I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Olycksfallsförsäkring/Hemförsäkring - fyllda 20 år

Övrigt - Blandat

2007-06-15 18:59

Olycksfallsförsäkring/Hemförsäkring - fyllda 20 år

När man är 20 år, har man ngn hemförsäkring eller dylikt då?
Min mamma sa precis att det går ut när man fyller 20, men vart tar jag vägen då? Står jag ofärsäkrad?
Någon som vet?

2007-06-15 19:39
du får styra tilllägsförsäkring... (säger han som inte har en enda försäkring på nått)
checkcheck:

T-ink.se & art4food.org

2007-06-15 20:05
jag vill minnas att jag inkluderades i min kära mammas hemförsäkring även när jag var 20 (tog studenten när jag var 20 och bodde kvar hemma ett knappt år efter det), fast det kan ju vara olika med olika försäkringsbolag.

detta är ju förutsatt att du är skriven på samma adress som din mamma, bor du på annan plats så får du skaffa en egen oavsett hur gammal du är
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2007-06-18 00:25
MFDOOM: jo,tack jag är också medveten om det fenomenet. det gav migi nget denna gången men tack ändå.

mälis: how does one do that? :S

mdubbelc: okej..nu e jag skriven på mammas adress men innan var jag det inte, tror du det gäller fortfarande?

2007-06-18 01:15
www.trygghansa.se

Jag gick länge utan nån försäkring men efter att jag blev misshandlad ute så tänkte jag till lite :)
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>

2007-06-19 09:00
blizzak: om man skaffar en forsakring, kan man da anmala skador som hande innan man fick forsakringen?

2007-06-19 10:56
Azziz: du lär nog inte kunna anmäla saker som hände när du var oförsäkrad.. varför ska ett företag betala pengar till dig för något som hände när du inte hade något att göra med dom? :) så hade jag iaf tänkt. är dock inte helt 100% säker, men det känns som att människor är för kloka rent ekonomiskt för att gå med på en sådan sak.

jag flyttade hemifrån medan jag var 19 år och jag har inte hört att den försäkringen skulle upphöra på något sätt nu när jag fyllde 20 år. så det bästa vore väl om du på något sätt kunde kontakta det företag som du var försäkrad hos och fråga. dom brukar ha kundtjänst nummer. vet att du bor utomlands och sådana samtal kanske blir lite dyra, men din mamma borde väl kunna ringa och kolla upp det åt dig om du nu står skriven hos henne å allt sånt?

2007-06-19 11:09
En skadefallsförsäkring är stabilt. Har haft Folksams sen så länge jag kan minnas, kostar typ 400 spänn om året eller nåt sånt, lätt värt :-) Vet inte ens om man får 'rida fri' på päronens sådana innan man är 18/20, men skaffa..

2007-06-20 12:42

phatie: olyckan skedde nar jag var 19, det ar just det, ska jag vanda mig till dom jag var forsakrad hos da? iofs var jag inte skriven pa mammas adress sa det kanske inte funkar. vilket javla skit.

vet ngn om man far ersattning for operationsarr? opererade knaet for 6-7 ar sedan och har tre fula valdigt synliga arr pa knaet nu.

2007-06-20 13:20
alldeles för sent =(
tut!

2007-06-20 14:13
om du är skriven hos din mamma måste hon meddela sitt försäkringsbolag att du bor hos henne så att du inkluderas i försäkringen.