I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tatuerings huvudvärk?

Övrigt - Blandat

2007-05-16 20:32

Tatuerings huvudvärk?

Jag har i princip aldrig huvudvärk förutom mer eller mindre självvalda dagenefter och hjärnskakningshuvudvärk. Men nu så har jag tatuerat mig två gånger på mindre än två veckor, efter första tatueringen så hade jag konstant huvudvärk i fyra dagar. Ett dygn sen så gjorde jag den andra och nu väntar jag mig konstant huvudvärk i 8 dagar (den är dubbelt så stor som den första). Men jag förstår det inte.

Ok om jag hade haft huvudvärk första dagen efter tatueringen, 3 timmar under en nål i vaket tillstånd är nog inte vad kroppen själv skulle valt. Men nu tycker jag den överreagerar genom att ge mig huvudvärk i flera dagar efter. Känns som ett omotiverat straff.

Vilken är din bästa huskur mot huvudvärk? Tar inte värktabletter, har testat massa sömn.

(Till saken hör ju att man inte får klaga smärtan efter tatueringar irl, så jag gör det på ett internet forum istället. Ett tips bara har du möjlighet att skippa revbenen när du ska välja placering på din tattoo do it!)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-16 20:35
Låter väldigt skumt, en lätt huvudvärk genast efter att man har tatuerat sig på något smärtsamt ställe brukar ju infinna sig eftersom man spänner sig lite extra. Men flera dagars huvudvärk låter konstigt.
Still in the bridge

2007-05-16 21:22
du kanske reagerade på färgen?
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2007-05-16 22:06
Polyphonic: Donnu har aldrig reagerat såhär innan. Har tatuerat mig innan men aldrig haft huvudvärk efteråt. Tänkte bara höra på whoa om det är någon mer som fått det. Kanske kan bero på annat också. Bor större delen av året på 1100 möh, här i Sverige bor jag väl på 0 möh. Så kanske det + ansträngningen av att tatuera sig  har bidragit till min huvudvärk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-16 22:14
Zenil

Får jag fråga varför du inte vill ta värktabletter?
Mycket vatten är mitt tips.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-05-16 22:18
Sup dig skit full nästa gång!

2007-05-17 00:09
Zenil: Det kan bero på att blodsockret sätter ett spratt,inte säker men det skulle kunna leda till huvudvärk
Ja vaffan man va ju nykter imorse men nu börjar de ordna upp sig

2007-05-17 00:17
Albin: Vet inte känns inte bra att käka för mycket piller. Läkemedels företag är ju inte guds bästa barn i nuläget. Detta är inget jag håller stenhårt på men  försöker undvika.

2007-05-17 00:32
Zenil

Jag tycker nog att du ska köpa ett paket billiga värktabletter och ta en eller två om dan när du behöver. Jobbigt att sova med huvudvärk, och att gå till jobbet och så. Men se till att äta, dricka (!) och sova ordentligt så löser det sig nog.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-05-17 00:41
PRÖVA GÅ TILL LÄKAREN

jag mena har du råd att tatuera dig måste du ha råd att gå till läkaren?
www.sds.studio.nu

2007-05-17 00:52
jag gjorde en tatuering för 4 dagar sedan. vara ofs bara 1 1/2h men jag mådde väl inte helt prima i skallen men jag löste det med valium och en hel del sömn.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-05-17 01:19
testa massera nacke, ända upp mot bakhuvudet, ut mot öronen och på tinningen.. är det spännings huvudvärk så går det över ska du se.. om inte ta en treo 500mg så släpper det på någon timma skulle jag tippa på!
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.

2007-05-17 09:20
vi vill ju se tatueringen också ;)

2007-05-17 11:15
Jag tror mer att du har spänt dig. Spänt dig innan och under tiden du blev tatuerad, undermedvetet. Jag tex vaknar med migrän. Varför? jo för att jag kan inte ens slappna av när jag sover.

Är du stressad i övrigt?

att tatuera sig, för mig, är egentligen skitbra. Funkar som en akupunktur nästan. jag slappnar av efter en minut och jag blir helt trött/sömnig.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Poet

2007-05-17 11:45
Aldrig fått huvudvärk pga av en tatuering.
At the gates of Eternity...

2007-05-17 13:29
BC vad har du för tattoo(s)?

2007-05-17 15:33
huvudvärk av tatuering?
nää du måste vara defekt på annat vis ;P
/Este G
-In Yo Area

2007-05-17 15:36
när jag hängde med min polare när han tatuerade sig så svimmade han efteråt och hade huvudvärk i några timmar.. men 8 dagar?!
Poet

2007-05-17 18:05
Jennie: Två kinestecken (jag vet, riktigt originellt) på vänsterarmen.
At the gates of Eternity...

2007-05-17 20:30
Kanske vätskebrist många svettas mycket under nålen..

2007-05-17 20:34

Du har tatuerat revbenen, right? Som kan kännas en del, och du har antagligen spänt dig en hel del under de där tre timmarna under nålen?

När spänning släpper kan man få huvudvärk.
Så länge den försvinner så behöver du nog inte oroa dig nått speciellt.

2007-05-18 02:32
BC äh... vem bryr sig om vad andra tycker? :)
Jag ska (hoppas hoppas) gadda mig igen nästa månad. Handleden. Oh... Kommer att fylla armarna. haha