I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Korkade varningstexter!

Övrigt - Blandat

2007-08-24 15:27

Korkade varningstexter!

Jag vill här ha alla (som ni kan komma på) dumma innehållstexter, varningstexter osv... har funnits en sån här tråd men hittar icke.

Exempel, på chilinötterna från euroshoper står det "varning kan innehålla spår av nötter"

fattar ni?

shoot

brb, mailing my eyes

2007-08-24 15:29
"brandfarligt" på tändvätskan... DUUUUH!

2007-08-24 15:34
en dum grej, dock ingen varningstext, på jobbet för några år sen. sålde bl a gasol och liknande, tillverkarna skickade ut info om luktfri gas som skulle lanseras snart... mycket bra med lättantändliga, högexplosiva, LUKTFRIA gaser.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-24 15:44
Om du tycker att det är konstiga varningstexter här i sverige bör du åka till usa! Där har de varningstexter!
Jag vill ha roligt , inte trevligt

2007-08-24 15:55
men annars e ju varningstexter sällan för att man ska känna till faran med produkten (brandfarlig tändvätska) utan för att man ska tänka till ("tobak ger cancer")

sen har vi klassikern: en juice på Netto med texten "Varning! Innehåller extremt stora mängder kolhydrater"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-24 16:36
Inte en varningstext direkt... men volvo hade ett tag enkla instruktioner för hur man kör bil på (genomskinliga) klistermärken på vindrutan. En släkting hade kvar klistermärket under hela bilens levnadstid. Senil gubbjävel.

2007-08-24 16:39
va på ett ciggpaket där det stod endast för vuxna det tyckte jag va skoj
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

På teknikmagasinet har de en "BEER SWEEPER" eller hur fan det stavas, och den heter klart och tydligt "BEER sweeper, men på baksidan står det "not for alcohol use" eller nåt sånt.

Lite fult tycker jag
^ Smart sagt.

varningstexter o varningstexter, jag kanske går lite offtopic men aja.
jobbar som brevbärare på södermalm i stockholm och stöter dagligen på olika sköna texter på dörrarna ( jag hoppar runt på olika distrikt rätt mycket)
ett urval av vad jag lyckats se:
" endast reklam med nakna killar"
"man blir glad av en röd låda" damen ifårga hade målat sin brevlåda röd.
"INGEN jävla REKLAM inte heller några FÖRBANNANDE gratistidningar"
" ingen reklam, om den inte innehåller sjukt bra erbjudanden, inte heller någon samhällsinformation om det inte är något sjukt viktigt"

" ingen reklam, matreklam skall dock bäras till min granne fyra trappor upp och därefter sjungas högt"

"Nej Jesper!"

alltså, man måste vara brevbärare för att tycka ovanstående är kul. och nej dom är inte påhittade!
aightshu

2007-08-24 20:34
ingen varningstext men det är så kul när dom sätter upp "varning för halt golv" i USA bara för att de inte ska bli stämda om någon trillar.. de finns verkligen överallt! ofta även om det inte är vått eller något sånt med =P
jag har alltid rätt.

2007-08-24 20:36
Köpte en klocka idag. Under Skötsel i manualen så står det
"Undvik att slå klockan mot någon hård yta, då det kan skada den"
:)
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2007-08-24 20:38
JonkaGOO såna skyltar har dom ju i sverige också av samma anledning

2007-08-24 20:39

för att en flaska med tändvätska ska få innehålla tändvätska vid försäljning och transport (minst) så måste vätskan levereras i en godkänd förpackning och måste därför ha den dumma förklaringen "brandfarligt" på sidan. samma sak med bensin, och annat som säljs, för att man ska veta vad som är i eller vad man handskas med..

ADR

norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-08-24 20:45
angående varningsskyltar för att slippa bli stämd, i USA

i Sverige får man ju skadestånd av kommunen om man halkar ute på gatan när det är halt (för att kommunen varit dåliga på att salta....)

