Körkortspaket - giltighetstid.
För ca 2 år sen köpte jag ett paket på en körskola. Där ingick lektioner, teori och halkbana. har kört upp alla lektioner o så men vill köra halkbana nu, vet ni om det finns någon tid som man måste ha utnyttjat det? När jag köpte det sa de inget, står inget på kvittot och inget på deras hemsida om att det endast gäller en viss tid men tänkte om det finns någon allmän lag om det hela? Kan man komma dit två år efteråt och kräva att få köra halkbana? Någon som vet?
Vilken körskola är det? På Eriksson i Malmö tror jag man fick utnyttja paketet ett år.
shake it!
iallafall på den körskolan jag gick på var det ingen giltighetstid alls, man kan gå dit 10 år efter man köpt lektioner och ta dom. ring och fråga :D
Graffiti is like music for your eyes.
Klart det är olika beroende på vad för körskola det är. Du är 20år men kan inte tänka ut det själv?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
här är en helt galen idé. RING DOM OCH FRÅGA! ingen på whoa har koll, speciellt inte om du inte skriver vilken det gäller.
De kommer bara låta dig köra halktestet om du kan bevisa nu att du klarar av alla de punkter man ska göra innan man får köra halkan. För att få göra det måste du köpa fler lektioner, mitt råd är att göra det privat, kostar runt en tusing och de kommer bli billigare än om du ska ha en massa lektioner för att bevisa något du redan kan.
Toastare
2007-08-24 15:18
whatone, det där var väl ändå ett helt GALET förslag. Du vet väl att om alla här på whoa slår sina kloka huvuden ihop och gissar plus berättar sina egna erfarenheter från körskolor någon helt annanstans, så kommer snart svaret fram.
Jag skyller allt på Emma!
Det får faktiskt ta och räcka med idiotiska jävla trådar nu. Åldersnittet är väl 20+ här på blandat men folk kan fan inte tänka själv. Antingen så frågar de om systemets öppetider utan att kolla systembolagets hemsida eller så vill de veta adressen till www.youtube.com. När du satt och skrev den här tråden,tänkte du inte dig för en eller två gånger innan du postade den?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gynophsis: om du bara går och dör så tror jag saker och ting blir bättre. innan du skrev dina svar kunde du väl tänkt till? Jag är 20 år och kan tänka själv tack men som Bountyboo sa är det alltid bra att veta hur andra har haft det. last time I checked var whoa just till för att DISKUTERA detta. Whatone: Har provat det smartass, de hade stängt. Ville veta vad andra människors erfarenheter är. Vilka jävla bitterfittor ni är. Gå ut o få lite fitta så slipper ni sitta o gnälla på internet. Dessutom kan körskolan säga vad fan de vill, att det bara gäller ett år när det egentligen gäller 10, så därför frågar jag om det är någon som VET om det finns någon lag, som jag så fint skrev. Anyhoe: det är Malmö Körskola det gäller. conspicuous: smart, får väl göra det antar jag.
Toastare
2007-08-24 16:13
Wu-Tang-Clan, kolla i allmänt om whoa.
Jag skyller allt på Emma!
Kanske finns nagot pa vagverkets hemsida? Har ingen koll, men finns det inte dar sa vet din korskola det. Vet inte korskolan det, stam dom! Sa avakta till mandag med att ringa nar dom har oppet da. Tror for ovrigt att dar finns ett "bast fore datum" pa ditt paket du kopte, sa kan ju hoppas det bara ar till att tuta & kora! wiie va spexxigt det blev! Good Luck Lady!
-ò_ó-
Om människor bara använda hjärnan lite mer... Oh, what a wonderful world.
lollololol bästa tråden
jag älskar dig!
vad är det man ska diskutera, azziz? och nej, du frågade inte om folk's egna erfarenheter i din öppningspost. om vi får fitta eller inte har ingen relevans till din oförmåga att uttrycka dig på internet.
mlk: ska ringa dom på måndag i vilket fall o se efter och får jag inte så gör jag det på egen hand. känns bara så surt att man redan har betalt 12 lax för det. spicy-f: jag är glad att du har roligt, men try watching a movie :) goodman: att man skriver en tråd uppmanar väl för fan folk att diskutera och inget annat? Nej istället ska ni små bitterfittor komma o tjafsa. vad får ni ut av det? diskutera eller håll truten för fan. min öppningstråd ställde flertalet frågor, bl.a. om någon VET något. uppenbarligen vet inte du eller någon annan nolla som skrivit liknande inlägg så varför ens skriva? som sagt ; skriver man en tråd vill man ha en diskussion. kan någon vara snäll och ta bort orelevanta inlägg?
kan någon vara snäll och ta bort orelevanta inlägg? Då kommer nog dina inlägg ryka med ska du se, sen att du är så dum som tror att det kanske står i lagen om detta gör inte precis att du hamnar i topplistan bland de smartaste på whoa. Vi kanske är bitterfitter men du är nog den dummaste 20åringen som huserat här. Ska nu iaf låta dig vara. Fred!
gyn: jag är hellre utsedd till dum av en korkad, efterbliven idiot än är just denne själv :) Puss.
att ställa en fråga är inte att starta en diskussion.
att ställa ett par stycken på ett diskussionforum är däremot att starta en :)
spenderat 12 lax i onodan? Hade du inte kort upp alla lekioner som var med i paketet? Halkan kostar 1500spann eller nagot i den stilen, sa jaa. bestam dig!
-ò_ó-
Alltså ursäkta men.. jag lägger mig sällan i (tror jag) men ni borde väl läsa igenom tråden först? "Whatone: Har provat det smartass, de hade stängt. Ville veta vad andra människors erfarenheter är." Alla människor begriper att man ringer dom först, men är det stängt så är det svårt... Retards.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Ja nästa dag.. på en lördag? Smart.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Azziz hm... men om dom inte har det utskrivet nånstans så kan dom ju inte bitcha om det, right? Är Malmö Körskola medlemmar i STR? För om dom vägrar så har jag för mig att man kan kontakta STR och få dom att pressa skolan på resten av paketet om dom inte har skrivit ut giltighetstid. Som med Hyresgästföreningen nästan. Btw... Varje körskola har elevprofil där dom fyller i hur mycket eleven kan. Om du redan har gått igenom dom punkterna och din lärare har skrivit att du kan dom så är det nog ingen fara med att du måste bevisa, tror jag.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
mlk: jag betalde 12 000 och har kört 20 lektioner, inte gått några teorilektioner eftersom de aldrig informerade mig om det. de skrev bara att teori ingick och jag trodde de menade teoriprovet men det visade sig fel o bla bla. 12 000 för 20 lektioner är dyrt när man kan få 30 lektioner för typ 9 000. så ja jag betalde 12 000 och även om halkan "bara" kostar 1500 vill jag ju självklart ha det ja har betalat för. 1500 spänn är inte lite pengar. jennie-is-back: aha okej, mer ett sånt svar jag ville ha, tack! dom har nog gjort en elevprofil på mig skulle jag vilja tro, det var dock två år sen så de kommer väl börja snacka om att ja måste göra det om igen kanske? aja får se när jag ringer dom helt enkelt. Dom e med i STR så i värsta fall får jag kontakta dom :)
Azziz :) men ändå... man glömmer ju inte hur man kör bil. Jag gör inte det iallafall :) hehe. ja kontakta dom annars. ge inte upp.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.