I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min hund har ätit bajs

Övrigt - Blandat

2007-06-15 08:22

Min hund har ätit bajs

Kom till jobbet idag och som vanligt har jag med mig min Staffordshire-Bullterrier valp Bruno på lite drygt fyra månader. Går ut på gräsmattan för det vanliga bullterrierfnattet - springa fram och tillbaka, dundra in i buskarna och dundra ut igen. Men jag märker snart att något är galet. Han kastar sig inte efter sin favoritträdrot som han har vårdat ömt de senaste veckorna. När jag går fram till honom ser jag något som liknar en stor, tjock gren (3 dm lång, kanske 5-6 cm i diameter) men som ser lite väl fuktig ut. När jag ser det bruna dasspappret som ligger bredvid är paniken total och jag försöker få tag i Bruno (ironiskt namn i sammanhanget, jag vet). Han lyckas dock få tag i korven och bryta den i två delar. Han smaskar belåtet och hans tunga är bajskletig.

Som ni kanske förstår luktar han inte direkt rosor just nu och jag börjar dessutom bli lite nojig över den medicinska aspekten av att äta människobajs. Är det någon som kan dels ge mig lite tips om hur man snabbt fräschar upp killens andedräkt och dels om det är direkt farligt att äta bajs från människor, med tanke på E-koli och annat.

It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...

www.pawshop.se

2007-06-15 08:25
Kanske är människobajs det som är mer farligt, jag vet inte, men hundar brukar äta bajs. Det tar bort doften från rivaler på deras område. Och iom att hundar i regel äter vad som så TROR JAG inte att det kommer skada honom.

Andedräkten är ju bara att köpa ett sånt där tand ben skulle jag tro.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-06-15 08:32
ge honom några mentos
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2007-06-15 08:50
Bör jag hålla honom borta från folk här på jobbet, även när han slutar lukta? Så att det inte sprids nån E-kolisjuka här tack vare mig.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2007-06-15 08:52
Tror inte att det är någon större fara allt faktiskt.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-06-15 10:10
nä det är nog lugnt... vår staffe på 3,5 år har satt i sig det mesta som får plats i munnen. Det är bara att vänja sig och ha med sig en tub barntandkräm heheh

2007-06-15 10:16
mIn mammas sambos hund (Rodde) har ätit kobajs en gång. Vi var och fiskade i en kohage och lät Rodde springa löst. Efter ett tag kom han lunkandes alldelles grönbrun runt munnen, kobajs. Vi slängde honom i sjön, efter det band vi honom vid ett träd och han var grinig resten av dagen.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-06-15 10:27
Jag älskar fan whoa - finns inget annat forum på nätet där man kan läsa om så mycket skumma saker :D

Morsan och farsan har en hund (dvärgschnauser) som gick in i vinförrådet lyckades på nått jävla vänster få en flaska för 200 kr att ramla ner i kastrullen som står där inne, till för att bära  potatis. Flaskan gick sönder och tro på fan att hundjäveln suger i sig hela flarran utan att lämna en droppe...

Jag menar, det borde ju vara helt omöjligt att en hund på typ 8 kilo skulle kunna suga i sig en 70cl-are och ännu värre om det är rödtjut liksom, men nerrå det var inga problem. Sen kom han upp på övervåningen, vinglade en stund och kräktes efter ett tag i farsans tofflor och deckade sen på köksgolvet liggandes på rygg.

Stackarn måste fått i sig en hel del glaskskärvor också men han mår fint.... Så don´t worry - deras mage är nog gjord för att ta emot precis vilken "skit" som helst :D

Hoppas bara bajskorven inte tillhörde en brud.  Ni äter ju oftast en hel del choklad och det tål inte hundar...
- "breaka... är de när man är ute och slåss med polisen?
du är väl inte ute och slåss eller...."
/momma

2007-06-15 10:52
Tyckte jag läste ett identiskt inlägg på Flashback...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-15 10:53
jag trodde vår hund var knäpp när han åt sitt egna bajs från början. men ja, tvätta hunden iaf och köp sånt ben till den så ska det nog gå bra tror jag.

2007-06-15 12:02
ärligt talat, nu har jag full förståelse till varför hundar anses vara orena djur inom islam
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-15 12:07
Enola: bra att ni satt den rackarn på plats

om jag hade hund; lista över bajs han helst skulle få äta:

Häst
Älg
Rådjur
Kanin
Kanadagäss

2007-06-15 12:53
leonelli: med tanke på korvens ofantliga storlek så har jag svårt att se att en brud nånsin skulle kunna klämma ur sig den. Den bruden skulle jag aldrig ville träffa. :) Jag stod i disbelief i typ 30 sek - "nej, det kan inte.. Eller? Det luktar fan... Nej, ingen kan lägga en sån stor." Men jo.

