I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skillnad på fitta och fitta?

Övrigt - Blandat

2007-05-30 18:25

Skillnad på fitta och fitta?

Har fudnerat över hur orättvist det kan vara ibland, och nu snackar jag inte om löneskillnader eller så könen emellan, utan jag har tänkt lite på en annan sak. Brukar sitta ibland och fundera över vad man ska göra av sitt "tempel" egentligen, kroppen alltså, har fått för mig att börja jogga bort det som inom en snar framtid kommer vara en fullt utvecklad ölmage eller kanske t.o.m. att börja gymma och skaffa lite rutor och bulor här och var på kroppen, bli "fit" helt enkelt.
   Det är just ordet fit jag vill tala om, ite så mycket på djupet om vad det betyder utan skillnaden mellan att vara "fit" tjej och "fit" kille. Jag är av den bestämda åsikten att FOLK är av den bestämda åsikten att för en tjej ska betraktas som "fit", vältränad vad man nu väljer att kalla det, så räcker det oftast med att bara vara smal. Smal bara, ingen direkt styrka utan bara sådär svag som alla tjejer är, men det räcker med att vara smal. Sen så finns det ju givetvis undantag med tjejer som verkligen är fit och lite seniga med styrka.
   För en kille däremot så verkar det vara bra mycke tmer som ska till för att betraktas som fit, vältränad. Där räcker det itne bara med att vara smal, sådär vanligt som de flesta är, utan det måste verkligen synas att det finns muskler i fanstyget. En kille måste växa ur en ny t-shirt varje dag för att kallas fit och ha en djäkla kondis.

Lite kortfattat: en tjej behöver bara vara smal för att anses vara vältränad/fit (djäkla ord) medan en kille behöver ha tydliga muskler modell större och ett sexpack och allt vad det innebär.

Ligger det något i detta, håller åtminstone någon med mig? Feel free to diskuter'

Intressepenisen hårdnar!

2007-05-30 18:29
Jag håller med att det är så, men SHIT vilket ordval i rubriken... Trodde du skulle snacka om hur olika fittor känns annorlunda eller nåt :S
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-05-30 18:30
Härlig rubrik du

Fast tjejer har mkt annat också som många kräver, hår, smink, bröst, stjärt osv osv. En kille kan ha lite vilket hår som helst typ.

2007-05-30 18:30
Inget har med fitta att göra :P Haha.

Men ja, du har rätt, en tjej behöver bara vara smal ja, ha schysst röv typ, en kille måste haaa värdelns rutor o shit:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-30 18:31
Det är rättså fel att tjejer anses vara hälsosamma och fitta bara för att dom e smala.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-30 18:33
enligt min systers erfarenhet stämplas man som anorektiker så fort man är smal och underviktig, i alla fall. vilket ju är idealet, i princip

2007-05-30 18:49
Jag förstår din tanke. Det krävs mycket mer anstängning för en man att uppnå en "idealkropp".

Men, kom ihåg att många män och kvinnor inte attraheras av de "rätta" idealen. Dvs. du behöver inte se ut som ett monster för att en tjej ska gilla din kropp.

Och en kvinna behöver inte se ut som en anorektiker för att dra till sig män.

Skit i idealen..

2007-05-30 18:59

Trodde jag var helt ensam! *snyft*

Intressepenisen hårdnar!

2007-05-30 22:24
skillnad på att va en , och ha en :)
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2007-05-30 23:41
"ingen direkt styrka utan bara sådär svag som alla tjejer är"
Hahaha...
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-05-30 23:45
Alltså en fit tjej i mina ögon är inte smal. Jag är smal men inte fan är jag fit nånstans.

En fit brud är en fit brud. En fit man är fit man liksom. Förstår du?
But for what it's worth yo, I got no regrets

2007-05-30 23:48
Eccan hann före mig med att citera. 
"utan bara sådär svag som alla tjejer är"
JAHA!? är du verkligen bara omgiven av svaga & klena tjejer?!?? åh gud va dina muskler i hjärnan måste vara slappa. du har inte tänkt på att vi har i de flesta fall olika sorters kroppsbyggnad? att killar har "lättare" för sig, att se muskulösa ut? att en smal (i dina ögon svag) tjej, KAN ha muskler som fan. tror du t ex att en smal balettdansös är svag och senig och inte har några muskler?!?!! GNNH!

2007-05-30 23:59
stepfucced F20

du har inte tänkt på att vi har i de flesta fall olika sorters kroppsbyggnad? att killar har "lättare" för sig, att se muskulösa ut? att en smal (i dina ögon svag) tjej, KAN ha muskler som fan

Det är väll ingen hemlighet att killar har lättare för att bygga muskler än tjejer. Och med större muskelvolym så har man generellt mer styrka!

