Norrköping, vad finns där?
Flyttar till Norrköping om ca en månad p.g.a. jobb. Vill veta lite mer om staden från er som bor där. Vad gör man på helger? Finns det några bra uteställen? Har varit där en gång och då var vi på palace, rätt värdelöst faktiskt.. Har bott i Stockholm hela mitt liv och kan inte tänka mig att det händer lika mycket i Norrköping, och då tycker jag ändå det inte händer mycket här hemma. Vart ska man bo/inte bo? Funderar på Haga, är det något att ha? Skriv gärna mer om staden om du har något värt att säga!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En spiral vill jag minnas. Bodde där några år i min tidiga barndom.
At the gates of Eternity...
Oj då, nu är längtan enorm, en spiral är aldrig fel :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är faktiskt en fin stad, sagt av en från linköping.. har aldrig testat uteliv där men antar att det iaf finns nått att bjuda på, sen har du ju hamnen om du nu skulle få nått fel i huvvet och komma på en sån tokig idé som att klottra, hoppas inte det finns nåra sånna klotterdrägg här på whoa. Du ska iaf inte bo i klocket vad jag hört. orka inte skriva mer nu, Lycka till
Haga är ett sjysst område att bo i.. relativt billiga lägenheter och inte långt till innerstan med spårvagnen =). Uteställen finns, men vad du gillar för ställen vet jag inte. Palace, Otten; Nattklubbar. Pub Wasa, Three Queens (Där jag bartendrar), Teaterbaren, Hugo m.fl. är ställen där det är lugnt och skönt, uteserveringar och riktigt stora utbud på ölen. Deli & Cromwell; Sjyssta ställen om man gillar drag utan den där jobbiga techno-musiken. Deli är också ganska billigt och har mycket ungdomar om helgerna. Annars vet jag inte vad som finns att göra.. Samma som i alla städer; nada typ. Är det något mer du undrar är det bara att höra av dig =)
http://Soldjah.blogg.se/
Klocket undviker jag då. Haga låter bra utifrån vad jag hört tidigare också, har ingen lust att bo där det ständigt är jidder. Då kommer jag till Three queens och dricker öl sen då haha :) Tack för en rätt utförlig lista!
Klocket kan du hålla dig borta ifrån som sagt =). Kom ner och ta en bira ja =) Varsågod.
Just det, allmän tillgång till p-platser? I STHLM är det ju rätt kört med bil inne i stan, hur är det i Norrköping om man bestämmer sig för att fixa lägenhet där? (Tänker först och främst på parkering att ha bilen på natten)
Haga är väl bra, de områdena som anses som mindre "fina" är väl typ: Marielund, Hageby och Navestad. Otten är väl det största ungdoms stället, och allt vad det medför, men det är inget favoritstället direkt, men hur gamal är du?
DIF!
Det brukar vara lungt, finns ofta garage i hyreshusen. Annars finns det alltid platser på gatan, men det kostar tyvärr ganska mycket =/
BC99 P23 Spiralen är en av galleriorna i city ;)
DIF!
De andra galleriorna är Domino, Linden Spiralen 1 och Spiralen 2 =)
Bob : Syftade mera på den här hehe
Spiralen
Den fula saken utanför konstmuseét =P
BC99 P23 Haha jaha den vid konstmuseet, "parken" utanför är en av Norrköpings alla alkishak.
DIF!
Tack för svaren. Jag är 21.. Perfekt, måste ha p-plats alt. garage så.. Gallerior är nästan sak samma, mer chill att gå runt på stan och vara utomhus, iaf nu på sommaren :)
Amandus : Flippa inte så mannen, den är överball!
Haha nej, den är riktigt ful faktiskt ;D Finns rätt mycket uteserveringar i stan om du nu vill vara ute. Bishop Arms, Three Queens(!), Pub Wasa, Cromwell, Trädgår'n, M.fl. Finns också mycket parker att chilla i, Folkparken, Strömsparken, Folkets Park, Wasaparken M.fl.
Okej, låter bra iaf.. Lär bli en del ute i början i brist på annat då jag knappt känner en själ där nere :) Just det, gym, finns det några som är sjysta? Inga 8000:- per år tack, max 4000 kanske? Inget litet ryssgym bara, det är mest ovärt..
Hälsostudion är billigast i stan och har sjyssta lokaler och sjyssta maskiner =)
Nae Friskis är billigare tror jag, där kostar ett "halvårskort" jan-augusti/augusti-jan 950:- och ett årskort ligger på 1650:- tror jag. Sen så har du ju Nautilus och World class för 3000 per år eller 300 per månad om du kör på avbetalning, SATS vet jag inte men de brukar vara något dyrare har jag för mig. Sen så ligger ju Comet gym nära Haga, men priserna där vet jag inte vad de ligger på.
DIF!
hoppas att beatroot har börjat kirra lite hiphopevents tills jag kommer tillbax i sommar..för de brukade va helt ok med sånt för ett tag sen.. kulturkammarn har ju lite stuff ibland, där serveras det ingen alcohol men kan va chill ibland att bara hänga..vet inte hur det ser ut på den fronten nu dock..
jag gillar sveaskeppet s lördagar. iaf varannan lördag för då kör dom Parklife som är bra skit. har aldrig haft en tråkig kväll på det stället. så ett tips om du gillar annat än tok-rnb/50centhiphop/techno etc. men fortfarande gillar att bärsa i ett litet sunkigare ställe med dansgolv och jävligt blandad musik - gå dit när det är parklife .
Norrköping är en underbar sommarstad! Sagt av en från Norrland.
