I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Våldtog 7-åring - Går fri

Övrigt - Blandat

2007-07-25 00:55

Våldtog 7-åring - Går fri

Läste idag i metro att en man som under flera års tid våldtagit en nu 7 årig flicka, gå fri, med anledning av att ingen tolk finns tillgänglig. Domaren Lägger ner åtalet och hänvisar till mannens rätt till snabb rättegång. Men jag menar vafan, han bara traskar ut sådär som en fri man?

Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-07-25 01:32
Ja? Problem med det?
_Everybody_ underestimates the kick in the groin

2007-07-25 01:57
ja, tycker du att det är acceptabelt?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-07-25 02:54
vadå, om det var klart att han var skyldig behövs väl ingen tolk? eller menar du att han var misstänkt?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-07-25 03:34

Vart är vårt samhälle på väg...nu för tiden kan vi göra vad vi vill mot människor utan att bli straffad..

Hur fan kan domarna ha det på sitt samvete att släppa pedofiler fria i vårt samhäller, en vacker dag så är det deras kära dotter som blir vådtagen.

Är inte Domstolen för att rätta upp lagar????

2007-07-25 04:07
Vare i Sverige lr?

2007-07-25 04:44

Konstigt är väl också att det inte skulle finnas en enda tolk tillgänglig?

2007-07-25 08:17
Finns det en länk någonstans?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-07-25 12:44
Men dåså. Då går han ju inte fri.

2007-07-25 12:45
Vilket jävla äckel..

2007-07-25 13:46

Länk?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-25 14:07

jo, han går fri, åtalet läggs ner.

Kunde inte hitta nyheten på varken metros eller aftonbladets hemsida.

2007-07-25 14:09
Jahaja...då blir det Cerazette for life. Att sätta barn till en värld som denna är uteslutet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-25 14:11
Om det är i västerås,så känner jag flickans mamma riktigt bra.
§1 Härmed avsäger jag mig allt ansvar för ovan skriven text.
§2 Allt är skrivet i rent informativt syfte.
§3 Uppmaning till brott kan därför ej styrkas.

2007-07-25 14:13
det var som sagt i USA

2007-07-25 14:57
Vart är vårt samhälle på väg...nu för tiden kan vi göra vad vi vill mot människor utan att bli straffad..

eh jo det kan ju verkligen?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-07-25 15:52
men LÄÄÄNK?
^ Smart sagt.

2007-07-25 17:15
Han har aldrig blivit dömd så sluta kalla han för äckel!
There are two kinds of people in this world, those who shut up... And those who should.

2007-07-25 17:35

Man märker att du aldrig blivit åtalad...

2007-07-25 18:43
Man märker att du aldrig blivit åtalad...

man märker att du är en sån som gillar att skryta om olagligheter...
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-07-25 18:56
det märks att ni alla är idioter. länka lite vettiga källor.

2007-07-25 18:57
eller i alla fall någon form av info, så man kan läsa om det.

2007-07-25 19:14
nackskott!
nämen fy fan karln!! gå och klipp dig

2007-07-25 19:50
Innocent until proven guilty bitches. Om man inte kan ha en ordentlig rättegång kan man inte fälla nån. Vad tror ni egentligen
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-07-25 19:59
Ni är ju alla idioter...

Sluta tro så jävla mycket på vad tidningen skriver!
Upp i snoken ska det!

2007-07-25 20:09

2007-07-25 22:45
Han var alltså anklagad för brottet. Sluta skriv att han är skyldig då.

2007-07-25 22:50
Hans fall kunde m.a.o. inte prövas p.g.a. åklagarmyndighetens inkompetens. Det finns väldigt många vai-talande i U.S.A. eftersom många flydde dit under Liberias inbördeskrig.

Vild chansning: offret var också liberian, eller i alla fall "afro-amerikan". Något som gör det till ett lågprioriterat fall.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-07-25 23:55
Skulle han bli fälld så skulle han få ett långt straff. Här i Sverige var det nyligen en kille som dömdes för att upprepade gånger (ett hundratal) ha våldtagit sin styvdotter. Han fick 2 år och 6 månader  för det. Straffen är inte längre. Du får mer för narkotiabrott än för misshandel och våldtäkt tillsammans.

2007-07-26 00:03
usch

2007-07-26 00:59
Niobe

Det är ju p.g.a. det klassiska resonemanget att en misshandel/våldtäkt skadar en person medans dödsknark skadar hela samhället.

2007-07-26 01:18
Niobe:

Här i Sverige var det nyligen en kille som dömdes för att upprepade gånger (ett hundratal) ha våldtagit sin styvdotter. Han fick 2 år och 6 månader  för det.

Ursäkta min misstro men det där får du nog ge källa på. Men tanke på att våldtäkt ger mellan 2 och 6 år har jag svårt att se ett hundratal våldtäkter mot barn ge 2,5 år.

Du får mer för narkotiabrott än för misshandel och våldtäkt tillsammans.

Öh. Vilket narkotikabrott då? Knappast något man åker dit för som privatperson.