Sen när du säger att en smal tjej Kan ha muskler som fan.. hur menar du då?? Alla har ju lika många muskler, (förutom att det kan skilja på ett par inkonstanta)
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go

2007-05-31 00:10
Alltså även om folk kallar tjejer som enbart är smala för fit så gör det dem ju inte fit, right? Men eftersom att vara fit är en del av ens utseende och ganska kopplat till hur poppis och attraktiv du anses vara(jo visst är det så, räknas ju som en kvallitè), då kan vi ju redan där konstera att det är inte att tjejer anses fit för dem är smala som gör dem får mer killar än du får tjejer, det skulle dem fått endå för så är det bara, tyvärr. =)

Om det är tröst på såren så får du igen det på äldre dar när tjejerna som inte tränar går med ryggont och blivit tjocka gummor så är du den där sega rätt smala gubben som fortfarande har lite krut kvar ;D

2007-05-31 00:26
"alla är fitta"
- lars lagerbäck
skriv kort, helst inte alls
Poet

2007-05-31 01:01
Nja allltså... om en tjej är smal, så är hon inte fit för mig. Då är hon bara "lean", vad det nu heter på svenska.
At the gates of Eternity...

2007-05-31 01:07
OsJo

Jag förstår din tanke. Det krävs mycket mer anstängning för en man att uppnå en "idealkropp".

vadå, så de är inte ansträngande för en tjej att bli smal? och sen dessumot behålla kroppen sådan?
peace of cake änna!

2007-05-31 01:30
Jo klart det är en ansträngning för en tjej att bli smal.

Men det är ändå större ansträngning för en man. Först måste du bli smal, och du måste bränna fett, en man kan inte förlora muskler. Sen måste du bygga muskler, vilket är ett jävla projekt. Och så måste du bränna fett samtidigt vilket är ett ännu större projekt då du inte kan lägga på dig muskler utan att lägga på dig fett.

Det jag menar är, att en kvinna behöver bara bli smal. Det räcker inte för en man, han måste bygga också.

Observera att jag här talar utifrån rådande ideal, det är alltså inte min personliga mening att man ska se ut så här.

2007-05-31 01:33
ok, då förstår jag.

2007-05-31 01:46
Stepfucced:
JAHA!? är du verkligen bara omgiven av svaga & klena tjejer?!?? åh gud va dina muskler i hjärnan måste vara slappa. du har inte tänkt på att vi har i de flesta fall olika sorters kroppsbyggnad? att killar har "lättare" för sig, att se muskulösa ut? att en smal (i dina ögon svag) tjej, KAN ha muskler som fan. tror du t ex att en smal balettdansös är svag och senig och inte har några muskler?!?!! GNNH!

Tjejer är svagare generallt, så är det punkt slut. Även om en tjej är vältränad och en kille har vanlig kroppsbyggnad, så brukar den manliga könet vara starkare.

Sätt en riktigt vältränad kvinna mot en normalbyggd man på
75kg bänkpress, det manliga könet skulle vunnit i dem flesta fall.

Mannen har starkare muskler, skellett, sener och framförallt syke när det gäller ansträgning. Det där är testad. Finns givtvis alltid undantag som det alltid gör
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.

2007-05-31 01:50
Hmm, jag trodde det var mer eller mindre bevisat att kvinnor i genomsnitt har runt 50% av mannens styrka i överkroppen. Finns liksom inget värde att lägga i det, det bara är så? Den biologi jag har läst har iaf sagt att kvinnor som väger exakt lika mkt som män har ca 80% av den totala styrkan en man har pga större andel kroppsfett per kroppskilo etc. Har liksom inget med att någon är mer värd än nån annan eller feminism, patriarkala system eller samhällsroller osv att göra? Sen kanske trådskaparen uttryckte sig lite grovt. De muskler den genomsnittliga kvinnan har räcker gott och väl för att göra det mesta killar kan göra och dessutom finns det ju skillnader mellan individer, starka tjejer och svaga killar osv.

//Pz

2007-05-31 14:25
Någon sammanfattade det rätt bra här med att säga att det oftast räcker för en tjej att vara normalbyggd och "smal" medan en kille också måste vara lite byggd o.s.v.

Sen Stepfucced, du verkar helt galen, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga... Men självklart är inte tjejer svaga så att de inte ens orkar stiga upp om morgnarna men låt mig säga såhär, sämre flyttkarl än en tjej får du leta efter. Sen så tycker ju många tjejer att det är lite gulligt att framställa sig själv som så svaga och ynkliga, det är tydligen okvinnligt att ta i. Är ju inte helt befriad från såna fördomar heller, men man försöker ju så gott man kan, det är ju 2007 tydligen.
Intressepenisen hårdnar!

2007-05-31 14:35
jag är av naturen och miljön underviktig. Det är ingen som bemöter mig med allt det här positiva som tjejer tycks tro att de kommer få smaka på när de når en viss vikt. Min upplevelse inkluderar följande reaktioner:

1. Fan va du är osexig. Du borde gå upp i vikt. (Från män självklart, och detta utan att jag alls presenterat mig på ett sätt som utstrålar att jag har något intresse av att vara sexig.)

