel Aaaa.. Typ emo och skära sig å sånna prylar.. Min dåvarande som böt den där musiken... Hela hennes personlighet ändrades ju...
Kan inte ta folk som lyssnar på whoa musik på alvar.
Va fan är "whoamusik" då?? Va gör du här då?
audio forumet. Får bara damp när jag hör sån musik.
jag o min grabb lyssnar på heeelt olika musik, kan komma överens om att jimi hendrix va grym men that's about it. ja föredrar hiph hop, old school rap o kanske lite reggae, medans han lyssnar på svenska folksånger, lr rock typ. har heelt olika värderingar också men vafan spelar d för roll? man sitter inte ihop för att man är ihop. d funkar skitbra ändå;)
Jag tycker ett genuint musikintresse är det enda viktiga, sen om hon vet varenda smithssläpp eller gräver efter gammal N.Y-boombap känns inte lika viktigt.
Jag blir ganska avtänd när jag datar någon som bara diggar det som "spelas ute". Rättare sagt, jag blir ganska avtänd av en person inte kan något om musik överhuvudtaget. Någon som har en MP3-spelare full musik, men vet inte ens vad låtarna heter eller vilka artisterna är, och när man frågar "vem är detta?" och de skakar på huvudet och säger" vem bryr sig? :D" så vill jag rösta ja för införandet av koncentrationsläger.
At the gates of Eternity...
Moderator
2007-04-09 14:17
Jag trodde aldrig dagen skulle komma, men idag håller jag med Misery_chick till 100%! Var kommer all denna fundamentalism ifrån?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
min tös har sämst musiksmak i hela världen
http://www.kommandot.se/wp/
Jag är så van av alla mina polare som hatar hiphop att det hade nog inte gjort så mycket om man hade skaffat en brud som också gör det.. För jag har märkt att när jag väl spelar dom låtar jag tycker är bra, inte dom som dom brukar höra på mtv och z-tv så brukar dom gilla det.. Om inte annat tvingar jag på polarna, som inte har körkort, det när dom glider med mig. Sen brukar jag tycka att den mesta musiken är bra, så länge det inte är sånt som BC99 P23 beskriver.. Men drömmen hade ju helt klart varit en brud som nyss börjat lyssna på hiphop och verkligen gillar det mesta. Sen kan man spela alla gammla klassiker och alla nya heta grejjer och hon älskar det!
Men lika glad är jag för det!
"Jag blir ganska avtänd när jag datar någon som bara diggar det som "spelas ute". Rättare sagt, jag blir ganska avtänd av en person inte kan något om musik överhuvudtaget. Någon som har en MP3-spelare full musik, men vet inte ens vad låtarna heter eller vilka artisterna är, och när man frågar "vem är detta?" och de skakar på huvudet och säger" vem bryr sig? :D" så vill jag rösta ja för införandet av koncentrationsläger." Haha, kunde inte sagt det bättre själv!.. Dock känns det ganska viktigt att hon lyssnar på bra musik.. Skulle inte palla med en brud som bara lyssnade på Trackslistan och vocal-trance.
Jag håller med, det är svårt när ens partner har en annan musikstil. Eller svårt, det blir sjukt svårt. Nej det blir förjävligt jobbigt!
Music is my boyfriend!
shiet, över huvud taget pallar man ju inte med intoleranta as som gnäller så fort nåt de inte gillar spelas. i övrigt är det lugnt..
hiphop jag. håkan hellström hon. det går faktiskt bra hittils:P
PAO!
I'll be lovin hiphop to my flesh turns to ashes. Han också, annars missar han en av de största delarna av mitt liv.
men så länge man själv är musikfascisten går det ju ann, min stereo är lite grann om du rör du dör typ
http://www.kommandot.se/wp/
Trrism Ajja! Ni sitter väl och lyssnar på storstadsidyll dagarna i ända..
ModernDrunkard P21 tycker ett genuint musikintresse är det enda viktiga, sen om hon vet varenda smithssläpp eller gräver efter gammal N.Y-boombap känns inte lika viktigt. Word!!
det viktiga är att man respekterar kvalitet och känner för musik med känsla i, om man sen gillar samma genres eller inte e skitsamma.
då brukar ju mainstreem-radio-bajs försvinna också...
Mabuhay!
Hangaround
2007-04-09 17:30
Bara de håller sig borta ifrån schlagers och dansband så kan ag sova lugnt om kvällarna.
De flesta killar jag träffat har, liksom jag, haft varierad musiksmak så man brukar kunna hitta något som båda tycker om och lyssna på det när man är tillsammans. Sedan kan man annars kompromissa, att man kör några låtar med den enas musik och sedan några låtar med den andres, lite får man stå ut med!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
håller absolut med daddy dan och moderndrunkard. Musik är inte "en komprimerad skvalmatta som alltid ska vara på i bakgrunden för att tystnad är så irriterande" för mig.
word up på Johnny-V8, daddy dan och moderndrunkard Så länge man har ett intresse och är öppen när det kommer till musiken så är det lugna gatan. Jag vill inte ha en tjej som inte har någon egen smak och bara lyssnar på det som hon blir matad av på radion eller annanstans. Eller någon som vägrar lyssna på något utanför hennes ramar. Folk som t.ex. bara lyssnar på hiphop och vägrar lyssna på något annat.
Producent
2007-04-09 21:25
Jag tycker egentligen att det är jätteviktigt att man har samma musiksmak, men å andra sidan gillar jag inte hiphop tjejer så mycket. Jag har svårt att tänka mig att min framtida fru skulle lyssna på M.O.P. Jag tycker att Rn´B och Reggae tjejer är sötast. Den musiken gillar jag också och den är lite lik hip hop.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Hehe, de flesta tjejer jag har haft har älskat min musiksmak och älskat mina musikaliska äventyr jag tar med dem på, så jag har inget att klaga över... För övrigt är jag öppensinnad vad det gäller musik, jag kan förstå vad det är de tycker är bra med musik de gillar, och respektera det. Men visst, det finns delar av min musiksmak jag inte ens orkar ta med tjejer in på, det har jag för mig själv och mina polare...
Det är lite av ett måste eftersom jag lyssnar på musik 24/7... Men det har aldrig varit något problem eftersom jag snackar rätt mycket musik med, så jag gängar mig inte med folk som tycker annorlunda.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Har aldrig haft en tjej jag delat musiksmak med. Tjejen som lyssnade på Kent kommer jag aldrig att förstå, men det är enbart för att hon dissade sönder min favorit platta Jaylib - Champion Sound. Det gick som det gick med det förhållandet.
Keep crushin'!