I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Felstavad tatoo

Övrigt - Blandat

2007-06-07 11:35

Felstavad tatoo

Nu är det såhär, en polare har tattuerat sig..

Allting var klart och tattueraren skulle skriva "Seize the day*" *stavning? GFrejen var att tattueraren sa att min polare hade det felstavat.. så hon ändrade och sa att hon trippel kollat det. tattueraren skrev alltså "Seeze the day".. och sa senare när hon ringde att det kunde stavas på båda sätten. Kan det de? och om inte, vart ska hon vända sig för att få skadestånd, försäkringbolaget?

Tacksam för snabba svar. 

2007-06-07 11:38
hehe.. jag har bara sett seize..
den som hoppas skiter på sig och dör

2007-06-07 11:38
Enligt http://lexin2.nada.kth.se/sve-eng.html finns det inget "seeze".

Detta är priceless f ö :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-07 11:40
haha ofta man tror på en tatuerare xD
"People are always like; 'Why you never smile in pictures?
Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this."
- Papoose

2007-06-07 11:41
Vadå skadestånd? Kan man få det för sånt där? haha. hon får ju skylla sig lite själv om hon inte kollar upp stavningen innan hon gaddar síg!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2007-06-07 11:42
Att hon trodde på henne är rätt galet, jag vet.. men skitsamma.. jaja, då blir det garanterat lite extra dollars i fickan för min vän.

2007-06-07 11:43
d-beck

Kanske.. men jag tror hon kan få skadestånd för det, det känns som det iaf.

2007-06-07 11:44

Det är väl bara att gadda över?
eller så är hon inte en i mängden och har en felstavad tattoo! :)

- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2007-06-07 11:46
haha, yaow.. hon sa att hon inte ville ändra skiten.. det var lite personligt tyckte hon.. men wtf, kan hon får deg för det är d ju brah som en bh.

2007-06-07 11:55
garanterat och garanterat.. inte alls så säkert att hon får nåt skadestånd för det där.. har hört bra mycket värre skräckhistorier där det vad jag vet inte betalats ut ett öre i skadestånd.. din vän gick ju med på att stava det så så det är väl mest hennes eget fel..

läste på ett annat forum om en gaddare som skrev under med sitt namn på en tjejs memorial tatuering över en död vän.. rätt fucked..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-07 11:59
Haha, fyfan vad äg...

2007-06-07 12:01
Det är ju underbart. Det här räddade min dag. Hehehe. Hur kan man skippa att kolla upp rätt stavning själv?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-06-07 12:04
Allmänna reklamationsnämnden?

"seeze" är inte en synonym till "seize"
Hade f.ö. varit snyggare att ha det på latin (eller annat valfritt utdött / annorlunda språk)...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-06-07 12:06
Mabande: de kan bara rekomendera väl? de kan inte utdömma nåt slags skadestånd har jag för mig, eller hur är det?
sedan som sagt om man själv har godkänt en stavning så lär det ju ses som att man själv är ansvarig..

2007-06-07 12:10
Om man godkänt stavningen för att man blivit lurad så torde det vara en annan femma och en rekommendation från dem är ju ett steg på vägen till skadestånd / ersättning :)

10-4, over...

2007-06-07 12:12
Haha pwnd

2007-06-07 12:13
Hon har tre val som jag ser det. 1 Laser men då får hon vänta 6 mån innan hon kan göra det. 2. Gadda över  då får hon vänta kanske 2 vecor..  eller 3 flexa tattoon med glädje och ha lite kul stavning...
-vad e klockan
-va?
-inte vatten ...MILK

2007-06-07 12:14
men jag tror inte man kan säga i rätten .. ööhh det blev inte som jag tänkt mig när en tatterare ha tabbat sig...
-vad e klockan
-va?
-inte vatten ...MILK

2007-06-07 12:17
för övrigt rätt kul att trådskaparen har stavat fel på tattoo...
-vad e klockan
-va?
-inte vatten ...MILK

2007-06-07 13:02
X-press - Det är ju en skillnad mellan att "inte bli som man tänkt sig" och att få ett helt annat / felaktigt resultat.
Om du vill ha en delfin och tatueraren gör en skarpare nos än de nvanliga flasknosdelfinen har, då är det inte som du tänkt dig.
Om du vill ha en delfin och tatueraren gör en haj, då är det felaktigt.

10-4, over...

2007-06-07 13:19
amen finns ju något som kallas för personligt ansvar oxå.
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.

2007-06-07 13:23
Det är ju rätt passande ändå, att hon just denna dagen tog tillfället i akt att lita på en tattuerare som uppenbarligen skolkade från engelskaundervisningen.

Men att hon inte backade ur och kollade upp stavningen gör ju bara tattueringen mer passande!
”There's a very thin line between dogs and cats.”

2007-06-07 13:27
Jag tycker det roligaste med tråden är att rubriken är felstavad ()med tanke på vad tråden handlar om) ;P
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-06-07 13:30
Stående uttryck
  • seize the day!---fånga dagen!

2007-06-07 13:34
Är det en schysst tatuerare (fet chans) så borde det väl gå att pallra sig dit med en ordlista och överbevisa henne och sedan säga att man vill ha pengarna tillbaka eller nåt.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-06-07 13:55
skulle gjort upp i godo med tatueraren ifråga.
Skulle begärt nån fri tatuering eller 3. Känner hon inte att hon vill gå med på det kan man juh alltid hota att lägga upp det rättsligt.
Lite finslipad utpressning är aldrig fel! :O
/Este G
-In Yo Area

2007-06-07 13:56
Man får skylla sig själv om man går på tatuerarens linje. Det är knappast en yrkesgrupp där akademiska meriter i språk hör till vanligheterna.
Å andra sidan verkar kompisen inte vara någon stjärna heller, med tanke på valet av text, så felstavningen är inte hela världen. Skit ska skit ha.

