I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

behöver svar fort, hyra svart

Övrigt - Blandat

2007-05-02 00:16

behöver svar fort, hyra svart

Óm jag hyr min kompis lägenhet i 1 år svart av honom,
han har en annan. Vad händer då om det upptäcks?
Eller sker ingenting?

Menar mest blir det polis o grejer o böter eller bara att man blir utslängd? o vad kan hända honom?

tack för svar snarast

2007-05-02 00:31
Allt beror ju på om det är okej för hyresvärden eller inte. Om nej, så blir han av med lägenheten. Kommer inte ihåg om det blir några rättsliga händelser sedan.

2007-05-02 01:27
jag är ganska säker på att inget händer rättsligt sett. du blir utslängd och den som innehar kontraktet blir av med lägenheten.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-05-02 01:31
eller så fixar ni värdens godkännande och kontrakt... fast att de skulle "komma på" är nog också rätt svårt, kan ju säga att du är inneboende eller vad som helst egentligen.

2007-05-02 03:54
hyr skiten det händer inte ett piss. men bete er sjysst ni vill väll inte att personen ifråga ska bli av me kontraktet?
Kärlek och respekt...

2007-05-04 14:30
min polare gjorde exakt det, efter en månad var han utan bostad. Var en tjurig tant som bodde i samma trapp som klagade till värden när han spelade musik.
Det resulterade i att ägaren blev av med kontraktet, och han fick flytta vidare.

Är jävligt osmart å hyra så. Ser ingen anledning till att inte fixa med värden? Säg att snubben som bor där ska utomland å plugga ett år, eller vad som helst, och att du ska bo där å ta hand om lägenheten så länge.

Vet inte vart lägenheten ligger, men det är ju oftast inte sjukt lätt att få förstahandskontrakt, så de vore ju surt om han blev av me det.

www.marysoul.com

2007-05-04 16:36
man får väl inte hyra ut i andrahand hursomhelst? I attraktiva områden med högt tryck på lägenheterna försöker ju värden allt som oftast hyra ut nya kontrakt om hyrestagaren flyttar. Har för mig att hyresgästen bara har rätt att hyra ut i andra hand i ett år eller så?
....eller?
Graffare

2007-05-04 16:42
Idiotiskt att spela musik när man hyr svart. Man kan ju bli vräkt om man uppför sig störande även om man hyrt vitt.

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2008-03-24 18:49
Det kan ju hända att tant rut kommer in sjuter dig i huvet tar en klunk öl spottar på golvet och sticker

2008-03-24 19:54
behöver svar fort