I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"jag älskar dig"

Övrigt - Blandat

2007-05-24 23:24

"jag älskar dig"

när säger man det till varandra första gången.. typ hur lång tid har det tagit för er? tänk om han inte alls känner samma sak.. o typ inte svarar.. då e de ju katastrof eller?

"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2007-05-24 23:24
Precis som med allt annat inom alla andra relationer:
Det är individuellt.

Nej, det är inte katastrofalt... Tid är väl det enda man egentligen har. Så vänta går ju.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-05-24 23:25
Ps. D.v.s. om man säger det utan att få svar... Det är DÅ man väntar.

2007-05-24 23:25
Jag har väldigt lätt för att älska, dock lika lätt för älska och bli sårad..

Så.. för mig betyder inte ordet "älska" speciellt mycket, om det inte kommer från min mor eller någon i familjen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-24 23:26
Det spelar väl egentligen ingen roll om han/hon svarar det
eller inte. Jag menar, om man menar att man verkligen
älskar någon, är det inte något man säger för att man vill
ha någon slags bekräftelse tillbaka, utan för att man faktiskt
håller av människan otroligt mycket.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2007-05-24 23:28
för mig betyder det jättemycket.. o känns verkligen som att jag måste säga det innan jag blir galen.. inget annat räcker till liksom
tre månader har vi haft.. de e inte så länge ändå, men vi delade en väldigt jobbig upplevelse o nu.. e jag bortrest o får inte träffa honom förrens på söndag nästa vecka..

2007-05-24 23:28
jag var tillsammans med min pojkvän i ett halvår och vi sa det aldrig till varandra..
förutom något misstag på fyllan.. första gången ska vara riiiktigt speciell!

2007-05-24 23:29
Håller med Mr. Ahmd! Dock är det kanske lite skoj ändå att få någon positiv respons av någon du är fruksvärd kär i, gärna ett "jag älskar dig med!"...

"Tack", är ju som alla vet dödsdömt...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-05-24 23:32
hahahur kan man ens säga tack?!.. men iofs.. vet inte vad man själv skulle svara i den situationen.. om man inte kände samma sak dvs

2007-05-24 23:35
askin, jo, helt klart.
det är kanske bättre att bara vara tyst och
kyssas eller något, allt är bättre än "tack!".
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2007-05-24 23:35
har bara sagt det till en person...så för mig är det starka ord...men till den personen tog det inte lång tid att säga det...

2007-05-24 23:36
Oftast är det ju ömsesidigt, det är ju svårt att älska någon som inte känner samma sak för en själv..

åh jag blir helt fnissig nu när jag tänker på när jag och min käresta sa det första ggn, lätt en av dom bästa dagarna i mitt liv.
För oss tog det nog nästan ett halvår innan det uttalades, även om jag hade känt det redan innan, att det va fi reel.

2007-05-24 23:38
aj säd it trajs.
All aj got bäck vas nåtting.
sugär.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-05-24 23:38
pucca: Samma här:)

Man vill ju inte tjata ut orden, de ska ju betyda!!
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-05-24 23:39
trespasser F21
Om du tycker att det känns för tidigt så kan jag säga att jag tror det tog 2 månader, MAX 2½ månad för mig och min f.d. flickvän innan vi sagt det båda två till varandra.
Vi var tillsammans i ca. 2½ år men/och älskar fortfarande varandra idag...

Hjälpte det dig lite?

Säg det fan... Och får du inte det tillbaka, så är det inte hela världen. Vänta in honom... Kan ta ett tag att ens få ur orden.

2007-05-24 23:40
Känns som att de berömda orden tappat något av sin betydelse när det skapas en tråd för att diskutera när man ska säga det.
Fråga Ebba von Sydow, hon vet nog precis när man ska säga att man älskar en kille för att inte skrämma bort honom, eller orsaka pinsam stämning. Tihi...

fuck it, man säger det till en massa personer utan att mena det, och låter bli att säga det till en massa personer som man faktiskt älskar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-24 23:41

yup, strong words kräver starka känslor.
kort biktning: jag har bara sagt det till en person,
utöver familj/släkt.

så, för mig betyder det också väldigt mycket och inte som småtjejer som säger det hej vilt till allt och alla. etc.

Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?

2007-05-24 23:42
känns ändå som att vi (eller iaf jag) varit nära kanske nångång.. typ

"jag tycker om dig så himla mycket..  - A men jag tycker om dig ännu mer osv

gahagha varför e det så svårt o säga

2007-05-24 23:44
Mästerkatten! Kan man bli mer cynisk? :) Förövrigt, verkar du brås på Magnus Betnér lite grann... men bara lite.

Word på det sista du skrev thou'

man säger det till en massa personer utan att mena det, och låter bli att säga det till en massa personer som man faktiskt älskar
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?

