I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

jobb i norge..

Övrigt - Blandat

2007-05-29 11:33

jobb i norge..

tjenna ska upp å jobba i norge för ett företsag som heter elexia...vilkoren är att man får en lägenhet som man inte betalar i månaden enda nackdelen är att man är 4 som delar...och man har 10000 norskar i garanti lön och sen får man mer om man säljer men jag börjar tveka på om det är så bra som det låter någon som hart någon erfarenhet av detta själv? tack på förhand

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-29 11:38
Detta låter väldigt likt det jobb min polare har dragit på sig. Var i Norge ska du jobba?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-29 11:40

Låter som att mina polare oxå har håvat nått sånt där. Dem är oxå 4, de åker i AUG

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2007-05-29 11:50
Min polare drar till Oslo 9 juni

2007-05-29 11:59
Norge är attraktivt, iafall alla lejdiis och den romantiseradebilden av att man kan tjäna så mycket stålar där... Kan man nog göra om man inte lever på mat och nöjjen.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2007-05-29 12:00

Jag har bott i oslo i ett år och har jobbat med försäljning i hela mitt liv - garantilön är skönt men det är oftast en lockelse för att få in folk - kolla hur goda möjligheter man har till mer cash än så!?

Jag jobbade där nere som "på stan" försäljare när man stoppar folk som går förbi - det är riktigt bra om man inte är blyg vill säga... Jag drog in runt 35 efter skatt i månaden på det och då jobbade jag 10-18 :) fredagar 10-15....

Antar att det är telefonförsäljning - verkar produkten okej? tror du på den... för det finns mycket jävla telefonförsäljare i norge och marknaden börjar lite lätt att sina om det handlar om telecombranchen (bredband - ip-tele/fast telefoni - mobil)

Sen att bo fler i samma crib - det är bara roligt - så länge dom andra inte är helt fuckade!

sista tipset - se till att jobba nära nån större stad så att det finns nått att göra på helgerna - för jobbar man med försäljning och tror att man ärligt ska palla att bara jobba blir man ett psykvrak och tappar inspirationen efter en månad MAX...

Lycka till :D

- "breaka... är de när man är ute och slåss med polisen?
du är väl inte ute och slåss eller...."
/momma

2007-05-29 12:02
man ska sälja gymkort för elexia som dom påstor e et av dom största gymmen i norge..man bor antingen i oslo eller stavangen ochsäljer man ca 5 kort om dagen så tjänar man 25000 hur låter det?

2007-05-29 12:18
helt okej - jag skulle tagit det om jag var du! hoppas du får oslo - stavanger är också okej - men oslo är en lite softare stad :)

När du kommer ner var vaksam - kolla hur dom andra gör och bajta det som fungerar bäst, i dina ögon... Sen börjar du lite lätt och känner hur det går - snart hittar du "ditt" system och då håller du fast vid det tills du börjar känna dig "hemma" med produkten och allt runt omkring.

När du sen börjar få till försäljningen - då kan du börja freestyla lite och se om det går bättre eller sämre. Det nästan alla gör fel är att man försöker med en stil i fem minuter, sen byter man om det inte fungerar... efter en dag eller en vecka på så sett har man tröttnat - man känner sig kass och blir bara mer och mer avundsjuk på dom som säljer....

Det finns några kännetecken för en bra försäljare
(det här skitsnacket om att man föd som säljare är crap)

1. Du har utstrålning (det får du om du kan produkten och vet precis vad du ska säga)

2. Du vet vad du pratar om (om du pluggar på ordentligt får du igen det tusenfallt när du ska börja sälja)

3.
Du kan svara på frågor (en säljare som kör sitt race men sen får en fråga på produkten och inte vet vad han ska svara har redan förlorat sin "battle"

4. Du är glad! (om du visar att du har roligt på jobbet är hälften vunnit!)

Vill du ha mer tips - holla at me! :)
/momma

2007-05-29 12:26
Det låter ju nice att dela boende med andra så att man snabbt träffar lite folk man kan hänga med. Med lite tur så e iaf en av dem en person du kan umgås med. När jag bodde i norge så jobbade jag 12h per dag och resten av tiden spenderades med att läsa böcker eller kolla på tv.

