I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En lantis på besök

Övrigt - Blandat

   

2007-04-16 11:24

En lantis på besök


Jag kanske inte är ensam om att någon gång ha fått besök av en släkting från landet. Helt otroligt att ingen ännu gjort en tråd om uttalanden från tillfälliga besökare i ens hem!

För tillfället har jag en teskedsgumma inflygen från Kurdistan att förgylla min tillvaro. Hon är även känd som Amars mormor och denna gråögda tant är något helt utöver det vanliga.

Några av de saker hon lyckats kläcka ur sig eller gjort av sin 2 veckors vistelse är:

Hon insisterar på att jorden är platt,(!) i ett svagt anfall av osäkerhet hävdade hon att jorden åtminstone ligger på jorden!

Vi har tydligen en släkting som heter Hitler eftersom dennes mamma varit en hybrid av nazi och kurd. Det jag menar är att han faktiskt är döpt efter Adolf Hitler.

Hon börjar jaga en sopkvast när man sitter på balkongen och läser med motiveringen: Om du blir solbränd vill ingen man ha dig.

Hon tvättar sina kläder i handfatet trots att vi uttryckt otaliga gånger att den där vita lådan i hörnet faktiskt kan tvätta hennes saker automatiskt.

Hon skryter konstant om hur snygg hon var så ung, och om man får tro henne själv, var hon tvungen att fula ner sig för att inte bli anklagad för att bära make up. (hon har en lite skev självbild, jag har sett bildbevis)


Hon är extremt fåfäng och gömmer munnen när hon talar efter att ha tagit ut löständerna, detta trots att hon är 80 år och skallig.



Hon är kort sagt helt jävla underbar och så otroligt desillusionerad att det inte är klokt (sov aldrig med strumpor annars blir man blind)

har garvat halft ihjäl mig på sistone och till mi nstora lyckaska han stanna 3 månader!





Har ni något liknande i släkten? en med flummiga värderingar elelr otroliga uttalanden?

shoot!


Femme fatale