Groggar/Drinkar?
Jag vill ha lite tips från olika whoaiter hur man blandar en god grogg/drink på bästa möjliga sätt, utan alkoholsmakens övertagande. Vad brukar ni använda för att göra dessa groggar/drinkar? Hit me
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
alltså, om du vill ha en grogg som inte smakar alls.. Highball glas 5 cl is 6 cl vodka 2-3 cl limekoncentrat fyll upp med äppelcider.. har fler på lager, vad har du att jobba med?
www.justdet.se - svensk hiphop
Jag brukar nästan alltid köra på Margarita mix eller nån Lime mix från Ica, sen blandar jag det med ca 25% sprit, 50% is eller sprite, sen 25% av mixen :) Älskar mina drinkar iaf, lätta att göra och du får en härlig stark smak av citron/lime, ifall du inte vill ha sprit smak så ta bara mindre:P ifall du inte vill ha så stor spritsmak, så kör nån grogg med redbull, jag tycker det tar bort sprit smaken rätt mycket, men sen smakar energi dryck apa :P eller så kan du shotta absint, smakar inte sprit men bränner som fan i halsen och du blir full ganska fort :)
Forumsignatur:
Southern comfort + Trocadero, blanda efter eget tycke.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Vodka,trocadero och piggelin blir mitt civiliserade tips.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blir inte särskilt gott, men med oboy kan du då ta bort spritsmaken väldigt väldigt bra. Man får knappt spritsmak av hb om man blandar med det. Återkommer senare med lite godare tips om jag kommer ihåg!
soundcloud.com/brormusk/sets
Oboy? Körde det en gång smakade skit.. bytte iofs ut mjölk mot vatten :\
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sådär på rak arm kan jag inte komma på någon drink utan större smak utav alkohol förrutom en: vodka + sprite(el. liknande)+ pressad lime/citron. alkoholsmaken bara försvinner, det är lite smått farligt..
Delam tange barat
Moderator
2007-07-22 02:14
Socker. Lägg i massa socker i spriten så slutar den smaka alkohol.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Men alltså, det ultimata är ju ändå red bull!! Sen är det bara köpa någon dricka med cool färg + sprite!
If the world didn´t suck, we would all fall off ...
Redaktionen
2007-07-22 03:24
Det enda som funkat för att ta bort spritsmaken för mig är apelsinjuice.. då gärna med lite sprite eller liknande också.. dock söndergroggad för min del..
namaste
2ordräckerp2knäcker
huset röd
mintu + oboy sprit + schweppes caribez
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.
vodka o nåt skit från matafären
Brännvin + Bob blandsaft, outblandat då förstås Den saften tar bort all smak av sprit, helt mäktigt alltså
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
vodka + tranbärsdricka. smirnoff hallonvodka + apelsinsaft (alt. sprite och isåfall bara lite outspädd saft) i början av kvällen kan man vara kräsen, sen blir det: vodka + vafansomhelst.
We call them winerbrods.
den godaste fulgroggen jag fått i mig var 25% vodka 70% sprite och 5% fanta exotic. snuskigt gott.
drink = sånt man beställer in på krogen, litet bögigt glas, grogg för mig är ett stort ölglas med hälften eller mer del sprit i. så nej, de va en fett bögig drink du fick whatone ,D
Southern comfort gingerale lime is perfekt.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Mörk rom + Cola + Lime + Is! = Ahhhh Bacardi razz + Sprite + Lime + Is =Ahhhhh Kaluha + Vodka + Röd mjölk + Is = AHHH
hej
whatone den är riktigt bra den där alltså! dock med mer fanta exotic än så.
nu är jag en sucker för söta saker; Vodka passoa passion apelsinjuice sprite mmmmmmmmmmm... blanda efter egen smak!
full
kahlua + vodka 50/50 lätt godasste drinken som finns sen är vodka + contreau + mjölk ett soft alternativ på white russian
loosage!
sirboss, mina procentsatser var mest för att visa att det var mer sprite än fanta.
lite kakaolikör lite kahlua mjölk malibu kokoslikör tropisk likör fanta citron
schweppes russian + vodka inte helt oväntat kanske
AIK
sorce sauer + vodka +is + sprite annars kör typ mojito krossa is och mynta + socker,rom och lime koncentrat .. frisk och god. ganska kul att dricka oxså
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Jag dricker likör hellre än sprit... Jättegott och inte så dyrt! (Kör då ofta Sourz: Tropical blue, red berry eller apple. Dom som jag gillar mest.)
What we do in life echos in eternity.
Ngn som ha nå tips på drinkar som innehåller Bacardi apple?
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
Lime+mynta+socker krossa, rör om. Fyll upp med ljus rom, is (helst krossad) och soda vatten. Bästa sommar drinken.Omoral P17- Bacardi apple funkar perfekt med bara sprite, lime och massor av is..
Restless, danke!, ngt mer?
1 liter vodka + glas
Upp i snoken ska det!
Varför ett glas?
Killen sa det Kaluha + Vodka + Röd mjölk + Is = AHHH
Redbull+Jäger eller Capitan Morgan ginger ale och lime...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!
sluta kalla det för "röd mjölk". här nere är "röd mjölk" lättmjölk.
1/3 mintu 1/3 kakaolikör 1/3 mjölk shota kall och njut ..
History is made by those who break the rules.
bacardi apple eller razz + tranbärsjuice och sprite + is, riktigt lätt att dricka
It's not a cap, it's a flag
Absout Apeach Peach likör Lime Jordgubbspure soda
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go
whiskey + 7up = ingen höjdare bara ett litet tips på vad som är värt att undvikas.
Graffare
2007-07-24 11:54
Hb+ Fanta free
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
PuGe P18 Ljug inte!, det är
HEMSKT förfan!
IS+Frystabär+Rom+mixer= gott
bara passoa och apelsinjuice är grymt gott.
Graffare
2007-07-24 13:27
Omoral P17 beror väll mest på vilken HB det är, aint it? :)
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"