I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hårförlängning för kort hår?

Övrigt - Blandat

2007-07-05 18:08

Hårförlängning för kort hår?

Det säger sig självt att hårförlängning går ut på att göra håret längre. Men hur kort hår kan man ha. Och hur gör hårförlängning till?

Jag har hört folk som säger att man (frisören) kan sy in det med det egna håret och sen har jag hört folk som säger att man kan bränna dit det på egna håret.

Anledningen till att jag funderar på hårförlängning är att jag har kort tjockt (typ afro). Jag brukar platta håret men det har jag tröttnat på. Jag vet att man kan rakpermanenta håret också, men då måste jag vänta tills det blivit långt, och dessutom har jag hört att det är farligt. (typ att det finns risk att bränna bort håret från skallen). Så då var det en kompis till mig som kom med denna alternativ. 

Så jag undar om det går att förlänga håret, nu när jag har typ 3-4 cm långt (när jag plattat det). Och så undar jag om det kommer kännas obekvämt, om man kan duscha med det (för det är typ hela grejen med att jag vill ha det) och hur det blir när mitt riktigt hår börjar växa. 

Jag vet att det är enklast att väda mig till en frisör och det tänker jag göra men tänkte kolla lite med whoa-folket också. för det finns säkert folk som gjort hårförlängning här. 

Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra

2007-07-05 19:00
jag har jobbat med hårförlängning ett tag, med båda metoderna som du beskriver. Man måste minst ha 10 cm hår för att fästena inte ska synas. Ju längre hår du har desto längre hår kan man sätta i så att det ser naturligt ut.

Metoderna är bra båda två, det är vad man själv föredrar.

2007-07-05 22:24
Minst 5-7 cm sa dom till mig förut när jag hade rakat halva skallen och ångrade mig.

Man kan använda sig av olika metoder, som weaving, den där när man flätar, och syr in håret.. den metoden har jag i mitt hår just nu...

Iochmed att du har afro skulle ajg rekommendera dig att spara håret lite och sedan köra weaving metoden på hela ditt hår eftersom det skulle ge en mer naturlig look.
Om du tex använder dig av lim, microrings eller keratinvax kommer det att synas som små pluppar som sticker ut, har du sett britney spears hår?, det ser bara allmänt skarrigt ut.

Jag har många vänner som har afro hår och dom brukar alltid använda sig av weavingmetoden, den är också den mest skonsammaste för håret!
Jag hade en gång limmat fast slingor i håret och sedan bröt dom mitt riktiga hår, det var hemskt.

Desutom är det jätte dyrt att göra extensions på salong, inget att rekommendera dom tar bara öveeeer priser.
Det finns folk på blocket som gör skitsnygga! Då behöver du bara köpa ditt egna hår och sedan så syr dom in de på dig,!

Jag har haft min hårförlägning nu i snart 2 mån, den ser fan fortfarande fräsch ut!:D

Sen kan man göra på olika sätt, jag har bara flätat lite av mitt hår, för om man lämnar kvar lite av sitt egna hår så kan man ha håret uppsatt, om du flätar allt ditt hår och syr in hår i det kommer du inte kunna ha uppsatt då kan du typ bara ha en frisyr!

Men helt klart av de metoderna jag har haft rekommenderar jag weaving, det är skonsammast och ser snyggast ut, orka ha keratinbollar i hårbotten och typ att ditt egna hår går av och att du tappar hårslingor helatiden så du måste liumma hela tiden..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-06 09:14
Om du ska sy in hår så funkar det visst att ha 3-4 cm kort hår. Det görs inbakade flätor på hela ditt huvud( man brukar använda löshår till detta så att det håller bra, sån som man gör "rasta flätor" av) Sen sys håret på dom inbakade flätorna, såkallad weave.

Jag har massor med kompisar som gör det och om du vill så kan jag hooka up dig för ett nice pris.
Ät mig

2007-07-06 10:37
peaches

Förlängningar blir bara fula och misslyckade om man går till nån som inte kan.
När halva mitt hår hade blivit avklippt och azziz flätade in min förlängning såg det hur naturligt och snyggt ut som helst.

Anledningen till att du bara ser de misslyckade är kanske för att du inte kan se om någon har en lyckad då det ser så naturligt ut.

2007-07-06 13:18
Då är de ju likväl dåligt gjort om frisören inte tagit ett hår som passar bra in med det som redan finns.

när jag hade fixat mitt hår kunde man inte se om de var förlängning eller inte.

