I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Zadar - Kroatien

Övrigt - Blandat

2007-06-04 21:30

Zadar - Kroatien

Tjena, jag och ett par kompisar tänkte dra ner till zadar (Kroatien) i juli. Har fixat privat boende och så. Och jag tänkte bara höra med folk här om nån har nån erfarenhet av staden?
Är det schysst uteliv, är dom hårda på lägg ?
langa lite schyssta tips, gärna bilder om nån har!

peys

Säg O a Antifa. Säg O a ANTIFA!!!

2007-06-05 12:51
jag har bilder på min blogg, men orkar inte länka till det. men jag älskar zadar, absolut underbart. har varit där väldigt många gånger då min farbror och mina kusiner bor där.
jag var över arton när jag var där men dom kollade aldrig leg, speciellt inte på krogar o.s.v. folk är otroligt snälla och hjälpsamma där. vill ni ha en riktigt sjysst strand ska ni ta bilen till zaton, det är den underbaraste jäkla stranden som finns!!
missa heller inte att ta en guidetur ut till kornati.

2007-06-05 12:57
Zadar e en gubb-stad. 

2007-06-05 13:03
Gubbstad håller me Whodini,,

Sen håll dej borta från serbiskaflagor och allt som har me serbien att göra=))  bete dej inte som i sverige på fyllan så ska du nog ha det varmt om inget annat =)

Jag hade rekomenderat Split eller Makarska lite mer ungdomar där plus en hel del party ställen med fint tillgång till weed =)

2007-06-05 13:05
gubbstad? ja kanske om man är två och gubbar är de människor i 30årsåldern.
och ja serbiska flaggor e inte smart o vifta med, likadant med bosniska flaggor o.s.v, inte så man blir mördad dock.

2007-06-05 13:18

Chansen är faktiskt stort att du kan bli mördad med en serbisk flaga,, kanske inte mitt på ljusa dan men jag skulle absolut inte rekomendera nån gå vid sena timar då folk är berusade me alkohol.. Sen Bosnisk flaga många är det som inte bryr sej om den förutom stackars Bosniska Kroater som vet inte sj vart de tillhör.. med de kan det bli problem iförsej .,. Alltiså du får problem Me Bosniska Kroater på grund av Bosnisk flaga,, haha rätt så komiskt faktiskt =)

Nego azziz gdje u swe zivis ako nije tajna:P

2007-06-05 13:22
äh, jag har aldrig upplevt ngn rasism direkt där, när jag har sagt att jag är halvserb. iofs har jagi nte gått runt med serbiska flaggor.

hajk:nezivim u svedskoj vise, u spanskoj sam sada ali prije sam zivila u Malmö :)

2007-06-05 13:28
Nja asså så länge man håller låg profil så är de typ världens underbaraste och trevligaste människor,, =) typ så me hela balkan.. men samtidigt jävligt konstigt folk som kan tända till för nästan ingeting =)

olala otkud tamo ? =)

2007-06-05 16:01
det är inte så mycket bråk mellan Bosnier å Kroater, bara mellan Serber... jugoslaver är crazy va? ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-05 19:05

Jag vet i fan me villka crazy *jugoslaver* du menar eftersom de existerar inte längre i dag har du .Kroater,Serber,Slovener;Montenegrer,Bosnjaker,Makedoner och Albaner som en gång var jugoslaver..

Alla hatar alla mer eller mindre där näre,men Serberna är typ mest hatade på grund av de krig som har hänt på balkan på 90-tal..

2007-06-05 19:56
Albaner är inte Jugoslaver, Jugoslav översatt = Sydslav, annars hade du rätt, alla dom andra är jugoslaver, albaner å ungrare och rumäner bodde också i gamla Jugoslavien, men dom är inte Jugoslaver bara för det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-05 19:58
dom 3 nationaliteterna (albaner, ungrare och rumäner) är inte slaver överhuvudtaget, men denna tråd var om zadar, jag rullar ut!

2007-06-05 20:40
jävla juggar asså... börjar disskutera direkt haha :P

jag tycker zadar är mer chillstad än festa-sönder-sig stad.

när jag var där hade jag skittråkigt, fast jag var där under en dag bara. testade inte stränderna, med de flesta säger att det är nice.
de hade ganska bra butiker. själva staden är fin också
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2007-06-06 00:31
Sänket..

Joo men i Jugoslavien så bode det runt 1,5 milon Kosova Albaner och enligt deras pass så va de jugoslaver.. Sen kan man tolka det hur man vill.. =)

Jovana

Jebiga det ligger i blodet på balkan folket politik trots att vi är fan sämst på det :(

2007-06-06 02:20
Hajk, ja men isf så är alla 'icke-etniskt-svenska' som har svenskt pass svenskar :P eftersom det står svensk på deras pass ^^

2007-06-06 02:57
hajk

aa sant sant
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2007-06-06 03:44
Sänket_ jag förstår vad du menar... Men det är forfarande för komplicerat.. Sverige är ett Land medans Jugoslavien var en Federation av olika republiker. Albaner bode på de områden långt innan änns jugoslavien existerade så för mej känns det bara konstigt att de inte skulle va det medans deras grannar skulle va det..=) ahh skit samma nu är det ZADAR Som gäller här.. vi kan öppna en ny tård om jugoslavien ifall du vill =)

2007-06-06 04:11
Jag har haft t-shirt med serbiska örnen i kroatien, inge problem ;)

SRBIJA!
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2007-06-06 13:03

Legen,,,

AHA

2007-06-06 13:45
Hajk, jo albaner är illyrier, å dom bodde där flera hundra år innan slaverna kom (bosnjaker, serber, kroater, slovener å makedoner) (aka Jugoslaver)

2007-06-07 09:39
back to topic.......
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic