I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Finns det något som kanske kallas "semesterdepression"?

Övrigt - Blandat

   

2007-07-09 18:39

Finns det något som kanske kallas "semesterdepression"?

Jag har aldrig tidigare blivit märkbart mer deprimerad när jag har haft sommarlov. Den här gången har jag arbetat och nu har jag semester. Jag mår skit. Jobbet har verkligen varit mitt allt, jobbet har varit min terapi. Även när jag har haft det jobbigt så har jag mått bättre av att gå till jobbet. Nu kan jag inte gå till jobbet, nu känns det som att jag inte har någonting.

Ingenting som drar upp mig på morgonen, jag ligger bara och har ångest när jag vaknar som hindrar mig från att stiga upp men inte blir det bättre av att ligga kvar. Jag känner mig stressad och pressad, över vad vet jag inte riktigt. När jag jobbade så kände jag att tiden inte riktigt räckte till men det gick att leva så, nu när jag har semester så känns det ännu mer som att jag inte har tid till minsta lilla även fast jag vet att det är nu jag har tid för allt.

Jag skulle kunna åka till Spanien och hälsa på min familj och släkt men då skulle hela mitt liv kretsa kring datumet för avresandet. Man ska hinna med det och det och det innan man åker och när man kommer tillbaka så måste man hinna med det och det och det. Och där nere kan man visserligen bara glassa runt på stranden hela tiden men förr eller senare ingår det att man måste träffa släkt, åka dit, göra det där, äta där, se det där.

Jag vet inte vad jag vill. Allt det här leder till att jag bara stirrar in i väggen och har ångest och röker cigarett efter cigarett. Ska min semester behöva se ut så?

Upplever ni/har ni upplevt samma sak? Har ni några konkreta råd på hur man kan ställa om sig mentalt och vad man kan göra för att ta sig ur det här?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.