I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blind-date idag

Övrigt - Blandat

   
Hangaround

2007-08-23 14:09

Blind-date idag

Måste bara få berätta en jävligt Random grej.

Jag har lyckats med bedriften att fylleragga upp en nyvaken, nykter och för mig en helt okänd tjej över telefon klockan tre på natten.

Jag och två vänner hade nyss lämnat Fritz Corner efter en omtumlande spelning av MSTRKRFT. Vi var på väg hem till medborgarplatsen och gick därför igenom gamla stan. Klockan var runt halv tre då vi stötte på två tjejer och en kille som frågade efter eld. Jag drog ett långsökt skämt om att gasen skulle räcka hela veckan så tyvärr kunde jag inte låna ut tändaren. Och på den vägen var det. Vi satt och pratade med dem i tjugo minuter då en av tjejerna plötsligt slänger ur sig att jag skulle passa perfekt ihop med deras kompis. Jag hade samma stil som henne. Samma humor och det mesta tydde på att vi var väldigt lika i sättet. Den andra tjejen instämde och började knappa på sin mobil.

Hon ger mig den och där på andra sidan luren svarar en halvt sovande tjej "Hallååå?" med skrocklig röst. Jag samtalar med denne tjej i tjugo minuter och får hela tiden påpushningar om att jag skall fråga ut henne om en blind date.

Sagt och gjort. Nu skall vi träffas om ett tag på söder över en fika. Och jag sitter bakis hemma utan pengar och ork. Men varför inte? Mest för sakens skull så skall jag ta mig i kragen och vem vet. Mer eller mindre singel i sju år, så kanske detta är början på något?