I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför tar tjejer så sällan det första steget?

Övrigt - Blandat

   

2007-08-12 23:25

Varför tar tjejer så sällan det första steget?

Syftar på faktumet hur extremt jävla sällan random tjejer bara går fram till killar och raggar eller flörtar. Nästan alltid är det tvärtom, dvs killarna måste lägga ned sig. Är alla tjejer asexuella? Som plötsligt förvandlas till passionerade så fort en kille mjukat upp dem? Jag ska liksom inte klaga personligen eller å mina vänners vägnan för det är ingen fara i våra liv, tjejer och killar hookar för natten eller relationer, dock oftast är det killarna som tagit första steget eller så gott som alltid. Samma system där som här som nån annanstans i Sverige typ. Killen raggar, tjejen ska övertalas, sen är tjejen plötsligt kär, :S

Så min fråga är,

Är kvinnor i Sverige gammalmodiga som väntar på att killarna ska ta första steget? Är de blyga by nature?

Sen finns det alltid undantag och ingen tjej är den andra lik, men systemet är ändå såpass påtagligt att det är värt en diskussion.

//Pz