2007-06-07 13:57
Några pengar lär hon inte få tillbaka, men kanske en gratis tatuering eller någonting liknande om tatueraren är schysst.
Still in the bridge

2007-06-07 14:20
precis det är ju mer vad tattueraren vill ge tillbaka.. däremot så vet jag ett fall i argentina där en kille bad en tattuerar om en boca jr logga och tatueraren höll på det andra laget och tattuerade en penis itsället...  det blev skade stånd på det..  men som sagt argentina
-vad e klockan
-va?
-inte vatten ...MILK

2007-06-07 14:39

To be cracked on or made fun of.
Other words like it or meaning the same: Seezer, sized, sizer, size

Kid In Class (to another kid):"Ya head look like cow shiii..."
All The Kids In Class: "SEEEEEZED!!!!!" ;)

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2007-06-07 14:39
ordet "tattoo" är felstavat i rubriken by the way..
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-06-07 14:55
HAHAHAHA...

fan vad kul :D inte för den som blev tatuerad såklart, men vafan. läge att kolla upp for sure innan?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-06-07 17:18
ofta man litar på en horsemacka till tattuerare... orginelll tattuering hon valde f.ö

2007-06-07 17:18
Nej, hon råkar inte vara ett geni.. hon bad mig om hjälp, vart hon skulle vända sig osv. Att det är felstavat i rubriken är en simpel miss från mig, skojigt, heh.

Well, hon ska iaf försöka få lite dollars, eller kanske en ny gratis tatto (fatta humorn)

2007-06-07 17:19
Mabande: men hon fick ju det hon bad om, hon ville ha texten seize the day och hon gick med på gaddarens stavning alltså fick hon den stavning hon gått med på..

X-press: just den situationen hade nog lett till skadesstånd här med då det är en medveten attack på kunden.. att man är kass på engelska är ju varken något som krävs av en som gaddare eller något en kund ska räkna med att en gaddare skulle vara bra på.. 

2007-06-07 17:23
Klart man kan stava det seeze.

Sen att det blir felstavat isåfakk är ju helt irrelevant(:
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2007-06-07 17:53
haha roligt att denna tråd kom upp!

En tjej tatuera sig i spanien för 1 vecka sen..
Hon skulle skriva unbreakable
Tydligen kunde varken tatueraren eller tjejen stava..
För de står unbrekable på henne :)
Highfive anyone, anyone?

2007-06-07 18:09
Det här får mig att tänka på killen som skulle tatuera in Boca juniors klubbmärke, eller river plate (?), på ryggen och fick en stor kuk istället. Slutsatsen är att tatuerare är löst folk som inte går att lita på. Kul när andra råkar ut för det dock :)
Walking the street of dreams

2007-06-07 18:13
Hon får skylla sig själv om hon gör en sån töntig tatuering.

2007-06-07 18:53
seeze the day är ju humor och står för vad det betyder medan seize the day är inte särskilt roligt.
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2007-06-07 19:06
...allt jag säger är fan

HAHA

om man stavar ngt på engelska.....som dessuotm inte är svårt o stava ....o man stavar fel...på en jävla tatuering...får man fan skylla sig själv

jag ska snart tatuera in ngt på lettiska och hitills har jag 5 källor till stavning, uttal, betydelse etc...

ja jissus...

2007-06-07 19:09
tror dokk man tatuerar på egen risk,

((MAAD))

2007-06-08 15:10
haha det finns en snubbe här i stan som tatuerade in zinedine zidane.. eller skulle han glömde E:na på både för och efternman :P

2007-06-08 15:39
Vilken jävla stjärna..
Vem är du, tjänsteman?

2007-06-08 15:59
Joel413 - Om du vill köpa ett par sneakers, men säljaren lurar dig att ett par hush-puppies är samma sak (antingen av illvilja eller inkompetens), kan du då begära att få byta dem?

10-4, over...

2007-06-08 18:00
davve_d P21

tror dokk

snälla säg att du är norrman
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-06-08 18:08
Mabande: vet inte ens vad hush puppies är, hehe! så han kanske hade lyckats.. men jag tror inte jag hade vunnit.. sedan är tatuering en bransch som inte kan jämföras med branscher där man säljer produkter.. eftersom det inte tillhör tatuerarens ansvars område att kunna stava väl så är det kundens ansvar eller åtminstone till större delen.. gaddaren lurade ju inte heller kunden, förhoppningsvis inte iallafall, utav illvilja, inte heller för att tjäna på det så jag tror ändå den här tjejen får ta och glömma några cash.. dock borde ju gaddaren som sagt ordna det gratis..

2007-06-08 18:41
Nej, kunden blevinte lurad.. Hon är keff på att stava och det vet hon själv.. och gaddaren försökrade henne att hon trippelcheckat stavningen.. tycker bara synd om min vän, hon är en sån där tjej man tycker synd om alltså.

Nu när hon ringde sa gaddaren att man stavade så förr i tiden.

2007-06-08 18:54

Grejen var att tattueraren sa att min polare hade det felstavat.. så hon ändrade och sa att hon trippel kollat det.

Meh! Vilket svin. Det måste ju vara ren lögn! Det räcker med att kolla EN gång för att ta reda på att det heter "seize the day". Seeze finns inte.. Kolla vilket lexicon som helst. Fan,det räcker med en googling för att fatta att det är fel.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-06-08 20:39

Fyll i e:et och sätt en prick över.

2007-06-08 21:44
Kolla vilket lexicon som helst.
Eller kanske ett lexikon?
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death