Småsummor som ni lägger ut på saker som blir dyrt i längden
Vad lägger ni ut lite pengar i taget på som sedan blir ack så dyrt om man t.ex räknar månads- eller årskostnaderna? Jag köpte runt 10 filmer med Bruce Li på ebay denna månaden. "Bara 50kr för denna, jag köper den" och sen så räknade jag ihop alla filmers pris och det blev ungefär 750kr :S
Haters gon' hate...
Cigg, kaffe, värmeljus, diverse assocearer, öl, vin m.m Sen blir det väl lite för mycket kläder och skor ibland..
Cigg och svart kaffe...Stammis på ett par cafén och det känns i plånboken haha :)
Delam tange barat
öl, cigg, pizza, böcker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Brömhults juice... dom kostar typ 19 styck för 38cl flaska... en om dan blir ju fan 570 i månaden :OOOO
snus, kaffe, läsk, godis :P
Snus, blir väl ca 1000 kr i månaden, måste sluta upp med dumheten...
en dosa per dag, det blir en del
cigg, att äta ute...och loppisväskor. många bäckar små... alla andra utgifter är jag medveten om att de påverkar ekonomin nämnvärt.
We call them winerbrods.
gatumusikanter
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bara senaste veckan har jag lagt typ 50 kr so far på tialotter i hopp om att vinna mig rik ur min fattigdom. jag har bara vunnit tio kronor än så länge men hoppet lever. det är ju för att dom bara kostar tio spänn som jag köper dem så ofta....
helt rätt medoria, 50 spänn är dessutom så lite så jag tycker gott du kan öka din konsumtion av tialotter...du borde köpa fem om dan istället ;-)
skriv kort, helst inte alls
50 spänn på frukost varje dag. 55 på lunch varje dag. 44 på cigg varje dag. Det är det enda jag köper varje dag iaf.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
öl, cigg, skor och tshirts.
1300 kr i cigg i månaden (räknat lite i överkant, men ett paket om dagen) Öl sprit groggvirke frukost till skolan Käkar ute för ofta
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
bensin, fyfan var för sveriges priser. Min 1.4 VW polo i sverige kostar mer i bensin än min mercedes benz s430 i usa. sen kostar det mkt för oss som är extra nikotinberoende, cigg & snus.
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Mat är väl det ända -- men det är ju acceptabelt, äta måste man ju, så varför inte äta gott om man har råd (under rimliga proportioner).
mat på jobb. fett onödigt..
KungVikke P22 "50 spänn på frukost varje dag. 55 på lunch varje dag. 44 på cigg varje dag. " Känner igen det där :)
Cigg är väl de som ja köper som slösas mest pengar på, tuttifruttiringar också:)
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
jag köper trisslotter nästan varje dag, sen brukar jag få "tvångstankar" när jag köper dom, börjar fundera ifall det kankse "var meningen" att någon annan skulle köpa en lott före mig och jag "egentligen" skulle ha den lotten som ligger högst upp i högen. har slutat med att jag kommit upp till jobbet igen med 5 trisslotter när jag fick tvångstankarna flera gånger efter varandra. och mina kollegor vet att jag aldrig skulle kunna sälja en lott som jag inte skrapat så dom brukar börja buda på mina lotter när jag skrapar dom, tar fram hundralappar osv men jag kan verkligen inte sälja dom haha =D värsta va ändå när jag fick den tvångstanken när dom hade jubileumstriss, dom kostade 250:- st, kom upp med två stycken till jobbet, då började alla kollegorna skratta. jaja har dock blivit lite bättre nu på senaste tiden, köper inte triss lika ofta :P
Godisautomaten på mitt arbete. En fucking förbannelse, gör av med 1000kr på skit varje månad.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
tog du åt dej av mina ord, är det ditt problem.
annars är ju latte ren vardagslyx för mig. kostar 35 spänn och i nuet tycker jag alltid att det är jättelite men i slutet av veckan inser jag att med minst en latte varje dag hela veckan har jag lagt över 250 spänn på kaffe med lite skummad mjölk, som jag i de flesta fall låter någon helt inkompetent fjortis som har nada baristaskillz göra och så går jag och surar för att jag var så naiv och trodde att hon kanske kunde förvåna mig.
Påsar på ica, varje påse kostar 1,50:- och om man handlar varje dag i ett år så blir det 547,50:- Så ta med er egna påsar people! det är miljövänligt också.
That's what she said!
betalar för ett guitarcommunity som hänger ihop med en effektpedal som jag använder i min lilla studio, tänkte att det kan ju vara bra att ha för att ladda ner nya patchar (alltså, inte uppdateringar, dom är gratis, men det finns presets och annat) och dylikt.. insåg häromveckan att det kostar 800:- per år och jag är inne 1 gång varannan månad det ska jag definitivt avsluta
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Snus o bensin
Jag har ingen personlighet
Åh, jag vill också ha laster.. :( Jag ligger inga pengar på något alls regelbundet.
Göteborg på låtsas.
Paraplydrinkar och TVspel.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
snus 2x230kr=460kr lunch 20x65kr=1300kr cola+kexchoklad på jobbet 20x15kr=300kr sen köper jag ca 5 cd-skivor i månaden också, betalar väl i snitt 100 kr st...
Piroger Och ibland trisslotter till morsan.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Kiosken på jobbet, blir väl 30 spänn varje natt när man köper frukost där osv, Istället för att åka hem och rosta en macka.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com
cigg, snus o presenter till folk jag gillar bara för att det är kul att ge bort småsaker som gör folk glada.
vinyl för nåra tusen i månan, dock vettigt endamål.
vill inte räkna ihop det där, blir bara deppig så jag lever hellre i ovisshet :P
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
äter ute varje dag, blir väl 60.. sen fika blir väl 50.. sen krogen varje helg som aldrig kostar mindre än 500.. lite onödiga utgifter..
snus och äta ute är den största boven i dramat i guess
Öl och käka ute..
Men lika glad är jag för det!
sura utgifter e ju iaf cigg tågkort öl medmera
Jag fiser THC !
Graffare
2007-08-01 18:48
cocacola: 17.50 varje dag, om inte mer. snabbmat: 60-70:- varranandag minst godis: 50:- varje dag, (håller på å sluta så den här veckan så har jag bara köpt för 10:-)
Producent
2007-08-02 17:48
300:- cig/1000:- mat/500:- (eller mindre) på öl :I
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Producent
2007-08-02 17:51
cigg, cola, pizzaingredienser, öl.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Producent
2007-08-02 17:58
just ja. sneakers, hellokittysaker och tv-spel är min last. kan lägga 2000:- på tv-spel i månaden. och denna månaden har jag köpt ett par sneakers för 1000.. jag har köpt en hello kitty-mobil som jag pröjsade 2500:- för och 1000:- för en 1GB hello kitty-MP3spelare.. finns säkert värre iofs. men ändå! totalt vad mina sneakers, tv-spel och allt det där har kostat, vågar jag inte ens tänka på..
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
När jag har (t. ex.) 122 kronor, brukar jag oftast slösa bort de översta 22 kronorna rätt kvickt men sen dra mig under en lång tid innan jag spräcker hundringen. Så fort något nödvändigt handlats börja jag handla för småpengarna tills jag ligger på 50:-, det är jämnt och bra.
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
nötter :D
bärs 2-3000 i månaden.. snus dock bara nåra hundra o så lunch på jobbet när man egentligen kan ta med sig egen o spara feta pengar.. men man pallar ju inte det
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Producent
2007-08-02 19:38
juice och tuggummi
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Chico P12 ahahahahahaahha!
Upp i snoken ska det!