I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur e det att bo på LÄ och Hermodsdal om man ser svensk ut?

Övrigt - Blandat

2007-04-12 22:43

Hur e det att bo på LÄ och Hermodsdal om man ser svensk ut?

Funkar det, eller e det katastrof?

Skåne!

2007-04-12 22:49

hahah.. Det ska inte va så annorlunda från andra ställen?
Bor många svenskar på de ställena.

whoopzidoo

2007-04-12 22:52
ha ha.. jo det är annorlunda från andra ställen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2007-04-12 22:55
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-04-12 22:56
det är är inga svenskar utan ryska maffian
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-12 22:57
körde förbi där precis för att kolla läget, i närheten av där jag isåfall skulle flytta stod det 20-30 thugs och kollade surt på en vid "en julpyntad kebabrestaurang med extremt mycket julbelysning"
Skåne!

2007-04-12 22:57
haha
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2007-04-12 22:58
vad går vi säger en 2a på i lindängen? men ja de e nog relativt ok de e småbarnen som e de farliga..men ja finns bra ställe i rosengård med

2007-04-12 23:00
Jag var på Rosengård för ett par dagar sen pga en blocket-annons och i den delen av Rosengård kändes det mycket tryggare än på Hermodsdal.
Skåne!

2007-04-12 23:07
ja fundera också på att flytta dit innan e ju rätt stort område och inte bara betong

2007-04-12 23:10
Jag vill hellre bo mycket mer centralt egentligen..men frågan e om det e okej att bo där..
Skåne!

2007-04-12 23:11
jao va tar det..5 minuter in till centrum?

2007-04-12 23:15
Har delat ut post på de flesta av de ställena och jag är ganska svensk, har aldrig hänt något hittills och alla är helt ok trevliga och hjälper till att öppna dörrar och grejjer...

Kirseberg suger dock :)

Hypen kring det där är lite överdriven känns det som.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-04-12 23:16
farligt som svensk o bo i sverige?? va e de för jäävla FRÅGA!?!??!

2007-04-12 23:17
gashen e retard lyssna ej

2007-04-12 23:17

Gillar persborg som fan...

2007-04-13 12:00
hahah, vilken tråd... varför skulle det inte funka ?

2007-04-13 15:08
Det är väl medias rykten plus vissa sanningar som gör att folk är skeptiska skulle jag tro.

2007-04-13 16:41

det är dumt att generalisera på det sättet, personligen gillar jag LÄ mer än hermodsdal, vet inte riktigt varför, men Lindängen är skönt på något vis.

2007-04-13 16:47
Kirseberg suger dock :)

Dissar du mitt hood? Jag ska fan hugga dig om du delar ut post till mig :P
Walking the street of dreams

2007-04-13 16:53

Naizo

Det är sant, Kirseberg suger, även om jag själv flyttar dit om en månad :P

2007-04-13 16:55
-AJO- det enda sättet att, som svensk, klara sig på lindängen eller hermodsdal är att färga håret svart, kicka bruna kontaktlinser och helst bryta lite. Om någon ändå kommer på att du är svensk så finns det bara en sak att göra; BLÅNEKA!
We call them winerbrods.

2007-04-13 16:58
conspicuous

Äh, så fort du har bott här ett tag så kommer du lära dig att älska Kirseberg!
Walking the street of dreams

2007-04-13 17:19
Har bott där tidigare också you know =)
man komemr alltid tillbaka till backarna förr eller senare

2007-04-13 17:22
skunkafied F25

Haha, tack för tipset!
Skåne!
Poet

2007-04-13 20:42
Haha ball tråd :D

Nej men seriöst, alltså de som bor här ser direkt om man inte är från Lindängen, så de ska jämnt spela lide kaxiga. Sen om du är svensk eller blatte spelar inte så mycket stor roll.

Men Lindängen  har inte så mycket blattar som folk tror, 55% "bara" i jämfört med Hermodsdal och Rosengård som ligger på 66%, respektive 97% . Fast de flesta svenskar som bor här är white trash, alkisar och "dårar".

I ain't shitting on anybody's hood or anything, men jo... Kirseberg är en fett tråkig statsdel.

