moppe?

funderar på att skaffa en. Men eftersom ja inte vet något om moppar vore det bra med lite hjälp så att man inte blir blåst på sina slantar....
en crossmoppe verkkkar intressant.....

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
vad får den kosta ? vill du ha en ny eller begagnad ?

Cross moppe är dumt, köp en kines scooter!
413
Köp en Yamaha DT...min gick på 5500, är från 94,och går asbra,begangnad dårå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det heter MOPEDER!

köp en puch maxi. finns ingen annan värd moped!
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB
köp made in china moppar så kan du köpa en 3-4st för priset av 1 moppe från en svensk återförsäljare.
Redaktionen

2007-08-06 18:39
Och köper du kinesgrejer så är det med största sannolikhet betydligt mycket lättare att trimma än med svenska..
kimmo kanon
köp en veteranmoped, typ puch. du kommer känna dig som en kung! plus att gamla människor får något tårögt i blicken när dom ser dessa tingestar.
var som alla andra och köp en yamaha aerox och trimma järnet
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
personligen funderar jag också på o köpa moppe som tar mig fram o tillbaks till jobbet o jag e 21 bast... nåt som rullar så man slipper trampa liksom.....

körkort kan man ju fetglömma
Jag fiser THC !
öb har ju för 3-4 tusen o då e den ju helt ny med garanti o gejer ...
Jag fiser THC !
köp en Furia SM 05 och framåt. Mördar allt. Hade en sådan, gick snabbast av alla (om det nu är vad du är ute efter vill säga).
- OKAAAAJ

kan ju säga att kina mopparna är skit, och nej dem är inte lätta att trimma utan faktiskt ganska svåra att ha och göra då det är i princip omöjligt att få tag i effekt delar osv... annars kan jag faktiskt tipsa om att köpaen begagnad moppe så du slipper köra in den som du måste göra med en ny. I övrigt så beror det ju på vart du bor, alltså i stan eller på landet. Bor du på landet kan en cross va soft men annars inte så bra och om du bor i stan är en scooter nice. 

''Skjut inte jag är svensk!!''
säger bara.. Mustang mamba.. fina grejjer
av vissa kallad ful, av vissa kallad snygg, av vissa kallad, snäll, av vissa kallad dum, av vissa kallad störd, av vissa kallad smart, men av mej själv kallad jude xD
köp en piaggio vespa eller låt det vara säger jag. så jävla feta.
Yamaha DT all the way, lär ju gå att hitta hyffsat billigt..
The absence of evidence is not the evidence of absence

Om du ska ha ngn bra moppe som håller å e jävla bra att trimma ska du köpa en Derbi senda ngt dom bästa e Drd X-race om du vill ha ngt lite mer ovanligt å sen har du jue X-treme. Derbi senda e den bästa cross moppen.

Henkish a.K.a ProNooB.
ESLöv represent mannen hehe
Jag fiser THC !
köp en Yamaha Aerox sån hade jag i mina dar!
http://www.herrbitter.blogg.se/
säger detsamma, har själv ägt en aero en gång i tiden, jag kallade han för Uffe, Uffe var en snabb pärla
work some magic
furia var mycket behaglig att skåda, ett elegant och luxuöst fordon.
fast den kosta så mkt..... Ja bor på landet, har Aldrig sett en polis där jag bor, och vill helst ha en crossmoppe (tror jag). Som ja sa kan ja inget om moppar, så då undrar ja två saker:

vad är kubik-nånting?

vad är skillnaden på en crossmoppe å en cross?

en begagnad går bra, dom brukar ju funka fint, och många nya kostar 18000+

veteranmopederna är fula och man vill väl inte se ful ut?
haha som att man inte gör det på en cross?
Jag fiser THC !
jag hade en piaggio typhoon, fetaste moppen köp en sån!
Du får döda en kossa och äta den, men du får inte plocka en blomma och röka den.

FREE 42-ÅRINGEN!
jag hade en brandorange gilera runner, och den gjorde nästan 120 knyck. hade det inte varit så bekvämt med bil när det regnar hade jag lätt köpt en moppe och åkt runt på.

aprilia  eller gilera eller aero!riktiga förorts moppar här i götet:)

skit i moppe va fan bara slöseri utav pengar  men ska du ha moppe ska man ha en såndär invalid moped!:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag hade en Honda MT men den gick sönder hela tiden så köp en zündap !
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
köp en epa;) å glida med .feta högtalarna måste du ju ha... å du sliper bli blöt om det regnar som det gjort hela sommaren ju,,
BLÄ
Ja o sen kan han ju skaffa fjun-polisonger o döpa om sig till conny

STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

hahah ja för faen.. sen kanske vi får åka med..

