alkholist vs narkoman
funderar över om det är svårare och sluta om man är narkroman? är avgiftning och sånt värre för dom? funderat på det ett tag....
true love is so rare, but don`t u worry i`m going no were//MRS MONDAY
Funderar du på framtida karriär?
<br>
jag tror det är svårare med alkohol eftersom det finns i så många legitima sociala sammanhang. om man är narkoman får man väl visserligen byta bekantskapskrets men efter det så är det väl inte lika stor risk att stöta på det med nya människor man träffar.
inget lär ju va att föredra.. det är ju svårare att avstå från öl iaf. ... inte direkt så man tar en bensträckare på våren och folk sitter ute med sprutor i armarna på uteserveringarna
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
_Rookie F21 ... kanske lite dumt och skoja om sånt
Jag skulle gissa att många narkomaner har problem med alkoholen också.
Reality has become a commodity
ninni Nej, det tycker jag inte. Hur som helst så är det där antagligen individuellt, men som sagt ovan, alkohol är accepterat i många sociala sammanhang. Vad jag har hört så tar det max två veckor för kroppen att bli kvitt vilket slags beroende som helst, resten sitter i vanor, vilja och självdisciplin.
<br>
Det här är eventuellt den dummaste frågan jag någonsin har stött på. Narkotika är inte en substans. Men för att svara på din fråga så är alkohol, bensodiazepiner (lugnande mediciner) och barbiturater (en grupp lugnande mediciner som användes innan bensodiazepinerna kom) de enda drogerna som har så grova abstinensbesvär att missbrukaren kan dö utan sin drug of choice.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
som sakuraba är dte nog lättre att lägga av med knark än med alkholl ialf förn en hobbyknakre som jag. När dte bara är 3 av dom jag umgås med som håller på med såndna "dumheter" som hasch och gräs. Men alla sitetr och dricker
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
missbruk som missbruk, allt är up till hur stark karaktär man har.
jps P23 tror du att det e lättare att avstå från en kanyl om du e missbrukare än att en alkolist avstår från en öl?, du borde tänka efter innan du skriver.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Koffeinister är dem som har det svårast att lägga av med sin drog.
At the gates of Eternity...
hellre en hårshare i poolen än en polare som hårshar =)
jagslordigbre P19 Rufuz Vs BlingBling ;9
Vilken form av narkotika pratar vi om?
Etzmaot Le Yehodim http://kattenmjauv.blogspot.com/
Tror en kokainist hade dräpt en alkis with a blink of an eye. Många jonkare och diverse andra narkomaner känner ju ingen fysisk smärta when they are high. En alkis blir ju oftast bara slö och seg. Jag sätter mina pengar på jonkaren.
Graffare
2007-06-01 11:50
Jag har en nära bekant som har varit både narkoman och alkoholist, och han tycker att det var mycket enklare att bli av med spliff och tjack än spriten... han har varit drognykter i 1.5 år och alkoholfri i 5 månader
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
alkisar är fega råttor, horsemackorna brukar kunna bli galna när dom har abstinens, och med horsemackor menar jag alla kemikalie pundare
Jag tror att knarkarna har det lite svårare, men samtidigt är det lite lättare för en alkoholist att falla tillbaka till sin gamla vana eftersom systembolaget är öppet alla dagar förutom på röda dagar.
whoopzidoo
Det beror väl på vilken drog man är beroende av?
Blood on my dick or shit on my knife
jagslordigbre : Sant där, men då är jonkaren snabbare. Och drar sig säkert inte för att bita av ett öra eller två på alkisen.
numera är ju tydligen efedrin narkotikaklassat. så om du käkar efedrin, som kanske är vanebildande men inte beroendeframkallande, så vet du nog själv vad svaret är. snackar vi horsare så är nog deras rehab en hel del svårare. Jag är en av dom som tror att alkohol visserligen är beroendeframkallande, men att det är vansinnigt vanebildande, och det svåra i just det fallet ligger i att bryta en vana och skaffa sig en bättre struktur i levnads-standarden. Och att på grund av den sociala acceptansen av alkohol är det svårare att själv begränsa sin konsumption än tyngre droger, där det både är olagligt och socialt förkastligt. Tyngre droger drivs alltså mer av själva beroendet. bara en tanke jag har Tror för övrigt inte att det är jämförbart vad som är lättast då det också beror på individen, och hur omfattande missbruket är.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
det är ju skillnad på att vara t.ex rohypnoltorsk än tjackis eller hårsare lixom är väll olika från drog till drog
Skriv för bövelens skull inte "hårsare" med ett Å
jag ska bli alkis och börja spöa 16 åriga crunk-kids med majablad på sin t-shirt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
semantix P19 oj va många fina ord du kan...får jag suga av dig?
Producent
2007-06-01 17:36
båda är väl svåra på sitt sätt liksom.. men sen så får man räkna på vad som klassas som att man är just alkoholist och narkoman, är det för att man dricker några öl ett par dagar i veckan och röker cannabis några dagar i veckan eller krävs det dagligt intag av det ena.. men sysslar man med droger på riktigt så är det väl så att det kan vara ett beroende som är svårare att ta sig ur då många tyngre droger har snabbare beroendeframkallning.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
BC99 P24 JAG SKRIVER HÖRSARE MED Ä OM JAG VILL
som semantix så fint uttryckte det. man kan ju förfan inte göra liknelse på dom-här-1000-olika-substanserna mot den här enda substansen Alkohol. säger väll sig själv? skiljer sig ganska kraftigt åt alla olika 1000tals droger emellan
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "