I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Angående Yasmin P-piller

Övrigt - Blandat

2007-06-04 16:13

Angående Yasmin P-piller

Det larmas ju nu om att dom är farliga, jag har ätit Yasmin i 3 år utan några märkvärda bivärkningar, lite nedstämdhet bara ...Några andra som äter Yasmin här och har märkt av nåt?

it wasn´t me

2007-06-04 16:22
Azziz brukade äta sådana. Hör med henne.
My heart lives in my vagina.

2007-06-04 16:38
P-piller förstörde mitt liv. Jag bytte till Yasmin efter biverkningar av Neovletta. Blev dock inte bättre alls. Lade av med basket och allt för att jag fick så sinnessjukt ont i ryggen, förstod inte förrän efter ett par år att det berodde på det.

Dock fick jag väldigt mycket större bröst av Yasmin, och fick inte alls något sötsug av dem!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-04 16:39
Min flickvän äter dem, tror inte hon har haft några biverkningar av dem.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-06-04 17:37
Jonka F17
Väldigt större bröst + ryggont... Hm...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-04 17:39
oj, är yasmin farliga? min dam äter dom.
It's only gay if balls are touching

2007-06-04 17:39
om man äter antibiotika om p piller så slutar p prillren att fungera.. ville bara slå ett slag för det...
-vad e klockan
-va?
-inte vatten ...MILK

2007-06-04 17:42
shit! kanske något jag ska tänka på...
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman

2007-06-04 17:42
på tal om piller, kan vem som helst knata in på apoteket o köpa dagen efter piller?
Jag fiser THC !

2007-06-04 17:43
okej inte vem som helst men jag kille 21 år?
Jag fiser THC !

2007-06-04 17:43

jag äter dom inte, men har en kompis som åt dom förut. vet dock inte om det beror på p-pillrerna men hon fick en cysta på äggledaren och fick operera. läkarna sa att det KAN bero på p-pillrerna men det är inte säkert.

"if you cant beat them, join them"

2007-06-04 17:45
men min fråga då ?
Jag fiser THC !

2007-06-04 17:46
rest

yes det kan man..

2007-06-04 17:49
okej soft, e dom hundra då ? så man kan knulla loss ordendligt o sen svälja ett piller? eller skit samma jag kan ju alltid frågta på apoteket!
Jag fiser THC !

2007-06-04 17:53

istället för att ditt pök/din brud/ditt span u name it ska käka piller hela tiden så är det väl lite bättre med kondom?

2007-06-04 17:57
Rest - Att använda dagenefterpiller som preventivmedel är nog en av de sämsta idéerna jag läst på länge.
Det är inte riktigt som att ta en magnecyl...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-06-04 18:02
Jag äter cerazette (stavning?) och tyvärr, den enda biverkningen jag fått är nedsatt lust vilket är skittråkigt. Jag funderar starkt på att skita i alla hormonpiller som man får knapra på som tjej och sätta in en spiral istället, även om jag inte fött barn

2007-06-04 18:08
det dumma med att äta p-piller länge är att man kanske inte direkt relaterar eventuella biverkningar till p-pillrena. Sen jag satte in p-staven har så mycket blivit bättre, massa småsaker sm jag bara vant mig vid och trott varit något annat.

hade det inte varit för att jag inte haft mens på 8 månader så hade jag nog tagit ut den också iofs, som mellon sa så vill jag inte stoppa massa hormoner i kroppen

2007-06-04 18:17

men kodom går ju fetbort, då e det ju bättre o dra en tarzan, o nu missupfattar du mig mabande... ska inte användas som preventivmedel utan kanske en gång om man har lust att genomföra ett "samlag"  aja skitsamma har fått svar nu ha >D

Jag fiser THC !

2007-06-04 18:21
Snara
jag och en polare diskuterde just va en pstav idag vad man stoppar den jag hävda armen men hon hävda bestämt att så inte va fallet kan du lösa vårat mysterium
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-06-04 18:29
Rest - Du vet att dagen efter-pillren inte hjälper mot klamydia va?

10-4, over...

2007-06-04 18:30
kaos - Brukar oftast sättas i armen vad jag vet.

10-4, over...