BLÄ
Jag säger bara; MT5a. Min gick ALDRIG sönder och jag fick den att göra 110 km/h :P
*snaark*
Och efter att jag fick den att gå i den farten så gick den sönder.. 2 månader efter typ hehe
*snaark*
haha word....

men vad är skillnaden på en cross-moppe å en cross? ingen?
när jag hade åldern inne för sånt så köpte jag mig en suzuki st50... var så nööjd tills den blev stulen..

ts*

piaggio ciao förfan!!!
Crescent Kompakt 3-växlad med handväxel det var grejerna.
För att vara seriös, köp en peugeot Xps -04, går så utavhelvete. Sen köper du ett gianelli rör på sidan om då leker du med allt & alla i stan ;)
Cuttad entertainment -Roxhed !
Skillnaden mellan cross och "cross-moppe" är väl att en cross har ingen tänidning och häller inget el-system så att den kan ha fram/baklykta, blinkers etc etc. Den har förövrigt större cc (kubik) på cylindern vilket innebär att du som 15 åring itne får köra den lagligt på väg, det får iofs ingen om man inte sätter p åett 11-watts system tror ja det kallas och sätter på lyktor och blinkers. En mopend ar ne 50 cc cylinder och lyktor vilket betyder att du får köra den lagligt utan kort på väg. Jag hade En yamaha dt 50 men även Honda mt 5 är fina... Skulle satsa på Yamaha min krånglade aldrig... jag är varken duktig eller intresserad av motorer överhuvud taget men ja vet att vill du ha en cross å köra på väg så rekomenderar ja dig att fylla 16 ta lätt mc kort och köpa enn 125 cc Cross med el system omregistrerad till enduro =) annars blir det inget körkort om du skulle möta farbror blå =)
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
Mt-5 hade jag. Den gick inte av för hackor, gosse...
Signatur får rum här
Jag vet exakt vad du behöver, en Beta RR -00
En peugeot jetforce med ett zx rör och nytt munstycke så har du en pärla som är snygg och gör 110 och HÅLLER
, öl behöver inte ens nämnas, grunden till en välbalanserad kost.//whatone
Grejen är den att han säger han inte kan nått om moppar så bästa förslaget är väl en begagnad färdig trimmad moppe ? under 8 000 får du iaf en Yamaha DT50 eller en HOnda MT5 elller Suzuki TS =) som är trimmad å klar i lagom skick =)
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
men mt5 skämmer man ut sej på, ni e lite för gamla visst mt5 dt5 och suzuki TZ var bra... på er tid, nu är dom ingenting, köp en trimmad aerox om du vill ha ett vrålåk (Y)
, öl behöver inte ens nämnas, grunden till en välbalanserad kost.//whatone
Köp en gammal kina moppe för typ 50 öre som håller i max 2 veckor.

Eller så köper du en hederlig gammal Honda mt5 för ca 5k som håller i alla väder!
You already know, den e on lean!
ok ja tor det räcker med förslag nu....

jag blir 16 nästa år, men dom ska ju höja åldersgränsen för lätt mc till 17 vid årsskiftet  :(
elite_fixer
där har du fel, kines scootrar är bra, enkla och trimma, finns billiga trimdelar, på tex www.bikenet.se, Jag har precis köpt en TMS Z2, Ja drog variatorringen, bytte vikter och större munstycke i förgasaren, nu gör den 75+ iaf utan problem, sen kan man köpa tex 70cc mm så går den lika fint som en Aerox som är trimmad lixom ...

lönt att 15 pers skriver "den och den modellen är bra, köp en sån"
Säg vad som är bra istället, funkar den alltid? lätt att få tag på delar?

CC (kubik) är stoleken på motorn (kolven) kolla

På äldre mopeder kan du behöva hälla i blyersättning (addiment), dvs iom att bensinen inte innehåller bly får du själv tillsätta det. Busenkelt, och förpackningen har mått, det är bara viktigt att veta, annars kan man pajja motorn. Samma med motorolja tror jag, alltså att i scootrar blandar motorn i oljan själv så den inte ska skära (som bilar har det, oljetank) men gamla moppar ska man nog hälla det i bensintanken istället. (eller är jag bara jätteförvirrad? minns inte)

kolla upp lite om försäkring, det är dyrare i stan än på landet, och jag tror (!) scootrar är dyrare än crossmodellen.

Kolla upp hur den kyls, om du inte ska köra extremtmycket/långt kanske det inte är lönt med vattenkyld motor (som är lite dyrare, men bra)

Ska du köra och leka? eller försiktigt? (scootrars plast är skit och dyrt om det pajjar).  Pallar du växla? (kan va kluddigt i början med fotväxel) Scootrar har ju ett förvaringsfack under sadeln för tex hjälmen, väldigt bra om du behöver det. finns ju massa sånt man kan tänka på :)
Fried little fishies
ah just det, antar att du vet skillnaden på klass 1 och 2 mopeder. körkortet kostar väl 3-5000kr nämnligen.
Fried little fishies
en cp-groda! på en gång ;)
Jag glider fett, som en alkis på skridskor!
Som någon här innan skrev, Beta RR årsmodell 99-01.
Det är den mest värda av moderna crossmopeder.
Köp inte kina, det är de sämsta på alla sett och vis.
Om du inte har något emot de mindre äldre mopederna typ Compakt, Maxi och kanske en Mbk Club så är de också riktigt bra.

Och glöm inte, ska du trimma o köra rally så köp dig en 125:a eller dylikt. Ger nästan samma konsekvenser som att köra trimmad moppe men chansen och ta sig från polisen är betydligt större + att dessa fordon håller bättre än trimmade mopeder.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>