Barling: Jeeeses, har du ingen känsla för humor? Vem är det som borde ta saker och ting mindre seriöst?;P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
heter inte movibox utan sigenar lådan eller skamboxen. såg jag såg alla mina första filmer även när även fattiga familjer hade video. själv fick vi inte video förns jag var typ 11-12 alltså typ väldigt sent. men jag jobbade i video butik sen efter det så jag tog igen det rätt hårt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
disneytimmen/disneydags, söndagsöppet, björnes mag, burken på sommarlovsmorgon, voxpop, fila va grymt, skate, DC, soft airguns, banana skids, refresher, bugg, tjuvröka. jag saknar att vara liten som bara den, men inte just pga de saker som var typiska på 90 talet
Det storsta dragplastret till mellanstadiediscot var... Rokmaskinen, hade man en sadan sa salde man slut pa intrade.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
buffalo skor ;) haha så hemskt men så 90 tal
och för att inte glömma, fruit of the loom tröjerna, dåtidens finaste "märkeskläder" som alla skulle ha
var väl för miffon att fruit of the loom, skulle vä igentligen vara fila, polo sport, tommy hilfiger, boomerang, buffalo, nike och adidas om man skulle vara tuff tuff på riktigt. kommer hur högt upp på huvudet folk hade sina kepsar och vilka prasslande vind byxer folk hade till sina buffalos. själv hade jag petrov skinjacka sammt grön halsduk från tunisien och svarta jeans och skor utav odefinjertbart märk sammt primus band t-shirt. kan till läga jag aldrig var ihopp med någon under högstadiet eller ens fick håla handen om någon missade det.
haha sant med fruit of the loom och champion tröjorna!!!!
glömde helt champion, sen var det något företag som gjorde snarlik logga som dem och det päron som gjorde misstaget att köpa en sån till sin unge kunde 110% veta att det vart turbo mobbing i minst ett halvår för folk på högstadiet glömer aldrig. lite som elefanter. sen fans ju det där märket russell atletic som kostade typ 1200kr för en hoddy och en sån kunde ju ingen vara utan.
haha renegade går på 6an nu, det är väll 90 om någo sen dem här cyckel poliserna och james bond junior... lirade lite x-nes emulator och z-nes .. fan vad göttans då fick jag nästan ångest för att det avr så länge sedan allt det avr aktuellt..
-vad e klockan -va? -inte vatten ...MILK
sega 16 bitars var mobbat det hade jag. man kunde aldrig hita någon att låna spel av för alla hade super nintendo. känns som spela lånande var typ 50% av att möta folk när man var runt 10-13 rästen av det 50% var bytta hockey kort.
Man tänker på "Motorisk Afasi & Filthy - 1990Nåntingn" när man hör fruit of the loom. Klockren låt. Spela kula i sandlådan. Hockeybilder Bajs i blöjan, fjärtar m.m. (godis) Disco finns för myckt....
tänker på gamla läsk sorter som panda läsken, fantomen läsken och batman läsken.
sen den magiska releasen av WIN95! då datorer började gå att andvända och spela mer än skit spel på. innan det var ju amigan kung i hemmen. hade själv en amiga 500 som jag hade uppat till en amiga 1200.
bästa med högstadie åren är att jag fort farande får snea blickar från miffon som jag gick i högstadiet med när jag är hemma hos min mor på snabb visit. träffade på ett miffo som brukade elda upp mit ansikts hår med tändare under hakan sammt sparka mig i pungen hela tiden. då var han en rätt otrvlig liten skit med mycket märkes kläder. i dag är han en rätt otrevlig liten skit samma kläder som då fast man såg han med en för ung brud i knätt inne på den lokala sunk puben. då känns det bra att komma tillbaka och veta att man är mycket mer än vad man var då och han fort farande är ett misslyckat miffo som väntar på när nästa slitz brud besöker stora hotelet i gnesta. sen är det alltid kul vara kampsports instruktör i dag medans det är små feta och misslyckade.
är född 89 så har inga cool minnen från 90- talet. bara när man var liten kid. bilsemesterar och skellefteå camping var standarden. samma då med nintendo, fast det hade bara min faster. 64 var det första jag ägde och det kom väl 2000 typ ?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
mycket närman tänker till baka på 90 talet som ung så tänkerj ag på sommaren som då var en av skolbarnets lyckligaste tid.. och hur mycket det definieras av dem glassar som fans... lakrids puck...och många fler.. även 4 kr piggelin..
Disney Dags Och Lös godis;/ miss that !
SunShine Reggae!.
3.5or och femton minusgrader i en park på vintern saknar jag iaf.
Barling: Ledsen, men jag möter bara värdiga motståndare i ringen utan handskar...;P
vad hette det där leksakerna man stoppade i ett glas vatten för att de skulle lösas upp? fett balla var det iaf sen har vi dinoraiders och det där "svamparna" som alla hade i en hink som husdjur
påminde om manneter
sen godisklubber med larver i och den där äckliga drickan med geleklumpar..COOOL!!!
