I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tatueringstråden [Bildtråd & info] [Del 2]

Övrigt - Blandat

2007-07-24 15:21

Tatueringstråden [Bildtråd & info] [Del 2]

Den andra tråden börja bli lite för stor och många bilder fungerade inte längre så det är dags för en ny. Den gamla tråden kan ni hitta HÄR

Allt som har med tatueringar ska postas i denna tråden. Skapar du en ny tråd om frågor etc, kommer den tas bort.

Du kan ladda upp bilder på imageshack.us

Skivsamlare

2010-03-01 20:20
Jag har aldrig haft frisyr vem vet om jag skaffar, alltid kortklippt så det blir hur gött som helst ;D

hehe jo det kändes men finns värre ställen ;D
Så får man inte göra!
Groupie

2010-03-01 22:16

min 2a.. rakad i nacken så mitt hår ser lite fucked up ut..
Goes around, Comes around..
Groupie

2010-03-01 22:18

hittade en hyffsad bild på den 1a... och nej jag är inte religiös trots AUM tecknet.. jag har en egen idé om karma thats why =)
Goes around, Comes around..

2010-03-02 17:00
fan va grym den där tredje bilden var, flickan som ritar på sig själv.
Märkte inte ens att det stod AIK först, så det var också lite coolt :)
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2010-03-02 18:27
junkgirls arm kommer bli hur jävla fet som helst. Minns när du berätta om den för några år sedan och bilden blev mycket fetare än vad jag fick upp i huvudet.

hehe sen kan man aldrig tro att misery_chick har en tribal i svanken ;)

2010-03-02 18:44
en äkta tramp stamp! alltid kul att mobba henne för den. fast jag gillar den! men så är jag ungefär lika objektiv som en mamma om sitt barn när det gäller henne. >_<

Lollarn

tack! tjejen är min idol. och visserligen är AIK-märket väldigt vackert, men jag ville ha det på ett diskret ställe och min mamma (bajare) tyckte jag kunde gömma det där. ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-02 18:55
mellanöl P24

haha jag veeet!
skottpengar på dumjävlar som tatuerar asballa tuff- 16-åringar!
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2010-03-02 23:45
junkgirl

Snyggt! Vad fick du betala för sleeven? Har tänkt göra en på halsen på circle tattoo, svårt att få tid där?
Men då.

2010-03-02 23:51
@junkgirl den där kommer bli jäävligt fet!

@misery skyll inte ifrån dig på nån annan än dig själv att du har den...

2010-03-03 09:15
skillz P20

jag skyller inte ifrån mig, jag är fullt medveten om att jag har mig själv för 11 år sen att tacka för min sexiga hoetag, jag tycker bara det är sjukt uncool att tatuera småknattar.

2010-03-03 23:22
u.u P21

tror det beror helt på vem av dem du väljer. jag gick dit och skulle boka tid hos håkan åkerman redan i augusti men fick höra att jag skulle komma tillbaka i november, så jag kom tillbaka i november för att boka tid och han skulle ringa upp mig dagen efter men det glömde han pga sin pappaledighet och hörde inte av sig förrän i mitten av januari och vi bokade 4 tider med ungefär en månad mellan varje för han hade ont om bra tider.
när den är klar kommer den ha kostat 13.000. av det har jag betalat 4.000 för första sittningen.

har hört att circle himself är lite svårare att få tid hos, men knalla dit och kolla vetja! det värsta de kan säga är ju att du får vänta ett tag. ^^

skillz P20

tack! jag får hela tiden höra att jag borde lämna den oifylld. mest av "vuxna" (över 35-40 iaf), men hell no, mina löv ska skina rödgula som hösten själv! ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-04 15:59
junkgirl: tycker helt klart att du ska fylla i den. tror den skulle bli sjukt grym med en massa färger och sånt, finns inget snyggare.

2010-03-04 15:59
misey: ait, missförstod dig väl. men jag håller faktiskt med dig till viss del.

2010-03-04 20:43
junkgirl

Okej tack :). Ska absolut glida förbi och försöka fixa någon tid.
Tack för svaret, du måste visa det färdiga resultatet senare! (om du bestämmer dig för att fylla i)
Men då.

2010-03-05 18:16
två old school grejer jag gjort i veckan..