2007-05-24 23:48
jag har inte sagt det till min karl och han har inte sagt det till mig. vi har väl kilat stadigt i lite drygt 4 månader vilket inte är så himla lång tid och jag känner absolut inget tvång till att få ur mig det än på ett tag. det får komma naturligt och jag är absolut inte rädd för att säga det till honom även om hans svar kanske blir "vad glad jag blir! men just nu kan jag inte säga mer än att jag tycker om dig väldigt mycket".

det är ju inte värre än att du väntar in honom till att bli redo för det. ni är ju fortfarande tillsammans även om han inte svarar på en gång, så det är bara att vänta och ha det supermysigt under tiden...

2007-05-24 23:52
jag sa första gången efter 8 månader, förväntade mig inte att få höra tillbaka, det var inte så viktigt för mig heller, jag sa ju det ändå för att jag ville att han skulle veta det, för det var så jag kände. han sa det till mig efter 10 månader, det kändes bra för jag visste att han inte sa det bara för att jag gjorde, utan för det var precis så han kände !
jag levde för kicken , precis som du

2007-05-24 23:55
säg det bara säg det bara säg det bara gör det inte till en sån stor grej

2007-05-24 23:55
jag har aldrig sakt det =/ bara varit kär en gång i mitt liv iofs också.. jag blir mer "öööh, jasså" om nån säger det till mig.. sen tar det slut en vecka senare ;S

2007-05-25 00:15
man kan ju råka kläcka ur sig det vid sex. beroende på hur bra det är då =P

2007-05-25 00:25
Tänk om personen i fråga dör utan att man ha sagt det, det vore ju värre.

trespasser

Din pojkvän kommer bli skitglad om du säger det. Han har antagligen hängt med dig i de här tre månaderna eftersom att han älskar dig. Tror jag. Jag känner positiv energi flöda, so do it!

2007-05-25 00:27
Sän F23

vore riktigt roligt om man sa de för första gången vid väääääldigt dålig sex...av misstag! ;P

2007-05-25 00:36

Lite off-topic men jag får den känslan att Magnus Betnér försöker vara Sveriges motsvarighet till Bill Hicks, det var ju t o m något skämt som han nästan stal rakt av *minns inte vilket just nu* Men iaf! :P

Hittills har jag bara visat min kärlek i handling och inte i ord (alltid varit rädd för att personen inte ska känna det samma och bli oberörd osv), men en dag så ska jag ta modet att säga det till någon jag älskar, men jag tror jag måste öva högt för mig själv först haha för att det inte ska låta stelt/corny eller på något annat sätt kommer ut fel pga ovana.

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-05-25 00:36
*illa berörd
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-05-25 01:17
det bästa är ju alltid att säga det på fyllan och sen när hon/han dagen efter bara: menar du det verkligen? Varpå man säger att det bara var en fyllegrej och garvar nervöst.

2007-05-25 01:18
Personligen hoppas jag att jag aldrig kommer behöva säga det, men händer det så händer det efter ett par år iallafall...
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2007-05-25 01:24
det beror väl lite på med vem det är. jag känner ofta tidigt att jag älskar folk, (eller inte), så då blir det lite av att vänta in den andra människan, om denne/denna verkar vara en sån som kanske skiter på sig om man säger det för tidigt.
förstår inte varför det är en sån dramagrej egentligen.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-05-25 01:25
Man ska vänta så länge som möjligt. Min polare blev ihop med en tjej... bara efter ett par veckor så trodde hon att hon älskade honom.

2007-05-25 01:40
Fortsättningen: Han och hon flyttade ihop och blev beroende av varann... sen urartade skitet i bråk och rätt som det var tog skitet slut.

2007-05-25 02:28
trespasser
passa på att få in det lite smooth i nått sammanhang då ni åker ifrån varandra eller nåt och det hela är Väldigt melankoliskt och sorgligt, som ni kanske gjorde nu. du kanske inte alls vill säga det i ett sms första gången men tex. om vi säger att du hade skrivit nåt i stil med 'glömde säga att jag älskar dig..'. så förstår du kanske hur jag tänker iaf.
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-05-25 02:33
jag har sagt det till synnerligen få människor och när jag gjort det så har jag verkligen menat det. skulle inte vilja ha ett förhållande då man drar iväg ett "jag älskar dig" i slutet av varje telefonsamtal osv heller...då tappar det sin magiska kraft :)

2007-05-25 02:50
det bästa är ju alltid att säga det på fyllan och sen när hon/han dagen efter bara: menar du det verkligen? Varpå man säger att det bara var en fyllegrej och garvar nervöst.

haha men då får man de ju inte ens sagt så va e poängen...?

