I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mäktigaste stå upp-komikern?

Övrigt - Blandat

2007-05-05 23:32

Mäktigaste stå upp-komikern?

Ja, vem tycker ni är mäktigast och varför? Skulle uppskatta tips om utländska (helst engelsk-talande) stå upp-komiker som ni tycker är bra.

+ Eddie Murphy - Delirious 
70 minuter präglade av hopplösa försök till att andas istället föratt skratta sönder sig själv. URSKÖN!

Shoot.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-05 23:33
Magnus betnér är iaf sveriges bästa komiker.. No-doubt!
Det som inte dödar, det härdar!
Manager

2007-05-05 23:39
Eddie Murphys Delirious och Raw är det bästa jag sett, no doubt.
Pablo Francisco tycker jag är jävligt rolig också..

Dane Cook, Chris Rock och Dave Chapelle är roliga med.

I Sverige gillar jag Johan Glans, David Batra, Magnus Betnér.

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-05-05 23:41

Magnus Betnér i Sverige men Martin Lawrence är oslagbar

<br>
Producent

2007-05-05 23:42
som sagt Delirious och Raw e nog dom 2 bästa stå-upp filmerna som gjorts....även eddi griffin stå upp film e grymt bra kommer dock inte på vad den hete...sen har vi ju original kings of comedy...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Producent

2007-05-05 23:42
i sverige finns det bara 1 robert gustafsson...resten suger...speciellt dom från sthlm live....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-05-05 23:43
Checka detta:

http://www.youtube.com/watch?v=HECRXbGM7tU

Hahahahaha, kan inte sluta skratta :)

2007-05-05 23:44

haha, det med glassbilen är så sjukt sant. Kände igen mig sjukt mycket. ICEEEEEEEECREAAAAAAAAM!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-05 23:54
va heter han gubben? george carlin lr nåt sånt. GRYMT ROLIG!

2007-05-06 00:07
varför snackar folk om Eddie Murphy? killen e en jävla copycat....

Kolla på originalet istället: Richard Pryor

2007-05-06 00:09
Pablo Fransisco har ju bara en grej att köra, han va kul när han va ny men nu e det sjukt trist, hans show e ju samma varje gång.

kolla in Russell Peters, Joe Rogan, Ralphie May, Katt Williams och Honest John istället.

2007-05-06 00:11
Pablo Fransisco.. Är det inte han det svettiga fettot som bara driver om sex, brudar och sin kuk?
Om och om och om och om och om och om igen?
<br>

2007-05-06 00:13
Katt Williams & Mike Epps!
One Love!

2007-05-06 00:13
jag kan knappt ladda på youtube, det tar typ en halvtimme att ladda ett par minuter ju. så hackar deto står still, asjobbigt.
Manager

2007-05-06 00:15
Jo det är liksom hans grej, precis som det är chris rocks grej att snacka om svarta eller dennis learys grej att klaga..

Sök på Pablo Francisco på Google så ser ni att han kör mycket mer än Trailer-rösten.
/ Deedz.
Manager

2007-05-06 00:16
Glömde Richard Pryor, han är jävligt kul.
/ Deedz.

2007-05-06 00:17
Bill Hicks

2007-05-06 00:45
Magnus Betnér
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2007-05-06 00:46
JOHAN GLANS!
JOHAAAAAAAAAAAAAAN GLAAAAAAAAAAAANS!

2007-05-06 00:46
Shan Atci är också jävligt grym, Magnus Betnér är mest bara snygg.

2007-05-06 00:47
fyfan svenska ståuppare e sjukt dåliga..
DENIS LEARY
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71

2007-05-06 01:03
både Shan Atci och Magnus Betner e ju sjukt keffa
asiwouldsay
AHB AHB

2007-05-06 01:43
Cedric the entertainer, bernie mac, dave chappell, kat williams, eddie murphy & jamie foxx är några favoriter.
www.myspace.com/konnektent - din källa för grafix

2007-05-06 01:47
katt williams och eddie griffin

2007-05-06 01:48
Michael Richards äger, boy!
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2007-05-06 02:27
George Carlin och Louis C.K. är grymma så länge dem är ocensurerade SO NON OF THAT COMEDY NETWORK SHIT!!
"The beast looked upon the face of beauty. Beauty stayed his hand, and from that moment he was as one dead"

2007-05-06 02:40
Shan Atci är så jävla värdelös.. hans skämt är ju kapade rakt av från Eddie Murphy - Raw... om man gör om dom lite granna och sen översätter dom till svenska.. promise
http://www.myspace.com/Sifon

2007-05-06 02:42
Kolla upp Rodney Dangerfield om ni inte hört nåt me honom. Störtskön gubbe som tyvärr är död.
Slår alla andra med sitt tycka synd om kör.

"I tell ya, I don't get no respect at all" hehe

"What a childhood I had, my mother never breastfed me, she told me she had a headache"

http://www.youtube.com/watch?v=9DL26XJrgrA

http://www.youtube.com/watch?v=ilhoMlXGD18

2007-05-06 04:43

George Carlin

Finns det någon som har ett sånt flow som Carlin? Han kan memorisera så många ord och rabbla dem snabbt utan att säga en bokstav fel.

Älskar hans sätt att disikera ämnen i minsta detalj, vända och vrida på allt och dra ut allt i det extrema.

Jävligt intelligent snubbe. Hans onstage character är så jävla skön också, en bitter jävlig gubbe som är realist, med ett skarp smak för underhållning.