det här skitsnacket om att man föd som säljare är crap

Va? Olika människor har fallenhet för olika saker, detta är vetenskapligt bevisat. Givetvis kan man träna upp sina skills men en född försäljare är med samma träning alltid en bättre försäljare.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-05-29 12:31
word Coke - det jag menade dock var att alla kan sälja bara man tränar upp sig! :D Men det är klart man har fallenhet för olika saker - typ brudar - dom kan inte spela fotboll men när det gäller städa och sånt skit battlar dom oss vilken dag som helst :)
/momma

2007-05-29 14:10

haha jonka, antar de e ja som e polaren? ;) -evabless

ja kommer också bo i oslo men ska jobba för ett företag som heter finnonlie, min lön e även baserad på provision.

men jag är lätt oroad, jag har aldrig varit i oslo, e de en skön stad? Ni som jobbat där tidigare, har ni nå feta tips på bra ställen att gå ut på? Och var det några problem med språket? Vill de att man pratar norska (vilket ja suger på) eller är de lungt att man pratar svenska?

2007-05-29 14:17
hmmm - jag förstår dig speedboat!

Men om du sätter dig när i bänken igen så kan vi låta
någon annan svara

"magistern - jag tror jag vet - 25.000 norska kronor * 3 månader är 75 000 norska och ungefär 80 000 svenska va!?"

"hörde du där speedy - 25.000 * 3 är mer än 50.000 sek...
sätt badbyxorna på huvudet och ställ dig i skamvrån en stund!!!"

Men jag vet - om du också börjar på "cirkus" i norge så kan du ju ha en show med radiostyrt eller nått - så barnasinnet ditt inte försvinner :D

(ta inte åt dig - så roligt bara när någon glider in i en tråd och inte orkar läsa vad skiten handlar om)

/momma

2007-05-29 14:22
shiro

Språket är "no worries" de svårare orden som missförstås lär du dig snabbt - det tog mig en vecka att komma in i språket... 

Sen besvärades jag inte det minsta av att dom bajtat alla svenska ord som finns, lagt in lite engelska och kommit på att man ska uttala skiten ungefär som när man pratar med mat i munnen :D

Det finns många bra ställen att gå ut på - haka på dina polare - dom du får där nere så tar dom dig säkert dit där det händer!
Själv gillade jag alla softa pubar uppe vid bratt "majorstua"
soft att sitta med polare, dricka en kall bredvid en sån där gasollampa som dom har där nere!

Billigaste ölen finns på busstorget vid järnbanetorget typ - där kostar ölen 25 nok - lycka till! :D
/momma

2007-05-29 14:27
svensknorsk ordlista

fläkt- vifte
overall- kjeldress
värmeverk (för att värma upp stora tält)- kukuverk

Att prata norksa e enkelt. Man tar svenska och istället för att bokstavera ordentligt så låter man orden rinna ur munnen på en.

Norska e mycket lättare att först än danska (och jag bor i skåne). Sydnorska låter precis som svenska ungefär. Det är när man kommer längre upp i landet som det blir klurigt. Jag jobbade i Hammerfest och där förstår man inte alltför mycket.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-05-29 16:43
finns inga som vart på svetsjobb i norge?var på snövit å inga problem å få ut 40 tusen svenska i månaden men då blir de många timmar per dag hahah
-¤one-0-one¤-
-¤Varberg¤-

2007-05-29 16:49
MCFlo

hehe jag jobbade på snövit fast som industrimålare. Att jobba 12 timmar om dagen i två veckor suger men man drar ju så jävla mycket cash. Känns dock inte så lockande att åka tillbaka, vill ha ett mer normalt jobb som inte är deprimerande.

2007-05-29 17:00

Coke P21

är det lätt att få ett sådant jobb, eller krävs det yrkesutbildning? jag skulle verkligen behöva jobba i två tre månader och tjäna ordentligt med pengar

2007-05-29 17:55
Som-Om

Kontakter. Jobbet i sig är jävligt simpelt. Skriv en förfalskad cv och ring lite företag i Norge så får du troligen jobb.

2007-05-29 20:22
Coke P21

okejokej, men alla är ju inte lika bra betalda som det du snackade om, du kan inte möjligtvis ge mig ett nummer? vore grymt