I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ang. Att skalla någon

Övrigt - Blandat

2007-08-07 23:57

Ang. Att skalla någon

Jag har läst detta på Wikipedia Headbutt

där stod det att själva idéen är att skalla någon med en okänslig del av huvudet och försöka träffa en känslig del av huvudet på sin motståndare. Detta är ju iofs rätt uppenbart, men det är ju det här som är så mystiskt också..

För det gör ju betydligt ondare att bli skallad än att skalla någon även om man träffar motståndaren på samma ställe som man själv användar som "slagyta" eller vad man ska kalla det.

Hur kommer det sig egentligen? Det borde ju ge likvärdig smärta för båda. Som jag resonerar är det för att den som skallar vet om vars den kommer få ont och kan koncentrera sig på att härda direkt medan den som blir skallad blir överrumplad.

Någon som vet exakt varför det är så?

2007-08-07 23:58
Dels det du säger, men även att skallaren spänner nacken ordentligt. Skulle jag tro.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-08-08 00:22
jag tror mer det handlar om att den som skallar kommer med fart och den andre står still.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-08 00:39
kan det ju ha lite med adrenalin att göra också, om man nu är riktigt arg ellre nått när man gör det.
Funk Valley Records

Gratis musik, beats och trumsamples!

2007-08-08 00:44
Men tänk er om båda tar sats och skallar ihop, det gör ju lika ont? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-08 00:56
dumboleifi P18

Det där var det dummaste jag hört. Båda får up lika mycket rörelse energi och slaget blir lika kraftigt hos båda oavsett vem som rör sig och vem som står still. Som Albin sa så spänner skallaren nacken samt att han faktiskt är berädd för vad som kommer hända.

Och försök inte argumentera om att det gör mer ont på grund av fart och avstånd i have the laws of fysiks on my side.

2007-08-08 01:02
Så om du spänner nacken försvinner en del av känseln i pannan?

Jag är långt ifrån säker på det jag sa, men tycker det känns rimligt.  att få en sten i huvet med fart, gör inte lika ont som att skalla en sten.

och du förresten det heter physics.

2007-08-08 01:05
Newtons vagga har du sett den nån gång? Själva kraftet i slaget jämnas ut lika det handlar mer om förberedelse. Klart som fan det gör mer ont om man inte är förbered på det. Psyket agerar annorlunda på båda.

2007-08-08 01:19
dumboleifi

Nej, men då ska du skalla en sten som hänger i luften med samma fart som stenen annars skulle skallat dig. Skallar du en sten som ligger på marken kommer den ligga stilla hur hårt du än skallar, och då blir det mer smärtsamt än om den flyger undan.

Försök tänka efter lite.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-08-08 01:20
"...som stenen annars skulle träffat dig." skulle det stå.

2007-08-08 01:22
jag kanske bara är trött, men du verkar ju hålla med mig i min teori om farten?

2007-08-08 02:07
Jag tror egentligen inte att det handlar så mycket om smärta. Blir man skallad utan att vara förberedd blir man väldigt omskakad och är inte beredd på smärtan.

Att slå till någon med knytnäven gör ju egentligen jävligt ont (i handen) men man vet att det kommer och kan tänka bort det.

2007-08-08 03:18
hahahaha man skallar ju med pannan o hur ofta träffar man den andras panna typ alldrig!! o pannan e ju hårdast på huvet sen massa skit om blblbla
 Ingen klass - Bara stil

2007-08-08 06:53
vafan,
 klart som satan det gör ont när man skallar någon i pannan,
träffar man fel med en skallning så får man ju en rejäl smäll själv,

((MAAD))

2007-08-08 07:10
MAn skallar i ansiktet.. Över näsan då blir motståndaren tårögd och förvirrad. Och så avslutar man
Walk an live, talk and bum a claat ded´

2007-08-08 09:40
-ToaD- P20
Jag tror också de kan va nått sånt. Att adrenalinet pumpar på så att man inte känner smärtan. Och sen att man är beredd gör nog en hel del.
Rätta mej om jag har fel, (Men de är inte ofta de händer)