Blazeandamaze: Jag bor i en tvåa på 56kvm med 3 balkonger (varav en av de är inglasad), betalar 3700 smackies i månaden för den.
At the gates of Eternity...
Poet

2007-04-13 20:43

Just det, vill bara tillägga att det inte är hela Rosengård som är fucked up, det är Herrgården som är katastrof. Men media är kuksugare som vanligt och ska alltid skriva "Rosengård" när något händer i Herrgården. Vissa delar av Rosengård är jävligt fina och som sagt, jävligt nära till stan.

2007-04-13 21:20
skit i både LÄ, Hermodsdal och Rosengård, flytta till möllan istället!

2007-04-13 21:25
BobbyBlingBling P26

Hade flyttat dit direkt om jag hade hittat 1-2rok där till rimlig hyra. Men, där finns inget.
Skåne!

2007-04-13 21:27
ajo
iofs sant, men flytten från augustenborg till möllan är den bästa flytten jag gjort!

2007-04-13 23:47
Åh, den här jävla idén om att Rosengård skulle vara nåt slags jävla ghetto är löjlig. Och den blir ju inte bättre av att folk med thugambitioner försöker glorifiera och gangsterromantisera stället med att vräka ur sig diverse löjligheter. Jag bor i närheten(Persborg) och eftersom jag inte är från Malmö så har jag ett par gånger råkat irra mig in där på mina kvällspromenader. Jag har faktiskt inte brytt mig om att undvika Rosengård och därför inte brytt mig om att ta reda på exakt vart det ligger. Men inte fan är det en enda jävel som brytt sig om att jag dök upp där. Det var nästan så att jag blev besviken över att folk inte jagade ut mig med facklor och högafflar, jag som gillar en joggingtur med lite extra motivation... Nu må jag inte vara svensk, men jag ser ju så pass europeisk ut att folk antar att jag skulle vara det. Men tro mig, inte en jävel kommer bry sig om att du inte är svensk, de kommer inte korsförhöra dig om en massa skit eller nånting. De kommer kanske säga hej och prata lite trevligt med dig, men det är väl inte så farligt...?
I might be wrong... but you're just plain stupid!

2007-04-13 23:57
Våga inte flytta till hooden för en sekund svenne, vi kuttar dig tusen gånger i sekunden LÄ LÄ 4 life baby.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-04-14 00:14
-AJO-, nä, men skämt åsido. var du än flyttar, så ska du bete dig som att du har bott där hela livet.  Med andra ord, titta inte misstänkt på folk osv. Det MÄRKS om man är ny i ett område. Min pojkvän flyttade nyligen till Limhamn (av alla jävla ställen i hela världen), det känns helskumt att gå dit...folk slänger "vem-är-du-och-vad-gör-du-här?-blickar". Sen har det kanske nåt att göra med att dom inte ser svartskallar speciellt ofta...

NewDale yo!
We call them winerbrods.

2007-04-14 03:30
skunkafied F25

Åja, det finns nog några sådana i limhamn med, likaså finns det svenskar i andra ytterområden.

Ett ganska intressant fenomen som jag har upptäckt är att det i betongen ofta bor en överväldigande majoritet invandrare i ett hus, sen i huset bredvid, bor det en klar majoritet svenskar, oftast pensionärer.

Jag undrar varför det är såhär? Samma omårde olika hus, på kroksbäck är detta skittydligt t.e.x..

2007-04-14 10:23
Medelålders vit man?

2007-04-14 10:44
 ASUL P19

Uppdelningen kan bero på att det ena huset är brf. och det andra hyresrätt.
Skåne!

2007-04-14 15:35
ASUL - jojo, klart det finns några såna...men vi är klart underrepresenterade. Det finns färre blattar i Limhamn än det finns svenskar i tex Hermodsdal.
We call them winerbrods.
Poet

2007-04-14 19:42
Skunkafied: Kanske för att hyrorna ligger högt i kurs i Limhamn?

2007-04-14 20:17
Situationsterapi P20

Vad jag vet är det inte tillåtet att vara det på whoa?