I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hårförlängning för kort hår?

Övrigt - Blandat

   

2007-07-05 18:08

Hårförlängning för kort hår?

Det säger sig självt att hårförlängning går ut på att göra håret längre. Men hur kort hår kan man ha. Och hur gör hårförlängning till?

Jag har hört folk som säger att man (frisören) kan sy in det med det egna håret och sen har jag hört folk som säger att man kan bränna dit det på egna håret.

Anledningen till att jag funderar på hårförlängning är att jag har kort tjockt (typ afro). Jag brukar platta håret men det har jag tröttnat på. Jag vet att man kan rakpermanenta håret också, men då måste jag vänta tills det blivit långt, och dessutom har jag hört att det är farligt. (typ att det finns risk att bränna bort håret från skallen). Så då var det en kompis till mig som kom med denna alternativ. 

Så jag undar om det går att förlänga håret, nu när jag har typ 3-4 cm långt (när jag plattat det). Och så undar jag om det kommer kännas obekvämt, om man kan duscha med det (för det är typ hela grejen med att jag vill ha det) och hur det blir när mitt riktigt hår börjar växa. 


Jag vet att det är enklast att väda mig till en frisör och det tänker jag göra men tänkte kolla lite med whoa-folket också. för det finns säkert folk som gjort hårförlängning här. 


Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra