Vilka drar till Barcelona i höst?

Övrigt - Blandat

Vilka drar till Barcelona i höst?

Barcelona är populärt. Och även jag har planer på att dra dit och plugga språket.
Funderar på att vara där 3-4 månader i höst men har ingen att åka med! Vore ju kul att känna iaf en person i den staden innan man drar dit och är helt lost.
Så, är det fler som har samma planer som jag? :)

livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
det skulle vara jävligt kul. det är nog den i särklass bästa staden jag har besökt, alla kategorier. skulle vara grymt skönt att bo där tror jag.
jag ska åka dit inatt. wohoooo
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2007-05-29 14:00
Jag drar dit nån helg i sommar å flyttar antagligen dit i början av nästa år! =)
-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.
Kanske drar ner, genom Mälardalens högskola, så får man lite svenska högskolepoäng på köpet också, vilket jag såklart inte fick förra vändan. Inte bestämt mig än dock.

Vill du umgås med svenskar kommer du träffa mängder på skolan, de flesta svenska tjejer av årskullen som nyss gått ut gymnasiet. Trist tyckte många av dem, men visst finns det lite annat folk också så det gäller ju att hugga tag i dem.
"jag har fin hår. som en waterfall."
"plugga språket i 3-4 månader" eller "Drick vin och knulla". Tjejer är fan knepiga ibland.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
ska dit på söndag;)
Just because i stand over you don't mean you understand me
Jag ska ev dit.. får se hur det blir.
jag drar dit
16 veckor på Enforex

Man kan se mig strosa runt i barcelona till hösten/vintern...var där föra vintern..riktigt guld!

kul stad. lite för turistnedlusad at the moment. men visst, jag åker dit o besudlar årligen så vem är jag att öppna käften om problemet.

rekommenderas :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
badbrallan

varför ?
badbrallan Du tror inte att det är jävligt individuellt beroende på vad man tycker är kul och inte?

I en såpass stor stad som Barcelona så VET jag av oavsett vad man gillar och inte gillar kommer kunna ha grymt roligt.
Planen är väl Barca till hösten i nån-några månader iaf, beror på hur mkt cash jag lyckas spara till mig under sommaren.
Söndags? Vad var det för dag i Söndags...?
badbrallan
som jk sa, lite individuellt va ?

Jag gillar barcelona, även fast det är skitigt vatten.. jag gillar dock inte at bada speciellt mycket..
Barcelona är schysst deras badvatten kan man rena med aktivt kol.
Sist jag var där träffade vi en uteliggare som visade sig vara svensk. Hon var skitig men väldigt  trevlig. Hon hade kommit dit på semester sedan supit till lite...det blev en lång fylla. Hon bor kvar där än.

Nu när jag tänker på det undrar jag.

Var hon skitig för att hon inte tvättat sig eller var hon skitig för att hon gjort det.

FREE Ayatolla.
Groupie

2007-05-30 08:33
En tjejpolare som bor där nu säger att alla hon känner där har blivit rånade minst en gång :S
-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.
bara färskingar som blir rånade i bcn

CosaNoztra P23:

Svenskar måste vara bland de mest lättspottade turisterna där nere, om vi bortser från de som går i gäng på 15 pers med fotbollströjor, så visst är det en del som blir "rånade". Å andra sidan träffade jag ingen som blev regelrätt rånad, utan det var mer skickliga stölder och väskryckningar. Även om det kan vara drygt att bli av med kort & pengar så är det inte på något vis en stad där man går runt och är rädd för att bli nerslagen.
CosaNoztra P23

Har bott i Barca totalt 2 år under 2 olika tillfällen, det har aldrig hänt mig något allvarligt, (peppar, peppar). Det som är skönt här oxå är att det inte glider omkring så mycket attityd människor som hemma (sthlm).

Btw åk inte till Barcelona, vill inte ha mer svenskar här :p

Peace
"keep it Real"
ska dit en vecka i höst iaf :)
kromps P24

Enda problemet jag hade med den stan var nog att man hörde svenska talas precis var fan man än gick. Men man ska inte klaga så mycket, svenskar är trevligare utomlands. Till och med "attityd-människor" brukar mjukna efter ett tag i värmen. :)
badbrallan:

Du har ju fortfarande inte gett oss någon direkt motivation till vad som är så dåligt med staden. Förutom att de har skitigt vatten, men det var jag iofs aldrig nere i...
ja drar en eller två veckor i nov/dec.

Att man åker till Barcelona för att plugga spanska är ju bara en dålig ursäkt för att man ska kunna låna CSN pengar att supa för. De pratar ju katalanska här. Vill man verkligen lära sig spanska så åker man ju till något annat ställe.

Nu ska jag inte kasta sten i glashus, eftersom att jag har bott här i Barcelona i två år och inte kan mer än 5 ord på katalanska. Man klarar sig dessutom fint utan spanska.

Jag kan garantera att merparten av er som kommer att åka ner her, vare sig ni vill det eller inte, kommer att prata svenska mer eller mindre hela tiden.

Jag har haft det cool här nere i två år men det måste ju ha sitt slut. Man kan inte festa varje helg för evigt.

Lycka till alla som väljer att åka ner hit, ni kommer garanterat inte att ångra er, såvida ni inte är uppriktiga med att ni vill lära er spanska.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
vad e de man kan plugga där nere ?
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.
svenska
asiwouldsay
AHB AHB
candide, i barca vill man köpa skumpa för 12:- på närköpet, kladda och gå på klubb.

ska dra dit med jobbet i september! fick 90k att blåsa på 12 pers så vi tog en resa till barcelona... vissa går på fotboll... jag håller mig på klubbarna!
candide P24

Grejen är ju dock att alla snackar spanska. Om de inte är tvåspråkiga så är de dessutom främst spansktalande. Det första språket de tilltalar en med är spanska. TV:n är framförallt på spanska. Den enda katalanskan man blir utsatt för är de irriterande rösterna på metron och skyltning.

Engelskan och svenskan är ett långt större problem än katalanskan, men går man in för att använda spanskan en del så kan man nog lära sig rätt mycket.
boogey, dom pratar inte spanska, catalonska tror jag det heter. Jag var där förra året och ingen hit, dock med mina föreldrar men boendet var bra:)

Det är ju dessutom väldigt stor skillnad på hur man pratar det i skolan och hur man pratar där. Jag har spanska och fattade inte ett skit av vad dom sa..
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
varit där och i madrid.. Plugga i Madrid istället. 100 gånger bättre uteliv!!
 Random Heroe
mattheew:

Nu läste du lite halvbra... Som sagt var, Barcelona är i allra högsta grad en tvåspråkig stad. Det hände mig aldrig att någon försökte tilltala mig på katalanska, det enda störande som hände i den vägen var att folk tilltalade en på engelska för att de tyckte att man var kass på spanska.

Jag förstod väldigt bra vad de sa där nere. Faktum är att eftersom området traditionellt sett inte är spanskspråkigt så hamnar infödda Barcelona-bor ganska nära "skolboks-spanska", de har inga extrema dialektala grejer för sig. Utöver dem så är det en jävla blandning av dialekter, eftersom staden Barcelona består av en jävla blandning av folk.