Nattbad i utomhuspool - olagligt?

Övrigt - Blandat

Nattbad i utomhuspool - olagligt?

Sho boys and girls

Det är såhär att det finns ett bad i Vällingby som har en rätt skön pool med ständigt ganska varmt vatten under somrarna, vare sig det är natt eller dag. På dagtid (då det är öppet) kostar det att komma in, men de stänger kl 6 och senare på kvällen är det helt obemannat.

Badet är helt omringat med högt stängsel, men som man ändå kan komma över ganska smidigt. Mina fråga är om det är olagligt att dra dit o bada på natten då det är stängt, och hur allvarligt är då brottet? Olaga intrång? Vad e straffet isåfall?

Några skrämmande ord kanske hindrar mig från att gå dit i framtiden! =) Annars så ere väl ett tips: Nälstabadet i Vällingby = SKÖNT NATTBAD!

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
klart det är olagligt om det kostar på dagen :/
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB
Ja förmodligen olaga intrång, känns väl rätt självklart att det inte är lagligt efter stängningsdags ifall dom har stängsel och tar betalt annars.
chea okej, olagligt va ganska självklart. men vad kan straffet vara för en minderårig respektive myndig?
Poet

2007-08-05 02:01

Det är inte alltid att det är olagligt. Lindängsbadet här på Lindänge, får man faktiskt planka in på efter stängningsdags, så länge man inte förstör något. Men det är inte något som är uttalat sådär officiellt.

Och ja, på dagtid kostar det att komma in.

www.wallyjohnson.se
BC99, då har vi ett undantag, men det känns fortfarande som om det är en rätt självklar fråga i övrigt, förövrigt sjukt sjysst av dom att låta det vara fritt fram på det där badet!

BC99
haha fan va tungt ju, brukar det vara mycket folk där efter stängning då?

snuten griper dig inte, bara skickar iväg därifrån
eller låter dig bada mer

det kan ju vara larmat eller bevakat. vet att huvudstabadet är det för jag har funderat på att dra dit flera gånger på väg hem från krogen med herrsällskap.

medoria:

men det är långt ifrån bevakat. har varit där ett tiotals gånger, samtidigt som man hört av flera vänner att det inte har hänt något när de varit där. var på tal som sällskap där med ett damsällskap inatt hoho

jag mutade vakten på eriksdalsbadets utomhusbad med 20 spänn och 2 gigaretter en gång... de va rätt soft
Du får döda en kossa och äta den, men du får inte plocka en blomma och röka den.

FREE 42-ÅRINGEN!
azz_em : huvudstabadet eller nälstabadet?

brajjamaja: snacka om lättmutad vakt!
Det är med största sannolikhet olagligt, ja. Om det i realiteten kommer leda till att någon straffas, är en annan, om ej omöjlig, sak.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death
aZZ_eM P17

Badade sent där en gång, nån personal kom vid typ 6 på morgonen och börja pilla, fast sa inte åt oss att dra eller nånting. Fast de gjorde vi ändå.
Vi är överallt!
olaga intrång plus så tar de seriöst på de nu när en 19åring drunknade när han dök under ett sånt poolskydd,
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Bara att hålla koll på när väktarna kommer på besök och ha en planerad escape route ^^
Look with your own eyes - See with your own mind
Poet

2007-08-05 12:31
Azz Em: Brukar vara mer folk efter stängningsdags än på dagtid haha.
www.wallyjohnson.se
seriöst va smart, typ vi säger att det är 50 spänn i inträde, dumpa 50 spänn vid entren när ni drar där ifrån !! ;)
lost in skåne
finns ett gratis bad här, gratis på dagarna alltså. får ändå inte bada där på kvällen, då e det s.k olaga intrång.vilket kunde bli upp till två månaders fängelse plus böter när vi snackade med securitas (hade varit där och badat själv, men dom varnade oss bara eftersom det var "första gången")

men skitsamma, bada och spring somfan om de kommer:)

det är ungefär som om jag skulle fråga ifall det är olagligt att gå och fixa en pizza på pizzerian efter stägningsdags...

är det olagligt förresten?
Jaha ?
hahahhaha BADA MED BASTI VET JAG HAHAHAH
"Lindängsbadet här på Lindänge, får man faktiskt planka in på efter stängningsdags, så länge man inte förstör något. Men det är inte något som är uttalat sådär officiellt. "
det är nog olagligt sörru, däremot kan det ju vara så att ägarna till lindängsbadet inte bryr sig?

Alltså, visst kan man bli gripen, men stöter man på en någorlunda männsklig polis så blir man nog bara eskorterad till utanför området. äh men va fan vet jag!
Saxat från FB

Att vara någonstans där man inte får är på juristsvenska "olaga intrång" oavett om du tar något eller inte. Är det i en privatbostad e dyl kallas det "hemfridsbrott". Straffet för dessa två är böter. Sedan finns "grovt olaga intrång" vilket i allmänhet innebär att du bryter dig in på ett ställe där det är uttryckligen inte får vara. Maxstraffet är två års fängelse men det skall oerhört mycket till för att du skall få mer än villkorlig dom. Har du däremot ett duktigt brottregister sedan tidiagre...

Hoppas det hjälper... Ska nog inte hända spec. mycket..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har bott i västerort hela mitt liv och aldrig hört om någon som har behövt böta eller något för att ha badat på Nälstabadet, men går om det kommer vakter för att visa respekt.
När jag bodde i en annan del av Stockholm så fanns det ett kvarters bad som hette/heter Melonen som hade stora sten väggar runt som vi brukade åka förbi på natten på sommrarna efter festan och ta ett tjuv bad i 20min för det så jävla cp varmt, sen tagga man hem till cuba colan & porrblaskorna under sängen.

Du skulle åka ditt för olagainträng å det kan bli mkt böter å om det e ngra tjuriga snutar kan ni åka ditt om ni inte har ngn tröja. Hände en polare att han vart bötfäld för att han gick utan tröja fan helt sjukt jue, Pz out
Henkish a.K.a ProNooB.
medoria F25: Det är inte soft att knulla i en pool. :)
Forumsignatur <br>
Zuky:
Jo fan det är det ju! =)

Henkish:
What? Var åkte han fast för det då? Utan tröja, i Iran eller?
aZZ_eM P17 : haha nee i sverige;) men dom sa att man skulle visa respect lr ngt sånt shit:S helt fuckat.. det var ine på stan när vi vänta på en buss.
Henkish a.K.a ProNooB.
aZZ_eM P17: Nej, det är känns inte hygieniskt med tanke på vad barn och andra människor gör på dagarna, sen så är det väl inte säkert att alla renings-saker är på, på natten eftersom det är stängt.

Forumsignatur <br>