ATLien F22
haha jag har också övat högt ( ensam dåra)

antagligen kommer det väl inte alls bli som planerat men men..=/

näe.. första gången ska va speciell.. tycker jag med.. typ som första gången man nervöst förklarade att man verkligen tycker om den andra och att man vill va med han/henne

2007-05-25 02:58
hehe har inte sagt de till någon än.

min familj älskar jag, har inte träffat någon brud jag ha familj än med så.

men för vissa e de enkelt å säga de
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.
Producent

2007-05-25 04:45
har inte heller sagt det till någon..
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-05-25 06:49
trespasser:

Hehe skönt att höra att man inte är ensam om det, känns mindre fånigt då! :P Nej, det blir det säkert inte, usch jag bävar inför det. Jag hoppas att den andre hinner säga det först så kommer det nog kännas bättre och naturligt att säga det! Ja, det ska vara speciellt, det tycker jag med. Sedan finns det ju folk som kastar ur sig "jag älskar dig" när som helst, till vem som helst, som det vore vilken fras som helst!

2007-05-25 08:21
jag har bara sagt det en gång och det var till mitt ex, typ två månader efter vi blev tillsammans, våra känslor förstärktes antagligen av att jag faktiskt var i Chile och han i Sverige (och skulle vara där i ca 4 mån)

det var en konstig känsla för mig att säga det och verkligen mena det, men jag fick respons tillbaka :)

2007-05-25 09:42
Jag sa det i sömnen efter 3 dagar, han svarade "Okej" :)
Det är true love...utan bedövning.

2007-05-25 10:13
Jag sa efter tre månader "Jag börjar nog bli kär i dig, så jag tror att det skulle sitta fint om jag sa att jag faktist älskar dig", är de så man känner så är det de, inte mitt fel att jag har träffat en underbar person.

Som sagt, det kan inte hjälpas att man älskar någon, lika gärna o förklara ens beteende med tre söta ord. Blir det katastrof var det inte meningen att ni skulle va tillsammans.
whoopzidoo

2007-05-25 10:24
Min pojkvän sa de till mig före mig och när han sa de så sa jag "tack så mycket vad gulligt" för jag kände att jag inte var redo . Men efter en månad då han ringde ifrån häktet och jag stod i duschen och svarade och vi snackade och innan han la på så sa han "Jag älskar dig så jävla mycket"  och då sa jag samma sak tillbaka och han vart helt chockad de blev jag också , men sen efter den dagen älskar jag bara honom mer och mer för varje dag som går och kan säga dom orden till han hur många ggr som helst. Hehe men hur många är de som säger "Jag älskar dig" första gången då man står i en dusch hehe. Det där bli att berätta nåt för barnbarnen hehe

2007-05-25 10:27
oh dom ja älskar vet det redan oavsett jag säger det eller inte så de vore lite som att säga "du luktar inte så gott" efter dom gjort nått som får dom att lukta illa.

2007-05-25 10:42

Första gången jag sa det till min nuvarande flickvän så hade vi varit ihop nåra månader, hade känt henne i 10 dock. Men jag sa det för jag kom på under en tillställning hur mycket hon betyde för mig och att jag verkligen inte ville förlora henne. Då kännde jag mig redo att säga det.

2007-05-25 13:46
fan det är ju inte ordet älska som är stort, utan innebörden av det (tycker jag). att jag märker på min pojkvän genom blickar, leenden, saker han gör för mig osv att han älskar mig är större än att han säger det titt som tätt.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-05-25 13:57
fråga din partner "Älskar du mig?"
mitt ex frågade mig det o jag sa nej för ja tyckte dock de hade gått lite väl snabbt dära men hon förstog nog...
men tillbaka till frågan om du nu frågar så som jag har sagt så säger din partner nej, så kan du ba säga aha undra bara eller så kör du bara en gammal 3:e perssons form klassiker o säger "aha jag ahr en kompis som blablabla" 

2007-05-25 14:36
säger alltid jag älskar dej så inte hon börjar gnälla
Lämne piga hemme!

2007-05-25 16:28
jag och min pojkvän sa det ganska tidigt till varandra.
Men det berodde nog mkt på att vi föll pladask för varandra och umgicks ungefär varje dag och har sen gjort det i 1 ½ år nu.

Jag var först med att säga och det kändes bara så himla rätt. Jag hade velat säga det ett tag men visste inte hur. Men så en dag sa jag det bara och han sa det tillbax.

Men efter att varit sambos i över ett år så händer det ju att man kanske säger det för ofta. Flera gånger per dag till och med.
Men det gör inget för älskar man någon så gör man =)

Johannes, jag älskar dig!
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2007-05-25 17:05
haha shit vad folk är sentimentala. Tog la 2-3 veckor innan jag o min tjej utdelade orden, och vi har hållt ihop i snart 8 månader, älskar henne minst lika mycket som då, så jag fattar inte varför man skall vänta typ flera månader.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-05-25 17:16
vi sa det efter bara typ 2 veckor..men vi har oxå vart bästa vänner i över 11 år snart vart ett par i 2 år.... känns det rätt så varför inte bara säga om personen inte säger samma sak tillbaka så e juh inte den andra redo för det eller nått...