Toastare

2010-03-06 00:27
I morgon ska min 9-åriga japanska drake få nytt liv. Charlie Nilsson som gjorde den.. och nu ska Max på Classic få äran att färglägga den eftersom han gjort massor av Charlies skisser och kan hans stil. Dags att börja bygga på med resten jag ska göra, och då behövde gamla draken nytt liv.
Jag skyller allt på Emma!

2010-03-06 01:56
Fan va fräsha tatueringar ni har!
Tänkte gadda mig nu på våren, och undrar lite om "Amor Vincit Omnia" är klyshigt, och om många har det? Ska tatueras in över den övre ryggdelen.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2010-03-06 03:57
Mvh

vore jag du skulle jag skita fullständigt i om många andra hade den. den kommer ju antagligen inte ha samma värde för dig som för alla andra ändå eftersom att det kommer bli något personligt även om det är en text som är "allmän". bryr du dig så mkt om detta ska du nog inte tatuera in det helt enket..

2010-03-06 09:19

Min skorpion som Peter på Heidi Hay (stavning?) gjorde. Var också min första. Sitter på vänster sida av svanken, kommer bli bra där när ormen dyker upp på andra sidan svanken :)

Mitt lilla peacetecken bakom örat.

1 april (jag vet, vilket skämt!) är det dags för nummer tre som Fredrik på City Tattoo i Göteborg ska göra, can't wait!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-03-06 13:48
Är det bara jag som tycker det är lite konstigt med alla dessa latinska ord som ska tatueras? Lite som att tatuera in kinesiska tecken, man förstår ju inte vad som står egentligen..
Inget illa om dig i övrigt Mvh.

2010-03-06 14:06
kinesiska tecken skulle ju kunna stå för vad som helst.. jag funderar på om man skulle tatuera in ett sånt tecken.

folk frågar:

- "vad betyder det? kärlek?"
- "Nej, ketchup 9:90 kr"

bara för att...
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2010-03-06 16:46
tack_för_fisken

fast vadå, hade du haft en tatuering som är en text på spanska hade jag ju inte förstått den heller..

2010-03-06 17:29
phatie
nej men just att tatuera på ett språk som man själv inte förstår, och särskilt latin som egentligen inte talas av folk nu för tiden heller. jag tycker det är konstigt.

2010-03-06 19:26
tack_för_fisken
fast din logik försvinner eftersom latin är ett språk som på daglig basis lärs ut och "lever" igen. finns jättemånga som läser latin i gymnasiet och högre skolor än så idag och har gjort länge, länge tillbaka. i och med att man då lär sig ett språk så förstår man det ju?

sen om det inte talas på daglig basis och är "utdött" på det sättet, vad spelar det för roll? jag tycker det är precis lika märkligt/omärkligt om jag hade valt att tatuera in något på spanska eftersom jag inte talar det förutom enstaka ord. måste jag då tatuera in "gracias" eller "de nada" bara för att det är de enda ord jag kan om jag vill ha något på spanska?

2010-03-06 19:34
Okej jag är med på det du säger. Men jag tycker fortfarande det känns så jävla "sökt" när någon vill tatuera något på latin. Känns tillgjort liksom, lite skenelitistiskt på något vis. Kan inte riktigt sätta fingret på varför men det är en känsla jag får.

2010-03-06 19:58
tack_för_fisken

ja, vafan. du får ju självklart tycka att det är konstigt men jag tycker bara du ska fundera över varför det är konstigt. jag har själv ord på latin tatuerade, inte därför jag försöker försvara det utan jag tyckte mer ditt resonemang var väldigt luddigt. men vafan, jag kan ju titta på folk som tatuerar tribaler och tycka att det inte finns någon poäng att göra det. men det är väl lite charmen i det hela med konst - alla har någon slags koppling till det man tycker om. det man väljer att pränta in på kroppen grundar ju sig i att man finner det estetiskt på något plan, oavsett betydelsen bakom orden/symbolen och vi är alla olika :)