Bill Hicks

Den djupe och spirituelle filosofkomikern som tyvärr är död. Vilken jävla hjälte han är. Han har planterat många frön och haft en positiv inverkan på vår värld. Han fick mig att tänka i helt nya banor, fett inspirerande och underhållande.

Älskar hur han äger på scen, han tar för sig, han flippade ur, han körde sin grej helt enkelt...

Lee Evans

Engelsk stand up komiker, har kört live inför ett fullsatt Wembley stadium, imponerande asså!

Man känner igen honom från flera filmer.

Han har så mycket energi, och är använder sin kropp fett mycket i sin komedi. Så hans komedi blir väldigt levande och visuellt.

Han har många bra sköna poänger, om hysteriska människor etc.

Eddie Izzard

En av de mer bisarra komikerna. Han kör på att vara transvestit i sin akt, men är fett karlaktig av sig när han snackar. Blir rätt kul humor i sig tycker jag...

Men han är så random och spontan vilket jag älskar, det låter som att han pusslar ihop hela sin akt där och nu.

Berör alla möjliga ämnen, och tar med en på lärorika historiska berättelser med en humoristisk klang.

Steve Wright

One-linerkungen med ett stone face. Man sitter och undrar vad han är för snubbe egenligen.

Han har många bra one-liners, men i längden kan det bli tjatigt.

Ross Noble

Från Newcastle i norra England, har fett skön geordiedialekt och skön random humor. Tyckte att han var roligare underground, såg honom live i Liverpool i England 1997.

Magnus Betnér

Jag tycker att det är intressant och underhållande att se Magnus, fast ibland kan det kännas för överdrivet med denna bitterhet och agressivitet mot allt hela tiden.

Skulle vara soft att se lite andra sidor av honom. Jag gillar ändå hans ärlighet, han drar sig inte för att tjafsa med folk.

Han tar ändå upp intressanta saker.

Pontus Enhörning

Jag gillar hur han framställer de dystraste, segaste och blygaste karaktärna man kan hitta i Sverige. Och hans bittra gubbjävel on stage karaktär är kul.

Fredrik Lindström

Kör väl inte sådär jättemycket stand up längre, men tycker att han tar upp intressanta saker. Hans dryga och självgoda stil är kul också.

Mårten Andersson

Tycker att han är underhållande och är en skön snubbe helt enkelt. Ödmjuk. Såg honom hålla liv i luckan på Syster o bror i nästan 1,5 timme.

Jonas Gardell

För att det är lite action i honom. Mycket energi på scen, så man somnar inte av att lyssna på honom. Har även innehåll i sitt material... Tycker att hans hysteriska karaktär är skoj.

Det är i stort sett de jag tycker är värda att nämna som jag kommer på...

2007-05-06 04:52
bill hicks

2007-05-06 04:54
peter wahlbeck

2007-05-06 04:55
Richard Pryor ---> Eddie murphy ----> cris rock -----> dave chapelle ----> katt williams..
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-05-06 05:15
Bill Hicks
George Carlin
Rodney Dangerfield
Andrew Dice Clay

I den ordningen.
A Profound Hatred of Man

2007-05-06 10:57
Ok ok, de finns fan inte en enda bra ståuppare i Sverige.

2007-05-06 11:14
Obzervah
Sa aldrig att jag inte respekterar det dem gör. Menar bara att jag inte känner mig road av att kolla på dem.
Det var väl riktigt onödigt barnsligt och forumdrygt av dig att ens försöka slänga ett argument i ansiktet på mig, om du scrollar upp lite så kan du se att ja nyss gav Shan lite cred.

2007-05-06 11:27
Obzervah
Puss

2007-05-06 11:31
Magnus Betnér <3
Magnus Betnér <3

2007-05-06 11:35
säger exakt som jEKE..

Katt Williams och Mike Epps!! hahha
Juventus

2007-05-06 12:06
Mitch Hedberg är (okej, var) absolut den roligaste människan. The king of oneliners.
Rest in Peace

Eddie Izzard är också jävligt rolig.

you know i spell girl with a B

2007-05-06 12:14
Shan Atci är för kids som inte var gamla nog att uppleva Lasse Lindroth.

Joe Rogan är ruggigt underskattad.
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-05-06 12:25
bill bailey
dylan moran

orar inte motivera och säga varför ni är helt efterblivna om ni inte kollar upp dem.. men .. så är det .. ;)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2007-05-06 13:04
Dom två snubbarna ur Black Books, är sämst på namn..

2007-05-06 13:08
Dave Chapelle - killing me softly (tror den heter så)
den är sjukt skön, skratta som ett mongo första gången jag såg
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-05-06 13:17
Bill Hicks

2007-05-06 13:19
Russell Peters

2007-05-06 13:50
Steve Harvey e kung!
I´m made by gold, thats my strength
Manager

2007-05-06 13:54
Den djupe och spirituelle filosofkomikern bill hicks

wow det låter ju sjukt kul.. ne, jag tycker inte bill hicks är rolig alls av någon anledning.
/ Deedz.

2007-05-06 14:00
Vikktorius P19: Bill Bailey och Dylan Moran. ;)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2007-05-06 14:10
Yun_DI P17:

Förmodligen för att du inte förstår poängen i hans skämt? Eller inte läser mellan raderna?
Manager

2007-05-06 14:14
probably. länka gärna till hans roligaste grejer på youtube eller nåt.
/ Deedz.

2007-05-06 14:34

David Batra, fy fan vad han är rolig. Det är Sveriges bästa,

Russel Peters är Kanada & Usas skönaste för stunden.

whoopzidoo