2007-08-24 20:57
inte riktigt samma, men den här skylten såg jag i London i somras och tyckte att den var helt fantastisk. Väldigt rak på sak.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-08-25 00:33
Kanske inte är riktigt samma sak men iallafall likt. Riktigt kul när min kompis har amerikanska tvkanaler och så äre reklam för den nya sparkcykeln. Så heter den "Jump Xtrem Cool" eller ngt sånt. Sen äre bilder på ungar som hoppar ut för massa höga höjder och dyl. Sen äre en text som snabbt som fan visas som säger "Bör ej användas till att hoppa med".
God will forgive them. He'll forgive them and allow them into Heaven. I can't live with that.

2007-08-25 00:59
På McDonalds reklamen när deras leksaker typ hoppar runt o sånt sen står det med en liten text under, OBS! Leksakerna har inget eget liv! eller något sånt! xD

Sen i USA på typ vissa Micro's står det väl "Stoppa in in katten här" eller nått sånt, för någon gjorde det och den dog o hon blev helt chockad o stämde dom
Get Random!

2007-08-25 01:33
SunTzu P21
Är det inte tom så att gasen redan är luktfri, men att man tillsätter lukt för att kunna upptäcka om det är nån läcka?

Lät jävligt korkat iaf!=)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-08-25 12:50
"ingen reklam, om den inte innehåller sjukt bra erbjudanden, inte heller någon samhällsinformation om det inte är något sjukt viktigt" vill jag ha på min brevlåda!

2007-08-25 12:55
undrar bara hur stor brevlådan va för att få plats med d där på sig
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-08-25 13:02
det stod inte på brevlådan utan på dörren. på ett a4 papper,maskinskriven text

2007-08-25 13:15
på tal om brevlådor... min pojkvän har satt upp en lapp med text i stil med:

"ingen jävla reklam eller religiösa fanatiker som exempelvis jehovas vittnen. bryt mot detta och du får smaka på konsekvenserna"

annars gillar jag inte "rökning leder till en långsam och smärtsam död" på cigarettpaket.
We call them winerbrods.

2007-08-25 13:26
I matsalen på regementet står det över vitlökssåsen: Innehåller vitlök!
Iofs står det inte vitlökssås under, men det känns rätt dumt.

2007-08-26 12:53
SunTzu P21
får man skadestånd om man halkar i sverige även om man inte "skadar" sig? det räcker alltså bara med att halka.. och hur ska man bevisa det?
brb, mailing my eyes

2007-08-26 13:14
Ingen varningstext men pa forpackningen till mina forra hogtalare hade de tryckt pa forpackningen att man, istallet for att slanga kartongerna kunde anvanda dem som ett hus till sin katt. Nan har haft kul pa jobbet.

2007-08-26 13:18
haha:) handskrivet eller klisterlapp?
brb, mailing my eyes
Graffare

2007-08-26 13:59
haha när jag var på URF detta år besökte jag badhuset, och på den stationära hårfönen stog det "Andänds endast för håret på hudvudet och inget annat"
och sen så var det en 30 km/h skyllt på en cyckelbana
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-08-26 16:51

manualen till motorsåg i USA: undvik att ha foten på klingan när du startar sågen.

Ni kanske undrar varför kvaliteten på filmen är som den är... ja, det är ju bara för att det är så.

2007-08-26 23:15
Kaktuslime
på chilinötterna från euroshoper står det "varning kan innehålla spår av nötter"

Hate to break it to you, men det där tyckte jag också var sjukt kul tills mitt levande uppslagsverk till polare berättade att jordnöten faktiskt inte är en nöt, utan en baljväxt konstigt nog med tanke på namnet. Jag hoppas han har rätt i alla fall så jag slipper förstöra för dig i onödan ;)
...and I'm out!

2007-08-26 23:29
kaktuslime: om det var till mig sa var det fabrikstryckt pa sjalva kartongen.

2007-08-27 03:05
Rökning dödar.
- Sick and tired

2007-08-27 03:56
instruktionsböckerna till tekniska prylar är alltid häpnadsväckande, iaf när de är direktöversatta från koreanska med uttryck och allt.