2010-03-06 21:11
Jo det är sant. Ju mer jag tänker på det tycker jag att det mesta som man tatuerar in är lite konstigt. Man vill ju gärna ha någon slags bra mening bakom det man fäster på kroppen men samtidigt är det inte alltid det stämmer överrens med vad man gillar estetiskt. Själv tycker jag att maori/polynesiska tatueringar
(exempel)kan vara riktigt riktigt snyggt men skulle tycka att det vore lite konstigt att som helsvensk ha något sånt på kroppen. Vad tycker du? Är det kulturell barbarism eller är det okej?
Å andra sidan är det ju en globaliserad värld och jag kanske känner att jag har jättemycket gemensamt med den sortens kulturyttringar? Fast det gör jag ju inte..
Har en tatuering på bröstet som jag ska bygga vidare på och jag gillar den där stilen. Sitter i ett dilemma känner jag.

2010-03-07 16:13
angående att tatuera in saker på "språk man inte förstår" så tänker jag tatuera in baka gaijin i en av serierutornarutorna som är planerade på min högerarm. japanesiska för korkade utlänning. lite kul måste man få ha med sin egen kropp. ^^

u.u P21

självklart gör jag det. del 2 av 4 blir den 17e, men vet inte om jag lägger upp bild då. tror jag gör det. är inte direkt typen som måste vänta tills den är färdig med att visa. ^^

2010-03-07 19:31
tack_för_fisken

fast vadå? om du tycker det är riktigt riktigt snyggt och ändå någonstans är så pass påläst och kunnig om det att du vet att det härstammar från maori/polynes-kulturen etc. och känner att det inte är något jättetokigt som deras gaddar står för som du absolut inte kan stå för så är det väl fritt fram enligt mig? du är ju som sagt påläst och jag tycker att det ofta kan få räcka med att man tycker det är snyggt. du "hyllar" ju en slags kultur och konstform, det är väl jättefint? tycker i alla fall jag.

sen hade jag kanske rynkat på ögonbrynen om du hade tatuerat in hammaren och skäran utan att förstå vad det står för och endast gjort det för att du tyckte det var en fin bild. inte för att jag fördömer ideologin bilden står bakom, men ja. du fattar nog vart jag vill komma, att ex. tatuera in en politiskt laddad symbol utan att ha en aning om vad det handlar om och så vidare..

2010-03-08 23:30
senaste grejerna jag tycker är kul..

pågående projekt, färg kvar..

pågående koifisk, skuggning och färg kvar att göra.

dagens.

2010-03-08 23:40
oooo jag gillar blomgrammofonen, den var härlig.

2010-03-09 00:59
Alltså, jag har vetat i typ 5 år vad texten betyder, och det har varit som ett slags mantra, så jag ska nog gadda in det snart ^^.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2010-03-09 01:14
joel: du MÅSTE droppa bild på dom två översta senaste när dom är klar. damn var tunga dom kommer bli!

2010-03-09 08:54
ja, fy satan va blomgrammofonen kommer bli tung! jag önskar jag hade den på mig.

2010-03-11 21:10
tack!

ett litet gäng till..

klara

pågående

http://img52.imageshack.us/img52/3173/jungfru.jpg

2010-03-11 21:10
pågående

2010-03-11 22:07
joel

nu får du ännu en fråga:)

jag hade tänkt mig en över bröstet + magen, med motiv apokalypsen. alltså, de fyra ryttarna, brinnande kroppar etc etc, rätt morbidt (stavning?) motiv mao. vill gärna ha mer punk än dödsmetall i stilen om du är med på vad jag menar. har du nåt tips på någon lämplig (göteborg företrädesvis) eller skulle du själv känna dig bekväm med att göra den?

lite åt det hållet, men mörkare och ondare liksom
http://www.kommandot.se/wp/

2010-03-11 22:32
jag skulle göra den hos sibban på reb tattoo men vet inte om du kommer få riktigt stilen du är ute efter, beror på, han kan göra det jävligt evil men det blir ju ändå old school vet inte om du gillar det, känns som att de flesta gamla punkarna jag träffat kör mest old school dock så kanske.. tycker sibban förmodligen är göteborgs bästa tatuerare n-är han lägger manken till och med hyfsat fria händer på ett sånt projekt skulle han nog göra det..

självklart sdkulle jag känna mig väldigt hedrad att få göra ett sånt jobb och skulle göra det bra men det är svårkörda ställen på kroppen och det gör ont så en rutinerad tatuerare som sibban som kan jobba riktigt fort kan vara ett trevligare val..

han kan vara lite svår men prova att besöka honom och se vad du tycker och om ni verklar klicka vad gäller tatueringen, känns det helt fel så kan du höra av dig så kan jag göra den..

