I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nu ska jag till Stockholm

Övrigt - Blandat

2007-05-22 09:48

Nu ska jag till Stockholm

Wohoo =)

På fredag ska jag åka till stockholm. Jag har bara varit där en gång tidigare så jag hittar ingenstans där.
Nu tänkte jag be om lite hjälp och tips =)

Jag ska åka tåg dit, hur tar jag mig lättast från stationen till Scandic park hotell? Jag vet inte ens var hotellet ligger (hjälp?) =)
Är de dyrt med taxi ? Jag undrar också hur lång tid det kan ta att ta sig från hotellet till globen. Nån som vet?

Till sist, vad får man absolut inte missa? =)

gfdosmoowppa

2007-05-22 09:53
Skaffa en karta!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-22 09:54
Jag + Karta = katastrof

hehe
gfdosmoowppa
Manager

2007-05-22 09:56
Taxi är aningen dyrare än resten av landet, men det beror på när du åker också.
Åk tunnelbana, det är aningen billigare än taxi och det är lätt att hitta. Globen har en egen station.

Jag har ingen aning om vart hotellet ligger tyvärr, för jag bor i Stockholm och använder mig inte av hotellen här.
Redline!

2007-05-22 09:56
Det är hyfsat dyrt att åka taxi, men inte så oerhört. Det lättaste sättet för dig som är helt lost i staden är väl just taxi, men annars så äre röda linjen som gäller. Jag sitter just nu ungefär två kvarter från Scandic park, det ligger på karlavägen, korsningen sturegatan. Lättaste sättet att ta sig dit kommunalt är tunnelbanan, röda linjen mot mörby centrum, till stadion uppgång karlavägen. Sen är det bara att knalla längs karlavägen 2 kvarter ungefär.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2007-05-22 09:57
Tar för övrigt lite drygt 20 minuter att åka till globen från stadion.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2007-05-22 10:00

Okej! 

Tack =)

gfdosmoowppa

2007-05-22 10:03
Köp ett dygnskort (eller flerdygnskort), det brukar löna sig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2007-05-22 10:14
Neidee F24

Scandic Park ligger på karlavägen 43, du tar tricken från t-centralen till stadion, alltså röd linje mot mörby centrum (2 stationer) gå av uppgången karlavägen och fråga åt vilket håll humlegården ligger. Scandic park ligger på karlavägen precis vid humlan nämligen.

För att sedan ta dig till globen hoppar du på tricken och åker till t-centralen, gamla stan eller slussen, på någon av de stationerna kan du byta till gröna linjen mot hagsätra, och kommer då till globen.
fair enough..
Skivsamlare

2007-05-22 10:15
peaches F23

Urban Outfitters är kända för att sno design från oetablerade designer, så fuck dom.

Ligger för övrigt på biblioteksgatan
fair enough..

2007-05-22 10:35

Det tar typ 20min att ta sig från Scandic Park till globen. :)

Lycka till.

- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2007-05-22 10:55

varför skall du till globen för?

2007-05-22 11:16
Tar du taxi o du säger att du inte hittar eller verkar lost, kommer han/hon blåsa dig brutalt.
Skivsamlare

2007-05-22 12:00
peaches F23

vad vet jag om det?
fair enough..

2007-05-22 13:25
geek F19

Lillsyrran ska se på Linkin PArk och snäll som är jag så följer jag med o har ett öga på henne =)
gfdosmoowppa

2007-05-22 14:01
hur kul är det att komma till en stad och bara ta taxi.
Man upplever ju så mycket mer om man tar sig fram på egenhand med bussen, tunnelbana cykel osv!
Åk tunnelbana den är så liten och lätt att hitta i.
öhm.