2007-06-04 18:31
japp, överarmen

2007-06-04 18:49
jag bytte från trinordiol/trionetta till yasmin. käkat dom en månad nu. o jag typ vil lligga i sängen o gråta hela dagarna för allt känns helöt fittigt, plus att jag fått hut mkt finnar som helst. dom andra pillrena tog bort dom, o yasmin drog tillbaka alla. stora onda på ryggen o i ansiktet.

orka. kan man ta ett piller som gör att man inte mår piss istället kanske..........

2007-06-04 19:07
palla p-piller? Använd gummi... fortf det bästa sättet att slippa ångest =)

2007-06-04 19:10
Dock fick jag väldigt mycket större bröst av Yasmin

Pause

2007-06-04 19:17
Men allvar? Orka använda gummi?! Det tar bort all jävla känsla inte ens värt o ha sex då!
Suck me beautiful :D

2007-06-04 20:04
det jag säger ju... plus att klamydia skiter jag i, det e min flickvän bara det att hon har slutat med sina piller nu o jag pallar shii med kondom, sämsta jävla påhittet sen nazismen för fan
Jag fiser THC !

2007-06-04 20:15
Vad är det för larm? Tell mee!

Jag hade p-stav i tre år, och det funkade asbra, sen när jag böt den (vilket man ju gör var tredje år) så gick det käpprätt åt helvete, grät varje dag, allting kändes hopplöst, hatade mig själv, osv, osv.
Jag tog iaf ur den, och va utan nåt i nån månad, och Nu har jag bytt till Yasimne och har inte haft några problem efter det (förutom typ första veckan, men ja, hormoner är ju alltid hormoner)

2007-06-04 20:20
Jag har käkat yasmin länge och jag har inga direkta biverkningar på nått sätt.
Tror dock att när man känner sig lite nere ibland så KAN det vara så att man blir "lite mer nere" än man skulle blivit utan p-piller. Men det är bara en gissning och allt jag isf märkt av...
What we do in life echos in eternity.

2007-06-04 20:32
mellon
cerazette är östrogenfritt. Därav kallas de minipiller. Innehåller bara ett horomon, och kan därför inte ställa till med några problem
My heart lives in my vagina.

2007-06-04 21:25
jag åt p-piller. slutade för ett halvår sen. har fortfarande inte fått min mens och har massa problem me hormoner och shit. STAY AWAY FROM P-PILLER

2007-06-04 21:31
Alla de här jävla medicinerna är farliga, sluta käka

2007-06-04 21:37
Mabande P30

klamydia kan ju i sin tur användas som preventivmedel då risken att bli steril är ganska stor:)
FREE Ayatolla.

2007-06-04 22:31
Th1ef

Cerazette må vara östrogenfritt, men absolut inte biverkningsfritt...

Från fass:

"Vanliga biverkningar (mer än 1 patient av 100) är; oregelbundna blödningar, huvudvärk, acne, humörförändringar, minskad sexuell lust, bröstspänningar, utebliven blödning, illamående och viktökning. "

Jag är sjukt glad att jag fått barn så jag kan ha spiral! Det är synd om alla tjejer som går runt och mår dåligt i en massa år men inte förstår att det beror på p-pillerna.

2007-06-04 22:48

jag har ätit yasmine i 5-6år, Aldrig märkt en enda bieffekt, tycker dom e superbra!

2007-06-04 22:49
Rest - Din tjej kanske är intresserad av att veta att ett dagen efter-piller är som att stoppa i sig en månadsförbrukning av p-piller?

AA-negation - Det gäller att se den ljusa sidan av allt :D

madmadde - Larmet är om att en del danska tjejer har fått blodpropp i lungorna medan de käkat yasmin. Här i Sverige har de dock inte hittat något samband.

10-4, over...

2007-06-04 23:30
Har nyss skaffat p-ring (Nuva-ring) och det är en av de smidigaste grejerna som nånsin har uppfunnits! Rekommenderas starkt! Halelulja moment.. typ.

2007-06-04 23:39

Fick nyligen ett recept på Yasmin, men jag vågar inte hämta ut, har bara hört en massa negativa saker om det... :S
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-06-05 00:28
min tjej hade sån spiral, de verkar funka gymt bra? man vet aldrig med piller..