2. Henne kan man inte prata med, hon är för smal. (Tjejer som har issues med sina egna extrakilon. Blir alltid glatt överaskade när jag närmar mig dem och påpekar att jag vet varför de ogillar mig samt att det inte finns någon anledning.)

3. Du är sjuk. (Alla över 40)

It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2007-05-31 14:39
Av miljön underviktig? :S Förklara.
Intressepenisen hårdnar!

2007-05-31 14:52
Kan av naturen inte äta när miljön inte är optimal.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2007-05-31 17:16
reina

men käka då innan du dör. smal av naturen och miljön, tssss snacka skit, energi in vs energi ut är vad det handlar om, så tryck i dig mer än du gör av med så ska du se att du ökar. Sen kan du träna mer styrka än kondition, så får du lite muskler också...

2007-05-31 17:38
Jag tycker det krävs mer än att en tjej är smal för att hon ska kallas fit, för mig är någon som är fit någon som är "i form". Och riktigt smala tjejer tenderar faktiskt till att inte vara i någon vidare form. Är man i god form finns det även lite muskler och då kan man av naturen inte vara hur smal som helst.

fit
smal
(helvete vad snygg hon är)
Rehab is for quiters.

2007-05-31 18:34

Hon smala exemplet var nog det vidrigaste exemplet på kvinna jag någonsin sett, just fysiskt. Trodde "hej, kom och hjälp mig" var ett dött uttryck, men inte då. Hon ser ju inte frisk ut för fem öre.

Men jag snackar inte om extremt smal som många verkar dra det åt, utan bara smal, inte mager eller allmänt semi-skelett utan bara smal. "Vanlig", och kom nu inte och säg någon att "smal" är lika onaturligt som fetma, en del människor är ju så körd i botten på att vara PK att de inte ens vågar tänka.

Intressepenisen hårdnar!

2007-05-31 18:34
Madonna ser djäkligt "fit" ut på nåt vis, typ senig och inte vek.
Intressepenisen hårdnar!

2007-05-31 18:53

magicfow P20
Läs igen, det var precis det jag skrev: Att vi har olika sorters kroppsbyggnad. Men att det finns en hel del kvinnor som, trots icke-mäns muskulatur, är vältränade. För mitt inlägg syftade mest på trådskaparens inlägg, som verkade tycka att kvinnor generellt inte har någon styrka i kroppen alls.

wasteapa01 P19
Ja, jag kanske är galen. Men jag har ett huvud att bli galen med, iallafall.
Sen undrar jag varför du drar alla tjejer över en kam? Och varför är en tjej de allra sämsta flyttkarlarna? Hur många brudar har du flyttat med, och fått hjälp av? Och ja, många tjejer tycker att det är "gulligt" att framställa sig själva som svaga. Men gör alla det? OCH, har du ingen aaaaning om varför det kanske har sett ut så, och kanske fortfarande gör? Eller förresten. Jag lägger ner, du vinner. Tjejer är svagast, och tjejer kan inte göra flyttjobb, och tjejer tycker enbart det är gulligt att bli betraktade som svaga och klena. *klent handslag* Tack och hej.

Ps. Hör av dig igen nån gång, om du vill, när du sett en liten större del av världen. Tillexempel där kvinnor bär ungar, går 8 timmar om dagen för att hämta vatten, osv osv. Ds.

2007-05-31 20:13
Stepfucced: snacka om att ta denna diskussion helt fel och bara sätta åsikter i munnen på mig och bara bestämma dig för hur hela min världsbild ser ut. Tror du på fullaste allvar att jag t. ex. på jobbet bara skulle titta över huvudet på en tjej vid tunga lyft och börja leta efter en karl? Jag skojar lite och överdriver för att det här är whoa, du måste ta i litegrann för att folk ska fatta poängen. Jag är varken mansgris eller dum i huvudet. Och sen så tycker jag att argumentet "ja, de flesta, men inte ALLA" är rätt dåligt, är det åtminstone majoriteten och en bra bit över så räcker det för att generalisera lite. Klart man helst ska vara seriös när man diskutterar men om jag inte ens hade vett nog att sätta en mindre missvisande rubrik så kanske man itne bör vänta sig en alltför givande diskussion, trots att jag tycker de flest afaktiskt fattar vad jag fiskar efter och tycker som mig själv.

Sen det där om kvinnor som bär ungar och går efter vatten. Som att män i dessa delar av världen du talar om skulle haft det mycket lättare? Så djäkla less rent ut sagt på folk som dig, du behöver inte ens skriva ett till inlägg, du drog dig ju ändå ur så djäkla dåligt så bemöda dig inte med en come back.
Intressepenisen hårdnar!

2007-05-31 20:16

Djäkla less jag blir, kan inte hålla mig längre, Stepfucced, du är ju fan dum i huvudet... skriv inte i mitt inlägg en gång till är du snäll, din klena kvinna. Världen åt männen, kvinnan vid spisen.

Intressepenisen hårdnar!