Det är liksom just själva grejen att det är MÄNNISKOBAJS. Jag har redan vant mig vid att plocka ur andras tuggummin, McDonaldsgurkor, ankbajs och annat ur käften på honom. Men det här var nåt helt annat.

För övrigt: vem sätter sig och skiter på en företagsgräsmatta? Och tar med sig papper så att man kan torka sig efteråt. När det finns tre skogar runt hushelvetet.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2007-06-15 12:59
jag har plockat ut en kondom ur munnen på hunden när den kom ut från en buske i uppsala, det var oslagbart.

fast det bästa var ändå när hon rullade sig på en trasig förpackning rutten fisk, det luktade camel-utan-filter-sedan-45-år+bulimi-andedräkt av hunden i flera veckor trots upprepad schamponering. fy helvete alltså.

2007-06-15 13:16
låter iofs som att det snarare är du som är hundens och inte tvärt om...

2007-06-15 13:16
hur vet du att det är människobajs? sitter människorna där du bor och bajsar utomhus?
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-06-15 13:18
kopiera: känner du till fler djur som använder toalettpapper?

Manager

2007-06-15 13:18
kopiera: Man ser skillnad på människobajs och djurbajs.
Redline!

2007-06-15 13:19
Jag gissar att det är det då det låg toapapper bredvid som  någon har torkat sig i röven med.

Det finns lite weirdos här i krokarna. Ett hem för missbrukare och ett hem för allmänt konstiga människor. Men det kan lika gärna ha varit nån packad jävel från en firmafest.

2007-06-15 13:20
kopiera: känner du till fler djur som använder toalettpapper?

HAHAHAHAHAHA. såg inte att det stog "dasspapper" men då är det word på det här. speciellt att någon suttit sig och bajsat utomhus:(

// Dansk_BB

2007-06-15 13:21
Men sorgligt att din hund åt utav det. det finns sånna "tuggben" fast mjukare som typ luktar tandkräm, morsan har det till sina hundar. det ger dom en fräsch andedräkt iaf. om du har problem med det än. vet dock inte vad dom heter :/
// Dansk_BB

2007-06-15 13:27
har tryckt i honom lite mat och godis och tuggben nu. Plus att jag torkade av hans tunga och tänder med blött papper. Jag är dock inte riktigt redo för grovhångel än...

2007-06-15 13:37
jag brukar skrapa hundtungan med tandborsten när jag borstar tänderna på henne, då känns det oftast lite bättre ;)

grovhångel är det ofta svårt att slippa undan med en stafford...

2007-06-15 13:39
Fan vad det är vidrigt när hundar äter bajs.

2007-06-15 13:50
Johnny: jag vet, speciellt en valp. Vi är ganska pussiga av oss båda två. Dom där ögonen, den retarderade blicken och bufflandet. Aaahhh, nog dags för bruno att vakna snart och gosa lite med mig, börjar absa. Poop or no poop.

2007-06-15 13:56
Finns tuggben som fixar andedräkten!
Ang. bajset så är det nog inga problem med tanke på att hundar äter allt från katt bajs(och sand) till sitt eget bajs till andras bajs till andra människors bajs ^^
Follow the dao, right about....NOW!

2007-06-15 13:57
ett tips:
låt inte er biologiska längtan efter en bebis få er att låta en hund som just ätit bajs att slicka er i ansiktet

2007-06-15 13:58
Det är väl allmänt känt att hundar inte ska äta choklad?
Dom tål det inte..
CAMPIONI!

2007-06-15 13:58
eller partner, för den delen

2007-06-15 14:02
manocpjaevel: så jag ska låta bli att tycka om att gosa med min hund för att det kan uppfattas som att jag vill ha barn/partner? Låter som ett jävligt tråkigt alternativ. Och jävligt taskigt mot hunden.

Men for the record: jag vill inte ha barn. Jag gillar min hund. Vi har roligt tillsammans. Han fattar inte att han själv har ätit bajs och att jag uppfattar honom som lite äcklig just nu, så därför kan jag inte behandla honom annorlunda än jag  brukar.

Men tack som fan för tipset, Dr. Phil.
Manager

2007-06-15 14:45
manocpjaevel: Menar du att en bebis/partner brukar annars vara den som slickar i ansiktet?

