Ridande poliser

Övrigt - Blandat

Ridande poliser

Har 2 frågor angående ridande poliser vid upplopp.

1) är det arméens hästar dom använder?¨

2)Är det militärpoliser? (ryktas)

"Åt mig har getts all makt i himmelen och på jorden, gå därför ut och gör alla mäniskor till mina lärjungar, döp dom i faderns och sonens och den heliga andens namn, och lär dom att hålla alla de bud jag har gett er. Och jag är med er till tidens ände"
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Det är specialtränade hästkräk. Vana vid att få stenar i huvudet och sånt.
My heart lives in my vagina.
Har fått för mig att polisens hästar trännas av livgardet (Ett av dom sista häst regementena, som har som uppgift att vakta kungen) Men jag kan ha fel :P

Annars är hästar äckliga djur och det blir fan inte ett dugg bättre av att det sitter en snut på fanskapet.

hur tränar dom hästarna för att bli vana vid sånt där egentligen? brukar det vara nån sorts mobbing med småsten och förolämpningar eller vad?
The people of that desert culture were warriors, poets, lovers and priests. That they were also raging drunkards is a fact that is usually ignored today.
Vombat
hahahaha ! :D
http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,1104598,00.html<br>
det är väl nån light version av den äldre militära träningen. man hetsar dom lagom så att dom klarar stress bättre successivt.
Dear God give us what you gave Moses, a burning Bush.<br> <br> 413 änna!
varför har man ridande poliser egentligen? är inte det typ jätte värdelöst?

Hästar är bra på att sprida panik, man är räddare för en häst på nära håll än för en bil. men annars är det rätt värdelös ja..
The people of that desert culture were warriors, poets, lovers and priests. That they were also raging drunkards is a fact that is usually ignored today.
Tänk om polis hästarna var like utbildade som hästarna i Texas som dom använder vid fängelsen. Dom kan alltså avfyra ett stort gevär utan att hästen ens rör sig.

är väl rätt effektiva vid störe insatser som demonstrationer och kravaler m.m. enligt polisen själva i alla fal.

sen kan jag intyga man sprang mer när ryttar snutten kom efter än vid aik match när man lekte jävulskap än om någon piket nisse jagade än.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
polisens hästar är väl inte skott rädda eller rädda för stora folk grupper. det är ju tränad för att sättas in vid just demonstrationer och annat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
storpajsarn
Hästar blir skrämda om det är tillräckligt högt och tillräckligt nära, träning eller inte så är dom ju ändå rätt skrajsna djur.
som du säger så vill man ju helst inte hamna under hovarna
vet folk som kasstat allt från gatsten och planker på såna där snutt hästar och det bryr sig inte ett skit. det har även fyrats av thunder kings och tuttats i gas drivna signalhorn. inte mycket som skrämer dem.
om man kastar sten på en häst då ska man skjutas i nacken på plats. gäller alla som kastar sten visserligen. men dock

Det är inte militärhästar! Dom står dock i samma stall. Beridna högvakten och polisen delar på stallarna vid k1 på lidingövägen.
Polishästarna tränas bl.a med stressig musik på nätterna t.ex james bond anthem, dom tränas också att springa över grejjer. Dom har en stor röd boll som hästarna ska spela fotboll med. Att skrämma en häst ser jag ingen nytta i! En rädd häst är en farlig häst!

och nej det är inte militärpoliser!
KarlKadaver

Råkade ut för en svensk polis på rollerblades för några veckor sedan, det gick absolut inte att respektera individen i fråga p.g.a. den detaljen.
fans i sthlm för något år sen det patrulerade i kungsan.
KarlKadaver Tänkte precis på samma sak. Haha.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Shiet folk verkar inte tycka om hästar...

Aja så deras hästar står på K1 tillsammans med kavalleriets (det lät väldigt 1800-tal).
"Åt mig har getts all makt i himmelen och på jorden, gå därför ut och gör alla mäniskor till mina lärjungar, döp dom i faderns och sonens och den heliga andens namn, och lär dom att hålla alla de bud jag har gett er. Och jag är med er till tidens ände"
Militärpoliser är det ej, däremot kan militärens insatsstyrka användas vid behov.
Hästarna som verkar inom polisen är så grymt tränade att det nästan är skrämmande. De har nästan tagit ifrån dem deras naturliga instinkter.  Hästar är flyktdjur, och springer när de blir rädda.

F.ö så finns det inte snällare och mer väluppfostrade hästar än de som polisen har.

xavante P12

Vilken är militärens insatsstyrka?
Militären sätts aldrig in mot civila. Minns Ådalen, för fan!

Möjligen kanske de lånar ut hästar till polisen.
Thou shalt not make som noise for Detroit
Kanske finns en baktanke med det där.
En hel del aktivister skulle antagligen inte dra sig för att slunga en gatusten mot en polis, men när det är en häst i bilden kanske det tänks om lite.
Kriget_kommer

sabelbeväpnade konstaplar

Vad hade jag inte gett för att få se det idag :)