2007-07-06 14:21
vadfanärdethär: visst går det och i början ser man inte det men så fort  håret växer lite så syns flätfästena direkt, man kan inte gömma dom med sitt egna hår för att det är inflätat. så då måste man sätta om dom rätt ofta för att inte fästena ska synas.

peaches: många har skitdåliga förlängningar, men som conspicuous säger så är det frisörens fel som inte har valt ett hår som liknar kundens egna. europeiska hår passar bra med indiska hår. det är kvaliten på löshåret och inklippningen som gör det.
många som gör det på hobbybasis kan inte klippa ihop håret och då ser det skittaskigt ut.

2007-07-06 14:35
peaches

nej de tycker jag inte, har man haft det ett tag är det ganska så skönt att gå utan, just nu saknar jag det lite grann, men har också varit utan sen i februari kanske.

2007-07-06 16:33
ok men hur länge kan man ha det i utan att det ser fult ut, 1-2 månader? Och hur mycket kostar det typ?

för egentligen är jag inte ute efter att få längre hår, utan rakt hår. eftersom jag hört att rakpermanent är farligt och dessutom måste man ha långt hår så tänkte jag att det kanske är bättre med hårförlängning.

Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra

2007-07-06 17:13
scarface: det är inte farligt med rakpermanent om man gör det på en salong. tappar du håret där kan du stämma skiten ur dom.

2007-07-06 18:07
Azziz F20
jo det är väll sant men vill inte gå runt flint resten av livt även om jag får fett me cash=)

du är väll frisör själv så du kan väll berätta lite om att rakpermanenta. hur går det till igentligen? hur långt hår måste man ha? vad kostar de typ? hur länge håller det? mm

2007-07-07 00:40
scarface; rakpermanent kan man göra hur kort hår man än har i princip. det går till så att man har en vätska som man sätter i håret och sedan kammar man håret rakt en hel del så att vätskan ska fixera håret på det sättet. det luktar ren o skär bajs. efter det sköljer man och så har man rakt hår.

kostar väl runt 400-1000 kr beroende på vart man går.
det växer ut och bör göras om i botten efter ca 2-3 månader.

Producent

2007-07-07 02:32
later som att du ska weava haret

alltsa, eftersom du har afrohar sa ska du ga till en afroshop alternativt en privatperson (finns massa!) som kan göra ditt har, dom flesta "vita" frisörsalonger har knappt en aning om hur man weavar afrohar, eftersom det är tva HELT olika metoder. "äldre" afrosalonger har oftast en väldigt stor erfarenhet av det eftersom dom gjorde det langt innan flickorna pa söder fick för sig att se ut som carmen electra :)

du kan förlänga haret med denna metoden sa länge det är tillräckligt langt för att kunna göra cornrows.. leta upp närmsta afrosalong och fraga, om du vill veta mer!

ocksa.. välj ett äkta har om du inte vill se ut som ett skatbo pa skallen efter en dag..

och du ska ocksa ha i tanke att det kommer att kosta dig runt 3000 kronor och haller sig inte alls länge innan det börjar se förjävligt ut.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-01-23 19:20
-Scarface- P5

om du ska rakpermanenta dig och har så  pass kort hår  - köp rakperm på salongen, kostar högst 100 kronor , är enkelt som fan och snmabbt resultat. det är int så jävla farligt att rakpermanenta sig som du verkar tro ..

2008-01-23 21:31
Kan även killar rakpermanenta sitt hår? Ser det bra ut om man gör det? Jag som har Iransk turkhår som verkligen är krulligt och tyvärr så kan jag ej platta det då det skadar mitt hår för mycket (redan börjat tappa:()
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-23 22:09
Gynophosis P21

Damn en gammal tråd väcks till liv. Jag är kille och har nu använt rakpermanent sen strax efter tråden skapades. 

Jag köpte medel för 80 spännburken. För mig håller det i ungefär 1-2 månader riktigt bra, sen börjar man se i hårbbotten att nytt hår har kommit och då fixar jag nytt.

Det är superenkelt, även om jag använder mig av en kompis, man kan säkert göra det själv oxå. Man smetar bara ut vätskan i håret o kammar det (som aziz sa) och sedan tvättar man ut det. Jag följer instruktionerna till max och då ska man tvätta ur det med en speciell schampo. När man lägger det i håret så blir skummet från den lila så länge det finns medel kvar i håret. Man ska därför tvätta håret om och om igen tills skummet blir vitt. Sen medföljer det balsam som man tvättar med till sist.

Det jag tycker är jobbigt är just tvättet. För mig brukar det behövas ca 10 sköljningar (alltså antal gånger jag har i shampoot o tvättar ur det igen).

Jag kan lova dig att det är absolut värt att prova. Första gången man kom ut ur duschen o såg att håret var superrakt...WOW-känsla!!!

2008-01-23 22:18
Låter riktigt bra. Namn på märket eller vart köper du det?

2008-01-23 22:18
snagga dig dude, brudarna älskar det :)
- OKAAAAJ