2010-03-11 22:39
cool. är det sebastian du menar? kommer inte inte på deras sida men kollar myspace

2010-03-11 22:41
men det är iofs inte old school jag vill ha riktigt. vänta, ska se om jag hittar nåt som skulle kunna likna

2010-03-11 22:57
hehe nu ska jag försöka förklara...

tänk typ helvetesmolnet med lite konturer av en döskalle

massa folk som ligger döda och döende på marken

folk i gasmask som brinner av napalm eller nåt

det ska vara betong och ångest

liva upp med lite färg:)

fan vad svårt det här var då... men tacka punkbanden iaf:)

2010-03-11 23:06
fick annars tips på flashback om tumppi på house of pain i sthlm och det var ju faktiskt rätt feta grejer. har du nån kommentar på det?

2010-03-11 23:44
hm ok går ju helt klart att göra något grymt av.. han verkar ju vara tekniskt helt ok men av hans bilder känns det inte som att han skulle få till det riktigt bra i mina ögon.. inget av det han designat själv känns lockande för mig (det enda som inte är kopior av foton eller konstverk är det japanska).. har inget ont att säga om hans tatuerande men jag skulle personligen inte ta ett sånt projekt till honom..

old school innebär i princip all traditionell tatuering idag förutom japansk, tydliga linjer, mycket svärta, icke vattenutspädd färg.. det är den stil som utvecklats av tatuerare för tatuering och ihop med japanskt är det det som håller bäst och gör sig bäst på kroppen.. man kan designa det på alla upptänkliga sätt.. ingen vet hur plottriga eller vattnigt skuggade tatueringar kommer åldras men oddsen känns som de är emot porträtt och liknande i det långa loppet.. det är min åsikt..

vill du ha mer den stilen som han kör på house of pain så ta wicked tattoo här i göteborg istället.. han har lång väntetid men är jävligt skicklig på det där..

jag skulle nog köra den där tatueringen i någon typ av rå stil med bas i den traditionella tatueringen men med design plockad från lite modernare håll.. har en konstnär på tungan vars stil jag tänker mig men kommer inte på det.. skriver när jag tagit reda på det..

2010-03-11 23:45
bperb: för att avgöra om tumppi passar dig kolla på hans tatueringar som ser ut att vara ritade av honom själv och inte ¨kan vara från fotoförlaga.. gillar du de grejerna så kör..

2010-03-11 23:46
Lite småsvårt att fota själv, men det mesta kommer nog med iaf.

2010-03-12 00:01
joel

jag är tacksam för att du tar dig tid och har full respekt för dina åsikter. känner du att du kommer på nån sådär så är jag helt klart öppen för förslag, och fortfarande, skulle du känna att du själv skulle kunna ge den rättvisa så är jag öppen för det med

2010-03-12 00:40
bperb: jag känner nog att jag skulle kunna göra något jävligt bra av det faktiskt.. det som får mig att tveka är att jag inte har gjort några större motiv på det området ännu.. jag tror ju inte att det skuille vara några problem alls men jag vet det inte säkert.. det är helt klaert värt att börja disskutera och kabnske s,kissa på dock om du är öppen för det.. skulle vilja planera ett sånt projekt rätt noga.. har endel li8te större motiv över revben och mage och så på väg också så snart sitter jag med facit på hur det är att köra större saker där..

2010-03-12 00:49
kool. nån gång ska vara den första:)

det är ingen brådska sådär för min del, så om du är peppad men vill köra några grejer där först så inga problem. tycker du verkar både duktig och sympatisk så om du är på så tycker jag vi kör. vill också gärna planera rätt noga, det blir ju en rätt stor och lite småläskig grej för min del :S

2010-03-12 11:46
Riktigt snyggt som alltid Joel! :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-03-12 12:42
Läste om det här gänget i senaste bodymodification,feeeeta grejer!

Länk till http://www.buenavistatattooclub.de/tattoos/realistic_trash_polka/0/