|
|
|
|
|
fråga ang swedbanks internetbank
ska sätta in en viss summa på bankgiro 663-7xxx
går in på överföringar och tar "lägg till ny mottagare" då får jag välja om det är bankkonto, personkonto eller plusgirokonto jag ska sätta in på, vad är det av dessa? och vad är clearingnumret, är det 663 då?
vill helst inte göra fel då det är en del pengar som ska överföras...
så är det med det som det är med det som är.....
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
naj de är väl de fyra första som är clearingnummer, alltså 663-7. Sen säger den till om det är fel
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
|
|
|
aha, så det är bankkonto och sedan 6637 som är clearingnummer och de 3 resterande sifforna som är kontonumret? 3 siffror låter rätt lite för att va ett kontonummer..men jag vet inte.
fueldog, va du du som kände han fredrik från vansbro som kör bmx? (kan ha helt fel)
|
|
|
ta reda på vad människan har för bank. är det nordea kan det vara bankkonto. för personkonto verkar det aningens kort numret.
|
|
|
du det ska vara mer siffror där du men det kanske inte är bankkonto du ska sätta in på utan plusgiro eller något annat kul
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
|
|
|
=man skriver inte i något clearingnummer
|
|
|
haha, härliga minnen...
men jag blir inte klok på detta, kan välja på bankgiro och postgiro, men postgiro är väl nån annan skit så bankgiro måste det va jag ska använda, känner mig fortfarande osäker, lägger det här på is ett tag. ska ha betalat in senast måndag.
|
|
|
det är inte en person utan till en skola
|
|
|
vad snackar du om du kan välja på bankkonto, personkonto och plusgiro, cleringnummer endast till bankkonto
|
|
|
ja men prova bg/pg betalningar då. för det liknar mer ett plusgironummer. och då när du skriver in "kontonumret" så står där hämta mottagarnamn. och så ser du om det stämmmer.
så gjorde jag när jag skule betala in till min skola. så troligtvis är det så
|
|
|
ok, nice, borde va så då, tack för svaren
|
|
|
är det till skola det är mycket möjligt det är plusgiro, kort nummer och ingen clearing
|
|
|
Använd OCR-Numret som står angivet på den eventuella fakturan?
|
|
|
jag tror du behöver tjänsten internetbetalning för att betala till bankgiro. annars får du gå till banken och betala.
Thou shalt not make som noise for Detroit
|
|
|
när man ska betala till skola brukar det vara personnummer och namn man skriver sm meddelande.. troligen har han inte fått nån faktura.
|
|
|
Välj BG/PG överföringar eftersom du ska betala till bankgiro.
jag älskar dig!
|
|
|
joo sen går det inte att göra fel..
du skriver in nuffrorna sen kollar den och så kommer mottagarens namn frammmmmmmm
så blev det gför mig iaf :)
postgiro heter väl numera plusgiro också för er som babblar om det..
men ja.. som sagts tidigare.. lägg till ny,
pg/bg finns det bara plusgiro så testa det.. orkar inte logga in och checka.. sen fyller du i nummret som dom säger att du ska fylla i det.. ha musen över fältet så kommer en text upp hur formatet ska va om inte annat..
sen om du skriver fel så får du ett felmeddelande om det, skriver du rätt så kommer namnet på mottagaren att ploppa upp och du kommer tillfrågas om det är rätt...
iaf om minnet inte sviker.,
bbbbeyonce shashaaakirrrrrrrra
cry me a river! --> thcrew
|
|
|
aja.. nu loggade jag in för att ja e så snäll.. måste endå fippla med räkningar så..
Betala/överföra -> bg/pg-betalningar -> Lägg till ny mottagare
Välj betalningsrutin: Bankgiro sen skriveru in med eller utan bindestreck
klickar Hämta mottagarnamn (så ser du ju om det stämmer)
Sen väljer du kategoriiiiiiiiii.. sen är du nästan klar.. resten orkar jag inte skriva..
|
|
|
haha, fan vad schysst av dig att kolla upp det där! ska betala nu då
|
|
|
betala lite till mig också.. :(
|
|
|
hur köper man L$ i second life med swedbank om man inte har visa/mastercard?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
det är väl snarare en fråga kring secondlife än swedbank, swedbank har väl ingen aning om hur deras betalningsförfrande ser ut?
|
|
|
jamen vafan ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|