MFDOOM: En vuxen hund ska inte morra åt sin ägare (läs alfahannen) hur mycket försvarsinstinkter den än har.
Redline!

2007-06-15 14:49
Förlåt men jag tyckte den här tråden var lite rolig .
Sen du reina skit i vad folk säger . Folk här på whoa är inte alltid så smarta.
Så länge din hund mår bra och de är full rulle på honom så har du inget att oroa dig för . Men skulle de visas att de var något fel så sök upp en vetrinär , men jag tror inte du behöver oroa dig som sagt :)

2007-06-15 15:04
Classic F0
man kan inte lyssna på whoa folket, men du ger samma tips som redan kommit upp? haha aah jag säger då det ...
// Dansk_BB

2007-06-15 15:06
min hund åt en annan hunds bajs en gång. det var lite på gränsen till perverst tycker jag!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Producent

2007-06-15 15:07
3 dm lång, kanske 5-6 cm i diameter) det där va fan ingen dålig korv från en människa måste hart varit jobbigt o tryckt ut den där...den som har dumpat den kan inte ha vart oskuld i röven iaf....skulle tagit kort o skickat den till ratemypoo
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-06-15 15:11
MFD00M: litar han på dig som ledare så ska han låta dig äta av spyan först vettu ;)

2007-06-15 15:15
Fumez: borde fan ha fotat den. MMS:at över till snuten eller nåt. Kräva utredning av vem som bajsade på IMO:s gräsmatta och skicka över bajspåsen. "DNA:testa den här." Det flummiga var att den var helt rak också. Som en tjock pinne.
Producent

2007-06-15 15:17
så hunden tuggade i sig hela korven?? hoho....tur att han e valp annars hade det vart kört för han om man ville ha ett ligg ;)

2007-06-15 15:18
Fumez

han kan ju skryta för damarna att han åt upp en 5-6 cm bajskorv på några sekunder dom blir nog säkert imponerade hehe

2007-06-15 15:20
reina: vår beter sig dock som ett bowlingklot på tjack... när det kommer hit kompisar så springer hon runt i lägenheten och skrikmorrar av lycka. hehe.

Producent

2007-06-15 15:21
Classic: han får nog mycke streetcred för det där....=)

2007-06-15 15:22
Nej, så illa var det inte. Han hann bryta den i två delar och slicka i sig lite. Sen tog jag en bajspåse och plockade upp den. En mycket konstig känsla vill jag tillägga. Särskilt med tanke på att jag för inte länge sen satt och skämtade om en sån situation med några polare.

2007-06-15 15:31
fumez

hehe de tror jag med . Min hund är redan impad av de där så han är super glad att han ska få träffa honom

2007-06-15 15:33
jag ville inte vara otrevlig.

jag är lite nyfiken, kommer du låta honom slicka dig i ansiktet?

om inte just nu så om hur många dagar?

no offence dear
Producent

2007-06-15 15:34
Classic: hehe....dom kanske kan dela korv =)

fan jag villa oxå ha en liten vovve...en jack russel skulle vara underbart att äga...älskar såna hunder...dom e riktigt häftiga o gulliga...skulle nog döpa den till Buster =)
Manager

2007-06-15 15:35
manocpjaevel: Självklart kommer hon det. Bara för att en hund en gång ätit bajs så betyder det inte att rester/smak/bakterier/övrigt finns kvar i all oändlighet.
Redline!

2007-06-15 15:35
Djur är sjukt äckliga..

Många låter sina hundar slicka dom i ansiktet pussa på dom osv fattar inte hur folk tänker eller om dom tänker överhuvudtaget men ät bajs gör de.
skojjainte

2007-06-15 15:36
Fumez

hehe min hund är ganska kräsen han tycker mer om stenar och gräs

Min bästa polare har en jack russel damn så kaxig den är . Min hund var livrädd för den och han var ändå större än honom

2007-06-15 15:36
Ni som inte visste så har hundar renast saliv. det är fan mer ckligt och kyssa en människa som röker
Producent

2007-06-15 15:41
Classic: hehe...rädd för en liten jack russel?? finns väl inte så mycke dom kan skrämma...med tanke på deras storlek =)

2007-06-15 15:46
jag skiter i bakteriemängden, det är min mänskliga inlärda syn på bajs som gör att det känns motbjudande.

sen har inte människor kolibakterier i munnen hur mycket äckel det än kan finnas