2007-06-05 00:36
jag är lite intresserad av spiral, varför får man inte ha det innan man fått barn egentligen?

mäki F20 vad är det för något? hormoner?

själv har jag käkat p-piller i olika former i sju år nu, non-stop. det är skrämmande hur mycket hormoner man fått i sig. men jag svimmade av mensvärk och p-piller kändes som det "lättaste" sättet att bli av med det.
idag har jag p-stav vilket fungerar jättebra då det blir en jämnare tillförsel av hormoner (dvs jag har inte såna sjuuuka moodswings), men inbillar mig att jag får lite sämre hy med det. Fast det är så svårt att veta vad som är vad.. Ska iaf byta i sommar så tänkte försöka vara utan någon månad för att se vad som händer, min kära pojkvän för helt enkelt stå ut med kondom ;)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-06-05 00:38
Mabande : nej det tror jag inte...
Jag fiser THC !

2007-06-05 00:48
Jag har ätit dom i ca 3 veckor och har inte märkt något.. förrutom att blödningarna blivit mindre så det e bara possitivt :)
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!

2007-06-05 01:10
hittade det här när jag sökte på spiraler

http://www.familjeliv.se/Forum-1-2/m325066.html

låter ju inte helt angenämt, men fick inget svar på om det är någon skillnad på smärtan efter barnafödsel, kanske är man mer "flexibel" i livmodern efter att man har spottat ut en unge.. ska googla vidare ;)

2007-06-05 02:58
p-pillrt är fan läskigt och ni blir ju fan läskiga av dm med

2007-06-05 10:23

Det är inte så att dom förbjuder att ha spiral om maninte fött barn. Dom säger att man är lite trängre i livmodern innan man fött barn.

Jag har dock några kompisar som har spiral fast dom inte skaffat barn och det har funkat utmärkt.
Jag har testat olika p-piller men hormoner och jag går inte ihop. Kopparspiral (hormonfritt) är det bästa som tillverkats.

Ät mig

2007-06-05 10:25
jag började med desolett tror jag det var..har bytt 2-3 ggr. hursomhelst var jag deprimerad sen tidigare men med dom blev jag typ självmordbenägen så deprimerad jag var. trots att det var dom pillerna som var bäst om man var deprimerad då.
så jag slutade och bytte till ngt annat märke och det slutade med att mina bröst växte från b-kupa till c och såg ut som några jävla silikonpattar, stod rakt upp när jag la mig ner och gjorde så ont att jag fick ha 2-3 behås på mig varje dag för att överhuvudtaget orka gå.
sen bytte jag till yasmin och tyckte att dom fungerade bra, förutom att mina bröst än en gång gjorde så ont att jag inte ens kunde sitta på bussar eftersom de guppar lite och brösten gör ont.
så jag slutade med dom och ville ha några nya, tyvärr passade inget med mina antidepp piller och barnmorskan rekommenderade yasmin. har dock inte börjat med dom än för jag vill inte ha silikonliknande bröst och jag vill kunna sitta på en buss utan att börja gråta av smärta. men jag har aldrig fått några andra komplikationer och vet inte riktigt hur jag ska göra för att skydda mig.

min kompis har spiral och hon tyckte att det var ngt av det värsta hon varit med om-smärtan alltså.
p-stav vågar jag heller inte sätta in för jag är så rädd för att dom ska sätta in främmande objekt i mig :S
bläh, får väl bli svindyra kådisar i framtiden :(

2007-06-05 10:33
När man precis har fått spiralen har man väl som mensvärk i en vecka kanske. Sen kan du ha spiralen i 5-10 år utan att tänka på nada och utan att behöva bli deprimerad och konstig, det är fan värt det.
Ät mig

2007-06-05 10:46
Azziz: jag hade samma problem med brösten när jag började med yasmin, min pojkvän kunde knappt ta på dom för att dom var så ömma, men nu har det gått över.. men frågan är ju om det är värt att gå igenom det, för att det Kanske går över.. som det lyckligtvis gjorde för mig.

2007-06-05 11:13
madmadde: jo jag trodde också att det skulle gå över, men jag hade dom i flera månader, om inte ett år och det var så exakt hela tiden :S

2007-06-05 11:37

jag har p-plåster! känns mkt bättre att sätta fast något PÅ kroppen ist för att stoppa i sig piller varje dag ..
mjao!