2007-07-26 11:31
det är en galen värld.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-07-26 15:42
amerikaner e så jävla korkade....en sierra leon eller liberian (där de också pratar vai) kan engelska om de bor i usa... varför? ett. engelska är båda ländernas officiella språk och 2. folk åker inte till usa hur som helst och bor där i tre år och klarar sig på sitt stamspråk och 3. en tolk avbröt pga det känslomässiga blev för mycket. Sånt borde ju inte förekomma bland tolkar, tänk på SJUÅRINGEN, bara för en vuxen människa inte kan ta in vad en sjuåring varit med om betyder inte det att den personen har rätten att överge ett barn....

iaf...världen är sjuk
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2007-07-26 16:20
Prs

Han har suttit inne sedan 04 tror jag det var.

Nä så var det inte Police arrested Kanneh, of Gaithersburg, in August 2004 after witnesses told police he assaulted the girl multiple times. He spent one night in jail and was released on a $10,000 bond with the restriction that he have no contact with minors.
FREE Ayatolla.
Producent

2007-07-26 16:34
August 2004 after witnesses told police he assaulted the girl multiple times

annars så va juh vittnerna riktiga idioter om dom låtit det pågått ett antal gånger o sen till slut anmäla han...

"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-07-26 17:23
fly-fly F19
"amerikaner e så jävla korkade....en sierra leon eller liberian (där de också pratar vai) kan engelska om de bor i usa..."
På vilket sätt gör det amerikanerna till ett dumt folk?

"varför? ett. engelska är båda ländernas officiella språk"
USA har inget officiellt språk.
Du som är dum kanske?
Vad gör att man måste kunna språket för att det är det officiella?
(Sierra Leone)

Antar att du ville komma till att han kan engelska och att "amerikanerna" (ja, hela landets befolkning) är dumma som tror på honom?
Är nog inte det som är problemet. Problemet är väl snarare att det är lite svårt att bevisa kanske.

"en tolk avbröt pga det känslomässiga blev för mycket. Sånt borde ju inte förekomma bland tolkar"
Nej, tolkar ska inte vara människor. De ska klara allt!
Jag menar, de är ju tolkar ffs!

Nej, jag tillförde inget.
Jag gillar bara att peka ut fel och brister hos folk som börjar peka ut fel och brister hos andra. :)
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-07-26 17:48
Eccan - Med risk att svara i fly-flys ställe så:
* "På vilket sätt gör det amerikanerna till ett dumt folk?"
- Naturligtvis så går det inte att anta att hon avsåg det system som tillåter ett sånt misstag? Därmed inte sagt att hon gjorde ett perfekt inlägg.

* "USA har inget officiellt språk. Du som är dum kanske?"
-De länder som åsyftades var Siearra Leone och Liberia, så kasta inte sten i glashus ;)

* "Vad gör att man måste kunna språket för att det är det officiella?"
- Klar poäng, men inom de grupper från Liberia och Sierra Leone som flytt till U.S.A. är engelskkunskapen överrepresenterad jämfört med övriga befolkningen.

* "Problemet är väl snarare att det är lite svårt att bevisa kanske."
- Om det finns ett antal vittnen och / eller dokument som visar att han kan språket (d.v.s. de poliser och lärare som haft med honom att göra, samt eventuella prov han genomfört i sin utbildning) så är det itne så svårt.

* "Nej, tolkar ska inte vara människor. De ska klara allt!
Jag menar, de är ju tolkar ffs!
"
- En person som agerar tolk i rätten ska kunna hantera den information som ges på samma sätt som en advokat / åklagare / domare / rättsstenograf gör.

* "Jag gillar bara att peka ut fel och brister hos folk som börjar peka ut fel och brister hos andra. :)"
- Då är det väl lika kul när någon kommer och gör samma sak för dig? ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-07-26 19:46
Enligt artikeln så ska man enligt uppgift ha kontaktat liberias ambassad i samtliga förutom 3 stater, och även kontaktat liberia. Jag är inne lite på Mabandes idé om att detta är ett lågprioriterat fall. Låter för osannolikt att de inte kunnat få tag på en ordentlig tolk på hela 3 år?! :S

2007-07-27 03:51
ta reda på vem han,å se till att han aldrig med kan knulla!!
Henkish a.K.a ProNooB.

2007-07-27 19:23
mabande hade rätt, jag syftade på att sierra leone och liberia har engelska som officiella språk. han hade även rätt när ja gmenar rättssystemet när jag sa amerikanerna.

tolkar är människor men inte privata människor när de är tolkar. poliser som förhör vittnen, som ser lik, som träffar våldtagna barn måste fortfarande agera proffessionellt (jaa felstavat säkert) och därför är det oacceptabelt att en tolk ska avbryta i en rättegång där ett BARNS trauma behandlas. det handlar om att barnet ska få en viss rättvisa och att tolken ska kunna bistå med hjälp till att nå denna rättvisa.

eccan; din lilla hobby med att peka ut fel är ju trevlig men du kan kanske skriva ner det på ett papper nästa gång det inte tillför något :)
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...