I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Guarana. Vart kan jag hitta?

Övrigt - Blandat

2007-07-18 16:57

Guarana. Vart kan jag hitta?

Jag har haft problem med att hålla mig vaken nu i ett par dagar, vet inte varför. Har inget med sömnen att göra då jag sover 8-10 timmar per natt.
En polare sade att hans mor använder något som heter Guarana. Har googlat och kollat på apoteket.se, men finner det inte.

Någon som vet vart jag kan hitta detta? Är det receptbelagt?
Kanske säljs på någon hälsokostaffär?

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2007-07-18 17:00
Red bull? Funkar lika bra.  
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

Drick en kopp kaffe. Guarana är koffein.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

Guarana är en frukt, har jag för mig iaf.. Coca cola släppte en läsk med konstigt namn som innehöll guarana för några år sen, den var rätt nice..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-07-18 17:01
Okej, jag är medveten om detta. Gillar inte Red Bull, och får kväljningar av Kaffe. Tack iaf.

Hade tråden handlat om Vad jag kan dricka för att bli pigg, så hade jag velat ha svar som Kaffe, och Red Bull, men nu gör den inte det.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2007-07-18 17:01
"Guarana (Paullinia cupana) är en buske och även frukten från denna. Guaraná är känd för att vara uppigande och har i stort sett samma effekt på kroppen som koffein. Guaraná använder fröer för att föröka sig men växer i väldigt liten utsträckning vilt utan odlas mest för försäljning till olika produkter så som energidrycker."

Thank you wikipedia!

2007-07-18 17:02
pigglaen: Men.. tack för svar. tyvärr tillförde det inte något till tråden :P Guarana är en buske.

2007-07-18 17:02
Så, du hann före =)

2007-07-18 17:03
Guaraná är känd för att vara uppigande och har i stort sett samma effekt på kroppen som koffein.

Vilket beror på att den aktiva substansen i guaranabären ÄR koffein.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2007-07-18 17:03
Fixa frön så har du även ett tidsfördriv, så får du skörda din egen frukt, Detta kommer garanterat hålla dig pigg!

2007-07-18 17:04
Swagman: ... Snälla. Vet du inte vart jag kan få tag på Guarana så får du jättegärna sluta skriva i tråden.

2007-07-18 17:04
Finns i de flesta hälsokostbutiker.

2007-07-18 17:05
conspicious: Tack så mycket. Det finns minst en person på Whoa som klarar av att vara seriös.

alla har vi väl våra ljusa stunder!

2007-07-18 17:06
Nej fy farao, det måste ändå varit jag som tillfört mest information i tråden.. Conspicuous får bara beröm för att hon är kvinna, jag ska bli maskulinist!

2007-07-18 17:09
pigglaen: Tack så mycket. Men jag har redan kollat in den sidan, och jag vill ha det i handen =) inte behöva vänta i typ 5 arbetsdagar =) Tack iallafall!

2007-07-18 17:10

vafan, unna oss kvinnor beröm för annat än matlagning, barnafödande, och blowjobs!

2007-07-18 17:10
Nu kan jag le igen, underbart!

2007-07-18 17:11
conspicuous F19

Jag uppskattar även er förståelse, ert sätt att tänka och ert sätt att handla därefter.. Men främst B.J'z !

2007-07-18 17:14
Guarani finns som dryck i Brasilien/Argentina. Suveränt gott!
Har även sett liknande drycker på Netto, vet ej hur vanligt det är i Sverige dock.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2007-07-18 17:15
San São hette läsken, den var faktiskt riktigt god..

2007-07-18 17:39
San São var ju hur god som helst! är den helt borta eller?
"As a ninja you obtain certain responsibilities
such as kicking asses and looking cool and tough."

2007-07-18 17:48
Aw sheet. Den drycken kommer jag ihåg. Fan skitgod ju.

2007-07-18 18:01
Finns ju Festis - Guarana&Pineapple

Gottis :)
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-07-18 18:03
Chico: Aa det är den som smakar Pigelin. Godaste festisen ever.

2007-07-18 18:38
Uppåt tjack :)

2007-07-18 20:02
Är det inte guarana i den där red bull halstablettgrejen, energy ella vad den heter..? Den är iofs jävligt äcklig. men men.
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer

2007-07-18 20:06
men fan om du ändå inte orkar gå till hällsokost butiken så dra till apoteket då och köp koffein tableter. samma effekt ändå, vad är dit problem?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-18 20:12
eller ta ephedrin/ephedra. är också uppigpande, och inte olagligt att ta (dock så vitt jag vet, olagligt att sälja)
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-07-18 20:13
fins thailänds whiskey med ephedrin i och det blir man kallas som fan på. tips om ingen drukit det tidigare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-18 20:19
"uppigpande"

Hmm, snygg felstavning. Undrar hur jag lyckades med det. G och P är ju knappast nära varandra.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-07-18 22:17
svårare än så var det inte. kolla gärna udner sortiment och rådgivning också.
Fried little fishies

2007-07-18 22:27
Wikipedia hälsar:
Caffeine is also called guaranine when found in guarana, mateine when found in mate, and theine when found in tea

Drick coca-cola, det innehåller koffein.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-07-18 22:29
Jag har haft problem med att hålla mig vaken nu i ett par dagar, vet inte varför. Har inget med sömnen att göra då jag sover 8-10 timmar per natt.

Vad sägs om att kolla upp varför du har svårt att hålla dig vaken? Besök hos husläkaren på din vårdcentral kostar 140kr.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-07-18 22:47
mephisto: testa med ginsana brexx. tar själv en shotjävel varje morgon, å det gör fan susen. finns nog på apoteket