"OBS!!!! ej tryck armbåge med som ett fullsatt tåg" i minidischäftet liksom

Svensk innehållsförteckning på chtoura fields (tror det var den) hummus:
Liten kykleling, sesam pasta

2007-08-30 23:10
Mer motorsågar

"För inte att stoppa kedjan med handen" stod det i instruktionsboken till farsans motorsåg. Suck

2007-08-31 09:49
på min rakapparats sladd så finns en bild som visar en sax som klipper av sladden, åså är det ett kryss över bilden.

jag har alltid undrat, varför vill man klippa av den sladden?
:::The Iranian Stallion:::

2007-09-01 12:33
http://www.forbes.com/2007/03/15/apple-merck-teflon-ent-law-cx_mf_0315liability_slide.html?thisSpeed=30000 Där är ett par. Min favorit är "Do not eat iPod Shuffle" =D
jag har alltid rätt.

2007-09-01 14:15

på min mobil när jag ringer står det ;

- håll inte telefonen nära örat medan du väntar då signalen e hög.

vet inte om de bara e jag, men vad fan? haha

jag levde för kicken , precis som du

2007-09-01 14:17

på min mobil när jag ringer står det ;

- håll inte telefonen nära örat medan du väntar då signalen e hög.

vet inte om de bara e jag, men vad fan? haha

jag levde för kicken , precis som du

2007-09-01 16:52
På en amerikansk motorsåg stod det:

"Do not try to stop the chain with your hands"

Skrattade en stund åt det,
eller åt bilderna som dök upp i mitt huvud i.a.f
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2007-09-01 17:19
På en mascara jag köpte: "Do not apply while driving".

Duh.
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com
Poet

2007-09-01 17:54
ZYKO: Haha jag arbetade också ett tag som brevbärare, såg också jävligt många lustiga skyltar hehe.

En som nästan skrämde mig var faktiskt en skylt där det stod "Om jag får ett reklamblad till, så skär jag mig "

Så var det en illustration på en bölande kvinna med en kniv i handen, i full fart att hugga sig själv i armen.

Lite läskigt :S
At the gates of Eternity...

2007-09-01 18:23
I botten av tiramisuburkarna står det "Vänd ej upp-och-ner".

Tiramisu är en sorts efterrätt.

Finns också en skylt som sitter i marken, cirka tre meter lång och väldigt låg. På den skylten står det "Snubbla ej på skylten!"
Signatur får rum här

2007-09-01 20:41
hörde att dom har varnings texter på champange flaskor i usa efter en olycka. "öppna inte mot ansiktet"
 Haters gon' hate...

2007-09-01 20:44
typ 90% av inläggen har börjats med orden "kanske inte en varningstext, men..." eller något liknande :( tråkigt jobbat whoa.

jag kan dock inte komma på någon själv
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-09-01 21:06
En gång då var det strul med datan o jag försökte fixa den och då så kom det här upp på skärmen: 

"Kan du inte läsa det här så fungerar inte skärmen"

Hahah :D stupid!

2007-09-01 21:10

2007-09-01 23:29
kanske inte en varningstext men läste på en brevlåda "inga räkningar tack!" (hahahahah...eller inte....)
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra

2007-09-02 00:41
Here you go!

Guesthouse i Hiroshima, Japan
Graffare

2007-09-02 01:37
"6PCS Precision screwdriver set not to be inserted into PENIS"
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-09-02 02:09
Det var i uppförsbacke i göteborg där det var en skylt med en gubbe som gick så stod det "120 km/h" hahah. Och så finns det i början av backe en skylt där det står att det är förbjudet att åka med motordrivna fordon i området hahaha. Ofta någon går i 120 km/h
*snaark*

2007-09-02 02:23
SkankyWhore 
"Never use a lit match or open flame to check fuel level" (found on a jetsky user manual)"
känner till en person som gjort det. synd bara att det inte tog eld det hade varit förtjänat

2007-09-02 03:00
ZYKO: Haha jag arbetade också ett tag som brevbärare, såg också jävligt många lustiga skyltar hehe.

En som nästan skrämde mig var faktiskt en skylt där det stod "Om jag får ett reklamblad till, så skär jag mig "

Så var det en illustration på en bölande kvinna med en kniv i handen, i full fart att hugga sig själv i armen.

Lite läskigt :S

Det är då man skriver "I dare you" ;)
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.