Ska spana in samtliga klubbar/krogar, måste se vad stan har för utbud att erbjuda :) .. Hmm kommer man från Ånge så vet man bara vad Takida och 240 är så är nog Norrköping rätt fränt, fast det är väl mkt volvobönder där också antar jag.. Förlåt, jag är uttråkad och då är jag taskig :)
Bjud mig på en pubrunda så ska jag visa dig hela staden!
Fan vad stolt jag är över min stad :) Det enda man saknar är en riktig streetwear-shop. Eller finns det nån? Greencha räknas inte.
Hoppas du får kul, välkommen får man vell säga. flyttade från nkpg till lkpg för 5 månader sen , har bott i nkpg hela livet och jag saknar det som fan! jag har många roliga saker i nkpg. t ex: spårvagnarna, augustifestivalen, mycke pizzerior, himpan, grillfester i folketspark(eller folkparken?) , hamnen med graffitin och fina naturen i nkpg hiphop jams och shit i nkpg nu är det inte lika mycket längre men det finns en del shyssta grejjer där! jag är inte 18 än så jag kommer inte in på uteplacen. men det finns många roligga saker att göra ändå, till skillnad från Lkpg så har man nästan alltid något att göra i Nkpg!
Östergötlands Finest :P hehehe
Att softa i en av alla parker är riktigt fett. Själv brukar jag cykla till Ljura-parken (om det räknas som en park) och bara sätta mig på en bänk och lyssna på fåglarna och titta på alla människor. Gubbarna och gummorna som spelar boule, ungarna lirar fotboll (jag själv spelade mycket fotboll där som ung), två alkisar sitter på en bänk med varsin öl i handen och diskuterar. Ah, det är underbart!
Du är ju fortfarande i bollspelar-åldern ;) Sjukt drag ute igår iaf, varenda krog var ju full!
DIF!
Ja, det var riktigt mycket folk ute igår =). En till streetwearbutik finns ju; ActivePro på Drottningg.
ni från norrköping får gärna rätta mig om jag har fel men finns det inte jääävligt många tjackisar och horserökare i norrköping? har fått för mig det efter mina besök där och genom kompisar därifrån.
Hakuna matata
bob P18 Haha, jag vet :) Lirade fyra timmar idag i Hageby, hehe :)
Broadway; Jo, det har vi ganska gott om ;P
dom har eldkvarn, de räcker väll? restaurang god vän e ju aldrig fel, men RIP Halvars kiosk ja går på promenaden
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
vad är det för fel på klockaretorpet? pub wasa är ett av dom tyngre ställena om man föredrar country-western och mammor i skinväst.
Vad är det för jobb i Norrköping du flyttar till?
"You probably told your man about us on his birthday"
klockaretorpetär inte så värst farligt... men kom till marielund om ni vill lära känna alla bosnier o sigenare =) (ha alltid 2 lås på cykeln)
Haha måla inte upp så farlig bild av områdena nu. rätt1: hur gammal är du? Brukar hänga till i ljuraparken om somrarna och spela basket, kanske har man sett dig? Du är mer än välkommen på fotboll på dacka-fältet när sommarlovet har slagit till, om du är sugen förstås :) Norrköping är en fin stad faktiskt, fast man tänker alldeles för sällan på det. Peace!
Graffare
2007-05-28 10:21
skärblacka finns utanför norrköping! fet festival varje år till minne av bob marley!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Tack för alla svar, känns som man har lite mer koll, inte minst på uteställen :)Pezhi Om jag inte ska gå in på detalj så är sökte dom tekniker för elmätarbyten.. Rätt soft, får en lista varje dag med folk jag ska besöka sen är det upp till mig att se till att det blir klart under dagen, får tjänstebil att ha till och från jobbet och en mobil också, helt ok..
Inget ställe är "farligt". Jess, vi är i Sverige. Överlag rätt chill stad, och den enda staden som jag verkligen gillar utelivet mer är i Stockholm där utbudet är enormt....men annars tycker jag att både Göteborg och Malmö har det sämre, förutom när det gäller att dra lite större artister. Och affärerna är väl rätt tråkiga, köper ett par skor på greencha var fjärde månad, resten av tiden gråter jag.Andra tips: 1. Tala inte gott om LHC eller Linköping över huvud taget. 2. Gå aldrig till Pub Wasa. 3. Påpeka ingenting om våran dialekt. 4. Besök Parklife på Svea (lördagar). 5. Gå aldrig till Otten på en fredag. 6. (detta gäller när du har skaffat vänner) - Dra till himpafältet, spela brändboll, fotboll eller whatever ni nu vill göra.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
villbergen is the place to live,
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify
¤ 1. Tala inte gott om LHC eller Linköping över huvud taget. 2. Gå aldrig till Pub Wasa, mer än 2 ggr per år. det är kul om man går dit i rätt syfte. 3. Använd gärna dialekten brett och stolt
Eddie Gustavsson!!
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Nkpg e skön stad, skulle kunna tänka mig o öppna nåt där. Inte lika stor konkurrans som i gbg...
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*
Finns miljontals med pizzrior. Sveriges godaste kebab finns här också. Världens Bar är soft att hänga på om man är lite udda och vill lira Magnus Uggla på Jukeboxen medans man tar en kanna öl. Babyl House vid stor torget är soft på sommaren då de öppnar upp så man kan "hänga ut" med folk utanför.
Gabbej nått favorit ställe eller?... brukar inte käka kebab på nått specielt ställe här..
Östergötlands Finest :P hehehe