Jag saknar eurotechnon...Ice MC, Corona, 2 Brothers on 4th floor, Maxx....you name it! Finns för mycket att sakna för att skriva här...
SLAJM, de där burkarna medsljam alla köpte o lekte med, måste ha vart världens onödigaste grej.. sen de där klibbiga händerna man kunde kasta omkring, som man kunde köpa när det var marknad, vilket var sjukt kul när man var liten
Aaah, minnen.
Här är en tråd med lite sköna 90-talsmusikvids
16e maj är det klubb 90 i Linköping. Bara 90-talsmusik.. Då kan vi snacka nostalgitripp
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
N O S T A L G I , give me some more!!!
POGS!
Banana skids och nötrcreme..
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
ååhh skoldiscona där alla borden var undanstaplade och stolarna stod längs väggarna i bamba och i ena änden stod dom och sålde godis och läsk och chokladbollar! man tiggde med sig pengar från sina föräldrar innan man gick dit, en truga och så stod alla i generade små klungor och spanade på varann under lugg. danstävlingar där ingen vågade ställa upp..
dom populäraste killarna i klassen var dom som var långa nog att dansa tryckare med tjejernas huvud mot axeln :)
sen hade jag aldrig nåt sega eller nintendo 64 men jag kommer aldrig glömma mitt
gameboy , old school style.
aah, dom där napparna då! i olika storlekar av plast i olika färger.. som man bytte och hade som halsband. eller dom kanske bara var stora i min skola..?
jag saknar Palle Kuling godispåsarna jag och min bror fick av mamma varje lördag! :( Finns dem fortfarande?
JMD, Jag Måste Dansa!
åh! nu blir jag helt av mig.. den tiden kändes som solen alltid sken. Allting var bra, inga bekymmer, allt var så mycket bättre då.. nu känns världen som en dålig film som har släppts i 1 2 3 4 5 6 och 7 delar.. 1a delen är alltid den bästa!
Euro Disco, det är 90 så det skriker haha
Tre Kronor Rederiet Fucking Åmål Buffalos Bombarjacka Tryckaren på mellanstadiediscon Pojkbandshysterin Spice Girls Sikta mot Stjärnorna Småstjärnorna Baywatch Att man bytte ut alla ord som innehöll "s" till "z" (azzå, puzz etc.) Kropp & Knopp i KP! Disneydags :D
klassikern: http://www.youtube.com/watch?v=z6IvjefpFbc
Turtlesgubbar
Allt var mycket bättre innan milleniumet!;D I miss the old times=(
-.-DMX-.-
haha Tre Kronor så jävla B var det..
HYRDA TV-SPEL! Det var ju det bästa.
Mind Your Head...
mighty max, han var så ball!
PAO!
disney dags och all härlig musik. fyfan. visst, jag var inte så gammal under 90 talet (född 92) så.. men ändå. :) saker sitter kvar ändå. kommer jätteväl ihåg darwing duck... (:
nu blir vi farliga.. jag tankade ner turtles och kollade och gick direct i barndom.. jag kommer itne ihåg att shredder var så jävla ond som han är i serien
Disneyklubben med Eva Röse och Alice Bah är ju riktigt legendariskt. Som disneydags fast med programledare, take that var med en gång! Den billiga varianten av champion hette complete, identiskt teckensnitt.
Trrism P1 mighty max var riktigt nice;D , kommer ihåg att jag hade dom där små mighty max leksakerna:)
-.-DMX-.-
Producent
2007-04-28 19:10
haha folk som inte ens är 20 som börjar snacka 90-tals nostalgi :D
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Minns inte de flesta bara barngrejer? Då kan jag väl säga att 90-talet var uselt, modem och Kean Dream, vad var det egentligen som var så himla bra med 90-talet? Skinheadsen härjade överallt, och knarka skulle verkligen alla göra i högstadiet. Varannan månad fick man höra om överdoseringar och tändarboffare. Ush.. 2000, de här är kärlek.
whoopzidoo
Gå på klubben 90's (som ordnas av männen bakom 80´s). nostalgi trip utan sitt like, har visserligen aldrig varit där men det ska enligt utsago vara bra..
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
TURTLES. Kussinerna. Sån där barn-pool som man fylde med vattenslang. Fotbolls skola. Dom där leksaks figurerna som va skit balla hajar(?) Action man. AQUA(!) Skurt och tråkiga tanten. Björne. Bmx. Raket formade skates. Tjuvröka. Tvångsmata syskon med pappas snus. Skolavslutningar i låg-mellan stadiet. Första flickvännen som man träffade på ett disco och fick en lapp dagen efter med texten "jag gör slut" och man glömde det efter 5 sekunder och var redan kär i någon annan. Inget gjorde ont, om man slog sig och någon såg så sa man direkt "det gjorde inte ont". samma sak om man slog någon och den sa "det gjorde inte ont" så kontrade man med "det va inte mitt hårdaste". finns sjukt mycket ju.
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe
Manicklar!